'Jai?' Ik loop de woonkamer naar binnen. 'Wil je me alsjeblieft naar huis brengen?' Jai opent zijn ogen en gaat rechtop zitten. 'Weet je het zeker?', vraagt Jai. Ik knik en loop terug naar de slaapkamer om mijn spullen in te pakken. Ik kijk naar het plafond. 'Mam, pap, ik ben zo bang.' De tranen springen in mijn ogen. 'Ik ben klaar.' Jai komt de slaapkamer binnen. Ik trek de oplader van mijn Iphone uit het stopcontact en doe mijn All Stars aan. 2:30 uur geeft mijn Iphone aan. 'Ik heb alles.', zeg ik. 'Oké, kom.' Als onze spullen buiten de bungalow staan, trekt Jai de deur achter zich dicht.
De vrouw achter de balie kijkt ons met een raar gezicht aan. Gelukkig checkt ze ons snel uit en kunnen we naar huis gaan. Vreemd genoeg staat er nog niets op twitter of internet over Jai en mij. Ik bereid me er alvast op voor dat ik heel veel haat tweets zal krijgen. En nog erger: Wat zouden Susan, Ella, Molly, Thomas en Oliver ervan vinden? Straks gooien ze ons het huis uit. Susan zal me haten. 'Olivia?' 'Ja?' 'Rustig oké. Het komt goed.' 'Het komt helemaal niet goed. Nu niet. Nooit niet.' Weer barst ik in huilen uit. Ik ga op de passagiersstoel zitten en Jai kruipt achter het stuur. 'Wat moeten we zeggen?' 'Tegen wie?', Jai kijkt me raar aan. 'Tegen onze huisgenoten misschien?', zeg ik. 'Zolang het niet in het nieuws is, hoeven ze het toch ook niet te weten?' 'Ik wil het liever zelf vertellen, voordat iemand anders het doet. Jai zucht. 'Snap ik.' Ik pak de afstandsbediening van het navigatiesysteem en toets het adres van ons appartement in. Ik staar uit het raam. Mijn leven is eindelijk weer op de rit, moet ik het zelf weer verpesten. Het liefste zou ik nu de deur opengooien en uit de auto springen. Dan zou ik tenminste bij pap en mam zijn, en er zijn geen problemen. Maar dat kan ik niet maken tegenover Susan. Als Susan me tenminste nog wil zien.
'We zijn er.' Jai tikt tegen mijn arm. Ik kijk naar buiten en jammer genoeg zijn we weer thuis. Ik zie het gordijn boven bewegen en zie Ella's hoofd tevoorschijn komen. Als we elkaar aankijken verdwijnt haar gezicht weer. Ik stap uit de auto en pak mijn koffer uit de achterbak. 'Olivia?' Ella staat in de deuropening. 'Hoezo..Hoe..Waarom zijn jullie thuis? Nu al?' 'We hebben wat uit te leggen.', zeg ik voordat Jai kan antwoorden. 'Kom gauw naar binnen!' Ella loopt weer naar binnen en Jai en ik volgen haar. 'Zal ik de rest wakker maken?' Ella kijkt ons aan. We besluiten iedereen wakker te maken. 'Olivia?' Susan kijkt me met een slaperig hoofd aan. 'Kom naar beneden... Ik uhh wij moeten wat vertellen.' Susan stapt uit bed en loopt met me mee naar beneden. De rest zit er al. 'Nou vertel!' Ella loopt wanhopig heen en weer. 'Nou... ' Hoe ga ik dit in hemelsnaam vertellen. Jai neemt het van me over. 'Olivia en ik hadden een gezellige avond, wat uitgelopen is op meer. Dat was niet helemaal de bedoeling. Er zat blijkbaar één of andere fotograaf bij ons huisje en die heeft alles gefotografeerd. We weten niet hoe die weet dat wij daar waren.' Iedereens mond staat wijd open. 'W-wat..' Molly en Susan kijken elkaar ongelovig aan. 'Kom op! Zo erg is het toch niet!' Ella komt naast me staan. 'Hoe bedoel je. Zo erg is het toch niet. Ella! Ik heb mijn vriend bedrogen. En dat terwijl we welgeteld 2 dagen weer goed met elkaar omgaan!' 'Dus...?' 'Ella!' Ik barst in huilen uit. Molly komt naast me staan. 'Kom we gaan naar boven.' Ze trekt me mee aan mijn arm.
