16

42 5 8
                                    

The Devil's Sweetheart



. . . . . . . .



"𝘛𝘳𝘶𝘦 𝘭𝘰𝘷𝘦 𝘴𝘵𝘰𝘳𝘪𝘦𝘴 𝘯𝘦𝘷𝘦𝘳 𝘩𝘢𝘷𝘦 𝘦𝘯𝘥𝘪𝘯𝘨𝘴"








Screen telefon aku pandang tidak lepas akan isi kandungan yang dihantar Afif Furqan 5 minit lepas. Dari bersandar malas aku terus duduk tegak, kepala yang tidak gatal aku garu.

"Adik. Along call kau kenapa tak angkat?" Along menerpa masuk kedalam ruangan bilik kerja aku.

Wajah along aku pandang sekilas sebelum memandang semula screen telefon. Otak aku cuba untuk mencerna dengan baik agar mudah untuk memahami pesanan yang dihantar Afif Furqan sebentar tadi.

"Kau dah kenapa dik?" Meja aku diketuk dan itu membuatkan aku menangkat wajah memandang along dengan kedua kening bercantum rapat.

"Along. Cuba tengok ni. Along faham tak?" Soal aku dan telefon dihulurkan kearah along, membiarkan lelaki berumur 30an itu membaca segala butir perkataan yang dihantar Afif kepada aku.

"Jagakan Lara Neylisa. Itupun kau tak boleh nak baca ke dik?" Soal Along sambil memandang kearah aku semula. Kerusi dihadapan aku diduduk along dengan kaki disilangkan.

"Along. Lara Neylisa tulah yang adik cakap perempuan yang tinggal dengan Afif dan dialah yang buat adik tak dapat Afif tahu" Aku bersuara lagi. Kali ini kedua tangan aku lipat kedada, terasa tercabar takala melihat nama 'Lara Neylisa'

"Ohh, perampas la ni? Kau pergi jelah jemput Lara Neylisa tu tinggal dengan kau. Kejap, ini mana fail yang along minta tu? Along call Fartini tadi nak tanya. Dia tak angkat. Dia tak masuk kerja ke?" Along membalas. Wajah aku dipandangnya seakan tiada rasa bersalah.

"Along...Fartini mana kerja dengan kita lagi. Semalamkan dia dah berhenti kerja" Aku pula membalas. Bangun aku dari kerusi dan berjalan kearah almari kayu yang terletak di sisi meja kerja. Fail berwarna kuning aku ambil dan serahkan pada along. Sempat lagi aku melirik memandang wajah along, jelas raut wajahnya berubah bila aku ingatkan dia mengenai Fartini.

"Itulah, semalam dia buat luahan perasaan dekat along, jual mahal sangat. Sekarang ni melepas" Fail yang diminta aku hulurkan. Done peril!

"Yelah, along melepas sekarang. Along lah jual mahal"

"Along suka Fartini?" aku pula menyoal.

"Ye Safar Nurmelliana, Along suka dengan Fartini Adriana. Puas?" Jelas sekali suara along seakan menahan geram takala meluahkan rasa yang terkubu di hatinya.

Aku hanya menarik senyuman lebar sebaik sahaja mendengar pengakuan along ketika itu.







23🍒 - THE DEVIL'S SWEETHEART [COMPLETE]Where stories live. Discover now