15

54 6 12
                                    

The Devil's Sweetheart



. . . . . . . .



"𝘛𝘳𝘶𝘦 𝘭𝘰𝘷𝘦 𝘴𝘵𝘰𝘳𝘪𝘦𝘴 𝘯𝘦𝘷𝘦𝘳 𝘩𝘢𝘷𝘦 𝘦𝘯𝘥𝘪𝘯𝘨𝘴"












"Hoi bos" Suara lantang Fartini mengejutkan aku daripada lamunan. Kepala aku mendongak sedikit memandang perkara yang sedang berlaku di luar bilik kerja aku. Pintu yang terbuka memudahkan aku melihat kejadian yang berlaku dihadapan aku ketika itu dengan lebih jelas.

Wajah Fartini yang sudah memerah berserta nafas yang sudah turun naik, memandang wajah along yang ketika itu sedang menayangkan wajah bersahajanya.

"Mana hormat awak Fartini Adriana?" Soal along dalam nada yang tegas dengan wajah bersahajanya itu membuatkan dia kelihatan agak kerek seperti biasa.

Aku yang daripada tadi duduk memerhati bangun dari kerusi dan membuka langkah menuju kearah pintu. Melihat suasana yang tegang antara Fartini dan along lebih menarik dari menghadap report bulanan yang entah bila boleh selesaikan.

"Saya ada benda nak bagitahu bos" Suara Fartini mula perlahan, kepalanya menunduk memandang bawah seketika sebelum memandang wajah along semula.

"Apa yang awak nak cakapkan tu sampaikan hormat awak dengan saya hilang?" Soal along sarkastik.

Kadang aku rasa along ni manusia paling bodoh dalam dunia, terang sangat Fartini tu tunjukkan isi hati dia, tapi masih nak 'act fool' dengan perasaan sendiri. Orang dah suka, dia pula jual mahal. Tak ke bodoh namanya tu? Sebab itu jugalah dua calon isteri dia tak pernah nak kekal.

"Saya suka bos" Luah Fartini secara tiba-tiba. Wajahnya diangkat memandang kearah along dengan harapan supaya lelaki bodoh tu terima dia.

Aku yang daripada tadi menjadi penonton setia, terlopong mendengar apa yang dikatakan oleh Fartini. Gila! Berani mati minah ni luah isi hati depan office. Aku yang luah antara dia dan aku pun sudah menggeletar.

"Ap...apa yang awak merepek ni Fartini Adriana?" Soal Along dengan raut wajahnya yang masih lagi tenang akan tetapi kedua keningnya sudah bercantum rapat, merenung tajam kearah Fartini dihadapannya.

"Saya tak merepek" Fartini menggelengkan kepalanya. Selangkah diambil mendekati along dan selangkah juga along mengundur. Kesungguhan Fartini jelas terpancar di wajahnya.

Bersungguh-sungguh Fartini kali ni.

"Ini office. Awak jangan buat gi..."

"Saya memang gila. Saya gilakan bos. Saya..." Fartini berjeda. Bawah bibirnya digigit, kedua mata terpejam rapat seketika sebelum pandangannya tepat merenung wajah along.

23🍒 - THE DEVIL'S SWEETHEART [COMPLETE]Where stories live. Discover now