Aller eerst wil ik even zeggen, BEDANKT VOOR HET LEZEN VAN MIJN VERHAAL. IK ZIT NU RUIM OVER DE 800 READS AAAAAAH. ECHT COOL. Sorry dat ik nu pas weer een hoofdstuk uploadt, maar school sucks. Mijn vakantie is afgelopen en ik ben best wel druk. Vandaar dat ik deze week waarschijnlijk erg weinig zal posten! Veel plezier met lezen!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*2 maanden later*
'Dit zijn de laatste dozen Oliv!' Susan geeft me de een na laatste doos aan. Ik geef de doos door aan Jai en Jai geeft hem weer door aan Ella. 'Wat heb jij veel spullen zeg!', zegt Jai tegen Susan als we allemaal in het appartement staan. Susan lacht.
De afgelopen twee maanden waren heftig. Te heftig, als je het mij vraagt. Na twee weken had ik het wel weer gezien bij mijn oom en tante en verlangde ik naar 'huis'. Eerlijk gezegd ben ik gesloopt. Eerst het ongeluk, dan mama dood, dan papa dood, dan Liam's vriend en dan al het geregel van de begrafenissen. Ondanks dat pap en mam er niet bij waren, weet ik zeker dat ze het mooi vonden. Gelukkig hebben mijn oom en tante alle belasting dingen op zich genomen. Al twee maanden, twee maanden heb ik geen contact meer met Liam. Ik heb nog tig Whatsapp'jes van hem ontvangen, maar ik heb zijn nummer geblokkeerd. Honderden mentions krijg ik per dag binnen, over waarom ik niet meer samen met Liam op première's te zien ben. Mijn twitter account heb ik gesloten. En op facebook zit ik al weken niet meer. Ik heb er gewoon geen behoefte aan.
Gelukkig zijn Ella, Charlie, Jai, Oliver en Thomas er voor me geweest. Molly niet. Ik weet niet wat er met haar aan de hand is, maar ze reageert erg nors. Wat ik overigens best raar vind, omdat Molly altijd erg vrolijk is. Omdat Susan niet tot haar 18e bij onze oom en tante wilde wonen en nog te jong was voor een eigen appartement, heb ik met mijn huisgenootjes overlegd. Gelukkig waren we het snel eens, ze vonden het prima. Als snel waren er 4 stemmen voor. 'Waarom stem jij tegen?', vroeg Jai aan Molly. 'Ik vind gewoon dat het dan te druk hier wordt.', zei Molly. De meeste stemmen geldden, en Susan trok bij ons in. Ik vind het wel gezellig dat mijn zusje weer bij mij woont. Het is weer zoals vroeger. Alleen nu moeten we een kamer delen, niet dat ik dat erg vind.
Die avond zijn alleen Jai en ik thuis. Susan is naar haar beste vriendin en Ella en Oliver zijn naar hun ouders toe. Van Thomas en Molly weet ik het niet. 'Filmpje kijken?', vraagt Jai als ik de woonkamer in loop. 'Gezellig'. Ik ga op de bank zitten en Jai zet een film aan. Als het pauze is, loop ik even naar de keuken om wat drinken in te schenken voor Jai en mij. Ik hoor Jai rommelen in de woonkamer. 'Wat ben je allemaal aan het doen Jai?', roep ik vanuit de keuken. Ik krijg geen antwoord terug. Als ik de woonkamer in loop, laat ik de twee glazen bijna uit mijn handen vallen. Jai heeft kaarsen op de tafel gezet. 'W-wat is dit Jai?', vraag ik terwijl ik ga zitten. 'Om het gezellig te maken.' Tijdens het tweede deel van de film, merk ik dat Jai de hele tijd naar me zit te kijken. 'Is er wat?', vraag ik. 'Nee, niks hoor.', hij kijkt snel weer naar de film. Ik veeg een traan van mijn wang weg. Man, wat was die film zielig! 'Gaat het wel?', vraagt Jai. Ik kijk Jai recht in zijn ogen. 'Jai?' 'Ja?' 'Ben jij verliefd..' Jai kijkt me met grote ogen aan. 'Ben jij verliefd op mij?', vraag ik snel.