Samen gaan we op mijn bed zitten. 'Voel je wat voor Jai?', vraagt Molly. 'Nee! Wat denk jij dan.' Boos kijk ik haar aan. 'Als jullie niets voor elkaar voelen, of tenminste jij niets voor Jai, kun je het gewoon aan Liam vertellen..' 'Liam zal me niet snappen, hij zal het uitmaken, iedereen zal me haten.' 'Nee, zo moet je niet denken.' Ik word rustig van de manier hoe Molly praat. 'Molly?' 'Ja?' 'Je doet... je doet de laatste tijd zo raar.' Molly schrikt. 'Ik wilde je alleen vragen.. Ben je misschien jaloers?' Molly gaat weer zitten. 'Jaloers is niet het goede woord. Vanaf het moment dat je bij ons kwam wonen, dacht ik dat ik een beste vriendin had gevonden. Die dag in de bouwmarkt en het klussen vond ik geweldig.' 'Ik ook.', zeg ik snel. 'Die nacht, met dat vreselijke ongeluk van jouw ouders. Die heeft dat verandert.' Molly is even stil. 'Ik baalde als een stekker toen ik niet mee kon naar het ziekenhuis omdat de auto van Jai vol zat. Ella begon langzaam mijn plaats in te nemen en ik voelde me buitengesloten. Ik ging daardoor bot reageren. Natuurlijk wilde ik dat Susan ook bij ons kwam wonen. Maar ik was gewoon zo boos...' 'Molly! Al had je dit gewoon eerder verteld..' 'Dat kon ik niet' Ik sla een arm om Molly heen. 'Wil je vannacht bij me slapen?', vraag ik als we allebei uitgehuild zijn. Ik ga het matras van Molly halen en leg het naast mijn bed neer.
'Ik weet niet wat ik moet doen.', zeg ik tegen Molly als we eindelijk liggen. 'Morgen ga je naar Liam toe en vertel je gewoon alles.' 'Ik weet niet of ik dat kan.' 'Ik wil wel met je meegaan?' 'Nee, ik ga alleen.', zeg ik vast besloten.
* De volgende dag*
Daar sta ik dan. Voor de deur van het appartement van de jongens. Harry doet de deur open. 'Olivia? Was jij niet een weekendje weg?' 'Was ja... Kan ik Liam spreken?' Harry schuift wat tassen opzij en loopt de woonkamer binnen. Ik loop achter hem aan. 'Liam?' 'Olivia?? Wat doe jij hier?' Liam staat verbaasd op. 'Is er ergens een plek waar we even met z'n tweeën kunnen zijn?' Liam neemt me mee naar zijn kamer.
LOUIS' P.O.V.
'Wat zal Olivia te zeggen hebben?', vraag ik aan Zayn. 'Dat ze is vreemdgegaan.', grapt Zayn. 'Zayn!', boos kijk ik hem aan. Harry komt er ook bij zitten. 'Waar is Niall?', vraagt Harry. 'Nog op bed!', roept Zayn. 'Hoe vonden jullie het optreden gister gaan?', vraag ik. 'Goed! Het was leuk.', zegt Zayn. 'Beetje jammer van die schoenen in mijn kruis..', zegt Harry. We beginnen te lachen. 'Waarom is Olivia al thuis?' Niall komt met slaperige ogen de woonkamer binnen.
OLIVIA'S P.O.V.
