LA3 - First Contact

797 29 0
                                    

seusai aku bangun, aku terus tunai kan janji aku tuk mesej Lis ni.

'hi'

aku hi saje.. kira itu mesej la kan.. xsampai seminit dia balas mesej aku. betol2 menunggu.

'hi u...'
'u buat apa petang ni?'

'saya nak kuar g joging ni.. why?'

'wow.. can i join?' dia nk join pulak. adoi.

'sure can cik lis..'

'ok . where?'

'roundabout CAIS'

'okay. i tunggu u kat situ ya?'

'ok then. see u in 15 min.'

tepat 15 min aku sampai kat roundbout CAIS tu. tapi still xnampak kelibat minah ni. dalam 5 min mcm tu baru aku nampak dia.

"sory late."

"hrmm.. can we go now?" aku xnak lambat. nnt dah gelap nak balik..

"sure . lets go!.." bersemangat betol minah ni. padahal aku xla joging sangat. tgk dia mcm tercungap2 je. baru jog kejap je . xsampai seminit jog.. dia punya penat tu mcm baru lari 5km.

so aku berjalan je la.

"awak ok x ni? kalau x okay kita lalu shortcut tu je?" kesian aku tengok dia. muka merah2 berpeluh.. dia pon anggok saje.

dia membontot aku kat belakang, kami lalu laluan antara fakulti. tadi jalan kat laluan kereta.

"sori.. i x biasa jog.."

"then, why awak beriya sangat nak ikut saya joging?"
"and boleh x awak stop gune i u i u dengan saya?" aku sambung berkata2. 

memang aku rasa janggal bila orng guna i u i u ni.. mcm bahasa pondan.. haha

"oh.. okay.." kami duduk sebentar di batuan2 sampai cik lis tenang. 

"awk dah okay ke? bole kita gerak?" lama jugak nk tunggu muka dia kembali ke warna asal. muka putih tu yang aku boleh nampak merah2 muka dia.

"sudah.. jum jum.."

sambil jalan2 aku mula kan borak. xpernah2 aku yang start borak.

"awak stay kolej mana ni? nak saya teman x sampai bilik?" aku jadi baik sekejap. kesian tengok muka dia yang kepenatan.

"kolej dahlia.."

"oh.. jum la saya teman awak sampai bilik... takot pengsan pulak nnt"

"haha.. its okay.. lupa kah saya ni student medic? but kalau awak nk teman bole saja. "

"ok. jum.. saya teman"

"but can we singgah pavi? saya nk beli makanan.." lah.. lari kejap je pon dah nak makan.. xpadan dengan badan kurus..

"sure.."

perjalanan nak ke pavi dan ke kolej dahlia ni agak jauh.. 

pavi ni tempat makan, ada koperasi, pusat print, dewan kecil. terletak di sebelah tasek. STUDENT PAVILION.

"awak sikbeli makanan?" dia tanya sambil order makanan dia. chicken salad ke apa benda tah

"nope.." mcm mana nk order, sebenarnya aku xbawak duit masa tu.. tiba2 minah ni p order lagi satu set mkanan sama dengan dia order tadi. aku biarkan , maybe dia order kan untuk kawan dia.

kami meneruskan perjalanan ke kolej dahlia. masa ni dah gelap oooo... aku pulak yang seram nak balik kejap lagi. matilanak..

sesampai je kolej dahlia tu, aku mintak kebenaran balik.. tapi

Lara ku [GxG]Where stories live. Discover now