Pannenkoeken.

119 7 0
                                    

LIAM'S P.O.V.

'Jongens?' Ik loop naar Harry en Louis toe. 'Olivia heeft gebeld... morgen gaan we praten.' 'Ben blij voor je Li!' Harry komt naar me toe en geeft me een schouderklopje. 'Oliviaa Oliv Olijfje Olivia Oliv Olijfje.', zingt Louis. 'Hou op Lou, ik ben niet in de stemming.' 'Sorry.. Laten we weer naar de studio gaan.' We staan op en lopen weer terug naar de studio. Het leven als zanger is hard. We moeten vaak doorwerken tot middernacht. 'Hey jongens! Niall en Zayn hebben hun stuk al ingezongen. Jij bent nu aan de beurt Liam!', zegt de producer. Ik loop de ruimte in en zet een koptelefoon op. Zodra de muziek bij mijn deel is aangekomen begin ik met zingen. 

We were together summer '09

Wanna roll back like press and rewind

You were mine and we never said goodbye i-i-i

'Nou Liam, hoe vond je het zelf gaan?', zegt de producer een beetje beledigd. 'Uhm, het kan beter?!' 'Ja man! Wat is er?', vraagt Harry bezorgd. 'Weet niet.' 'Kom op! Vertel.', zegt Harry vastbesloten. 'Het lijkt gewoon..gewoon alsof dit liedje over mij en Olivia gaat.' 'Dat is juist goed! Dan kan je je er extra goed inleven, maar wie is Olivia eigenlijk.' De producer begint zich er nu ook mee te bemoeien. 'Mijn....' Tja, wat is Olivia nu eigenlijk van mij. 'Zijn vriendin', zegt Harry snel. 'Okay, nog een keer Liam!'

Na vijf keer inzingen is het eindelijk gelukt. En dan te bedenken dat we ook nog het refrein moeten...  Ik ben doodop. '3...2...1.... Go Guys!' De producer telt af en ik tel in mijn hoofd met hem mee. 

I want you to rock me, mmm, rock me, mmm, rock me, yeah

I want you to rock me, mmm, rock me, mmm, rock me yeah

I want you to hit the pedal heavy metal show me you care

I want you to rock me, mmm, rock me, mmm, rock me yeah

Na 3 keer zit het er eindelijk op. 'Gaan we nog langs de starbucks?', vraagt Zayn als we alles hebben opgeruimd. 'Zo blijven we wakker.' Iedereen heeft zin, behalve ik. 'Li, je gaat gewoon mee!' Louis trekt aan mijn arm zodat ik wel mee moet lopen. Onderweg naar de starbucks hebben we het over Olivia. 'Hoe zit het nou met jou en Olivia?', vraagt Niall. 'Pfff, ik weet het echt niet meer.' Niall knikt. 'Morgen, eigenlijk vandaag (het is al 01.00 uur) ga ik met haar praten. Ik wil het eigenlijk weer langzaam gaan opbouwen. Ik mis haar zo!' 'Snap ik.' 'Hoe zit het eigenlijk met jou en de meisjes?', vraag ik terwijl we uit de auto stappen. 'Uhhh', zegt Niall. 'Ik snap het al!' Iedereen lacht om Niall's gezicht. Dan kijkt Niall verdrietig. 'Ahh Niall Nando toch!' Louis komt naast hem lopen en slaat een arm om Niall heen. 'Jaaa laten we naar de Nando's gaan.' Iedereen versnelt zijn pas zodat we wel bij de starbucks moeten gaan zitten. Niall is de enige persoon op aarde die om één uur 's nachts nog zin heeft om naar Nando's te gaan. Ik bestel een cappuchino en ga aan een tafeltje zitten.

JAI'S P.O.V.

'Ben jij...Ben jij verliefd op mij?' 'Hoe kom je daar nou bij?' Ik sta snel van de bank op en loop stampvoetend naar mijn kamer.

Daar schrok ik best wel van. Is het van mijn gezicht af te lezen ofzo?! Ik weet dat ik het niet mag zijn, ik mag Olivia niet met nog meer problemen opzadelen, maar tegen verliefdheid valt gewoon niets te doen. Natuurlijk was ik wil liever voor elk ander willekeurig meisje gevallen, maar dat kan je niet kiezen. 'Jai?' Snel schuif ik mijn tekening onder mijn bed en sprint ik naar de deur. 'Ja?' 'Wow, uhm sorry van net. Ik mis Liam gewoon en ik kan er niet nog meer problemen bij hebben. 'Snap ik, het spijt mij ook. Mag ik wel een knuffel?' 'Tuurlijk!' Na een knuffel, die mijn gevoelens voor Olivia jammer genoeg hebben versterkt, wens ik haar slaaplekker. 'Jij ook Jai!' Ze loopt terug naar haar kamer in haar pyjama. Wat een schat, denk ik bij mezelf. 

LIAM'S P.O.V.