'Hoe kom je daar nou bij?!' Jai staat boos van de bank op en loopt stampvoetend naar zijn kamer. Shit, heb ik wat verkeerds gezegd? Als Jai maar niet denkt dat ik ook op hem ben, als hij echt verliefd blijkt te zijn. Ik heb Liam altijd nog... Hoe zou het eigenlijk met hem gaan? Wat zou hij nu doen.. Ik kan er niet tegen dat ik geen antwoord op deze vragen heb, dus pak ik mijn telefoon en besluit ik hem te bellen. 'Met Liam? Met wie spreek ik?' 'Uhm hoi Li....am met Olivia.' 'Olivia! Ik ben zo blij dat je belt!' 'Dat is mooi, ik wil met je praten.' 'Dat wil ik ook heel graag, alleen ik heb het nu enorm druk. Kan je morgenmiddag in het park zijn?' Snel neem ik al mijn afspraken van morgen in mijn hoofd door. 'Ja, dat lukt wel.. Hoelaat?' 'Een uur of 3?' 'Is goed, tot morgen.' 'Tot morgen Olivia, ik ben echt heel erg blij dat je belt!' 'Doei.', zeg ik en ik hang op. Ik ruim de glazen en de chips van Jai en mij op en loop naar boven. Na het tandenpoetsen loop ik naar Jai's kamer.
'Mag ik binnenkomen?', vraag ik zachtjes. 'Wat is er?', Jai trekt binnen no time de deur open. 'Uhm wow. Ik wil even zeggen dat het me spijt.. Ik mis Liam gewoon en ik kan er niet meer problemen bij hebben.' 'Snap ik, maar ik ben echt niet verliefd!' 'Ik geloof je.' 'Mag ik je een knuffel geven?', vraagt Jai verlegen. 'Tuurlijk!' En ik geef Jai een dikke knuffel. 'Slaaplekker JaiJai!', zeg ik. 'Slaaplekker Oliv!' Jai doet zijn deur dicht en ik loop naar mijn eigen kamer.
Lief Dagboek,
Vandaag weer een hoop meegemaakt. Susan is bij ons ingetrokken. Maar wel tegen de wil van Molly in. Molly doet vreemd, ze reageert chagrijnig en lacht niet meer. Ik heb al best wel vaak gevraagd wat er is, maar ze wil er niks over kwijt. Susan is dolgelukkig volgensmij. Ze voelt zich al aardig volwassen tussen ons hahahaha. Ik heb het idee dat Jai gevoelens voor mij heeft. Hij ontkent het en ik wil het best geloven. Maar ik kan het niet geloven..
Lieve pap en mam,
Ik mis jullie enorm en ik wilde dat dit nooit gebeurt was. Helaas kan ik er niks aan veranderen. Het gekke is, het lijkt alsof jullie bij me zijn. Terwijl ik dit aan het schrijven, heb ik een super mooi liedje op staan. Het liedje wat ook op jullie begrafenis draaide. Ik beloof jullie, dat ik goed voor Susan zal zorgen. Morgen ga ik praten met Liam. Ik heb hem al twee maanden niet gezien. Ik wil het graag goed met hem maken. Ik hoop dat het lukt.
Een dikke kus van Olivia naar jullie beide. XXX
Ik doe mijn leeslampje uit en ga slapen.
JE LEEST
Love Causes Problems
FanfictionAlles lijkt perfect. Deze regel staat Olivia op het lijf geschreven. Haar hele leven lijkt te mooi om waar te zijn. Ze ontmoet haar vriendje op haar vakantieadres, naja... in het ziekenhuis in Rome om precies te zijn. Olivia verhuist naar een appart...