'Li... luister goed.' Liam kijkt me met grote ogen aan. 'Jai... en ik... we hebben gezoend.' 'WAT?' Liam staat op. 'Ik.. het spijt me!' 'Maar waarom? Ben ik niet goed genoeg voor je?' 'Jawel. Je bent super. Jai gaf toe dat hij me al heel lang leuk vindt. Hij keek me aan en ik zag in een flits jouw gezicht voorbij komen. Ik heb zolang iemand om me heen gemist... Diep van binnen dacht ik nog nee... Maar het gebeurde gewoon.' 'Maar Olivia..' 'Ik haat mezelf.. Ik vind het zo stom v-' 'Zeg maar niets meer.' Boos loopt Liam de kamer uit. 'Liam, Liam wacht.', roep ik nog. Maar hij komt niet meer terug. Huilend laat ik me mezelf op zijn bed vallen.
LIAM'S P.O.V.
'Liam, Liam wacht.', roept ze nog. Maar ik loop door. 'En?', vragen de jongens als ik beneden kom. 'Ze heeft gezoend met Jai.' Chagrijnig laat ik me op de bank vallen. Iedereen kijkt me met open mond aan. Na 5 minuten zegt Harry eindelijk iets. 'Maar Liam.. Dit bewijst ook hoe moedig Olivia is.. Ze is gelijk naar huis gereden om het jou te vertellen.' 'Dat was ook omdat er blijkbaar foto's zijn gemaakt door de paparazzi.', zeg ik. 'Ze zou het ook verborgen kunnen houden..', zegt Zayn. 'Dat is waar.. Maar ik baal er gewoon van.' 'Ze voelt toch niets voor Jai?' 'Nee, dat beweert ze tenminste.' 'Olivia spreekt echt wel de waarheid hoor.', zegt Louis. 'Ik hoop het.' Ik loop terug naar mijn kamer en ga naast Olivia zitten. 'Ik..ik wil je nog een tweede kans geven.',zeg ik tegen haar. Ze kijkt me blij aan. 'Echt?' 'Ja, echt! Maar beloof me dat je nooit meer zoiets doet..' 'Tuurlijk! Ik zal alles doen wat je wilt.' 'Weet je wat ik wel raar vind?', zeg ik tegen Olivia. 'Nou?' 'Waarom zijn die foto's nog niet gepubliceerd? Weet je wel zeker dat er een foto werd gemaakt?' 'Ja! Ik weet het zeker, ik zag een flits en hoorde iemand wegrennen. Die avond hoorde ik ook al geritsel in de bosjes buiten.' 'Oké, ik geloof je.'
OLIVIA'S P.O.V.
Opgelucht verlaat ik het appartement van de jongens weer. Ik voel me zo schuldig tegenover Liam.. Maar dit bewijst wel, dat we samen alles aankunnen. Ik doe mijn oortjes in en fiets weer naar huis. Morgen hebben de jongens een interview en première en ik mag mee! Over twee weken is het al oud en nieuw. Dan kan ik eindelijk dit jaar afsluiten. Dit jaar is er zoveel gebeurd. Ik hoop dat volgend jaar beter wordt.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Even belangrijk: Dit is nog niet het einde! Ik heb nog veel meer in gedachte.. Maar dat zullen jullie wel lezen. Ik vind dit niet echt een leuk hoofdstuk en ik heb nu last van een writersblock. Dus als jullie nog ideeën hebben, plaats dan een reactie hieronder. Voor het vervolg van het verhaal.. Willen jullie dat Olivia & Liam een happy end krijgen?
XXX
JE LEEST
Love Causes Problems
FanfictionAlles lijkt perfect. Deze regel staat Olivia op het lijf geschreven. Haar hele leven lijkt te mooi om waar te zijn. Ze ontmoet haar vriendje op haar vakantieadres, naja... in het ziekenhuis in Rome om precies te zijn. Olivia verhuist naar een appart...