'Zal ik ons nieuwe nummer morgen/vandaag aan Olivia laten horen?' Ik kijk de jongens aan. 'Tuurlijk, waarom niet?', zegt Zayn. Niall neemt een grote slok van zijn chocolademelk. Iedereen kijkt hem met grote ogen aan. Als hij zijn beker weer op de tafel zet, heeft hij een grote bruine chocolademelk snor. 'Bruin staat je goed', zegt Zayn. 'Ja Niall, waarom verf je je haar blond?' 'Ik doe het al sinds mijn 12e... Ik dacht dat meisjes jongens met blond haar aantrekkelijker vonden.' Binnen no time ligt iedereen dubbel. 'Nee, nu het echte verhaal.', zegt Harry nadat we allemaal uitgelachen zijn. 'Ik weet niet, ik vind het gewoon mooier...' 'Doe je het zelf of laat je het doen door je moeder?', vraagt Louis. Iedereen lacht weer. 'Grappig hoor. Ik ga gewoon naar de kapper.. zoals iedereen.' Niall zet een bigsmile op. Louis doet hem na. Daarna volgen Harry en Zayn Louis. 'Liiii, jij ook!', roept Louis. 'Bigsmileeee!' Ook ik zet een grote glimlach op. Opeens worden we verblind met een felle flits. 'Die klote paparazzi', mompel ik. We duiken alle vijf onder de tafel. Gelukkig doet de eigenaar van de starbucks de deur op slot en verduistert hij het restaurant. Via de achterkant verlaten we de starbucks en rijden we terug naar huis. 'Soms word ik er wel eens gek van..' Harry komt naast me op de passagiers stoel. Ik start de auto en rijd naar ons appartement. 

JAI'S P.O.V.

Ik lig nog steeds wakker. Ik voel me zo schuldig tegenover Olivia, dit worden alleen maar meer problemen. Misschien wordt het wel zo erg dat Olivia weer bij ons weggaat, en dat is wel het laatste wat ik wil... Ik stap uit bed en ga achter mijn bureau zitten. Ik haal de tekening onder mijn bed vandaan en zet mijn bureaulamp aan. Ik begin met het tekenen van het haar. Ik teken het haar van Olivia op m'n best na. Het begint er al op te lijken. Ik moet er wel voor zorgen dat Olivia het niet komt te zien. Zo weet ze zeker dat ik verliefd op haar ben. Shit! Er valt een traan op mijn tekening. Ik wil Olivia gewoon geen pijn doen. 

LIAM'S P.O.V.

'Wake up Wake up!' Ik word wakker van Niall en Louis die op mijn bed staan te springen. Als ik de keuken in loop, komt een heerlijke geur mij te ge moet. Harry staat in zijn boxershort pannenkoeken te bakken. 'Ik MOET hier een foto van maken!' Louis stormt de keuken met zijn Iphone binnen. Als ik 20 seconden later op twitter kijk zie ik dat Louis de foto heeft getweet.

@Louis_Tomlinson: 'Look! Harry makes pancakes in his boxershort! pic.twitter.184dfj342af524aga'

Na 5 seconden zijn er al meer dan 1000 retweets. Ik retweet de foto ook en neem een pannenkoek. 

JAI'S P.O.V.

'Jaaaai! De pannenkoeken worden koud!' Olivia roept naar boven. Snel stap ik uit bed. Het wordt even zwart voor mijn ogen, maar dat trekt na vijf seconden weer weg. Ik trek mijn donnaybroek aan en loop naar beneden. 'Mjamm! Lekker!' Met een knorrende maag ga ik aan tafel zitten. Olivia kijkt gestresst naar haar mobiel. 'Wat is er?', vraag ik terwijl ik een hap van mijn overheerlijke pannenkoek neem. 'Liam eet ook pannenkoeken.' Olivia kijkt me glimlachend aan. 'Oh. Leuk.' Ik zet mijn beste nep-glimlach op. 'Wat doe je vanmiddag?', vraag ik aan Olivia. 'Uhm boeken kaften voor mijn studie, boodschappen doen en ik ga naar het park met Liam.' Poef, van binnen word ik geraakt. Ze kiest overduidelijk voor Liam, en dat terwijl ze nog niks van mijn gevoelens af weet. 'Ga je met hem praten?', vraag ik. 'Jep! Ben best zenuwachtig.' 'Awh, het komt echt wel goed!' Dat zeg ik alleen maar om haar gerust te stellen.

LIAM'S P.O.V.

'Wat ga je vandaag allemaal doen Liam?' Niall komt met een camera de keuken binnen. 'Voor ons dagboek!' 'Als je die camera wegdoet, vertel ik het.' Niall doet de camera weg en komt naast me zitten. 'Hmmmm pannenkoeken!' Hij pakt er twee te gelijk en begint te eten. 'Hallo? Wil je het nog weten?' 'Ohja! Ja vertel!' Niall kijkt me aandachtig aan terwijl hij een pannenkoek naar binnen werkt. 'They don't know about us opnemen en met Olivia praten.' 'Ben je zenuwachtig?' 'Ja best wel.', zeg ik verlegen. 'Komt wel goed schatje!', zegt Niall met een kinderstemmetje. Harry, Louis, Zayn en ik schieten in de lach. 'Ik hoop het.'

Love Causes ProblemsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu