Orang kalau dah minat dan hobi nya asyik bekerja, sakit pun datang menjenguk.
Ciklis jatuh tergolek sebab sakit.
Demam. Kurang air, Kurang vitamin, kurang tenaga.
aku dapat tahu ciklis kena tahan wad pon dari kawan2 dia. kalau tak, mmg sampai ke hari ni la aku tak tahu dia masuk wad.
lepas jam 5petang, lepas keje baru aku datang melawat. dah la jem, panas lak tu. busuk dow badan.
memandang masuk wad wad orang sakit, aku pon straight je la ke lift, walaupun tak tahu pun level mana. agak2 je la. tekan level atas sekali. tak boleh aku tengok org2 sakit ni, nanti tersakit pulak.
sampai atas, aku buat2 bodoh. tanye kat nurse kaunter yg asyik duk tgk2 aku. pehal tah. ada la tu gosip2.
segera beredar masuk wad vip. fuh. vip bai. tapi bilik takla mcm vip sgt pon. hahaha
masuk wad ciklis, ternampak kelibat ciklis yg duduk atas katil menaip laptop.
'kenape eh sakit2 pun nak ngadap keje?'
"assalamualaikum. hiiiii." . hah. biasa la aku bagi salam kat sesiapa pun.
"hi.bby." itu je dia jawab..
aku ronda2 satu bilik wad dia. biasa la. habit. hahahahha.
ubat odw nk cucuk dalam badan dia pon ada lagi. luar tadi aku mcm nampak troli makanan ciklis ni, tp nama mcm lain. tp ciklis je sorg wing belah sini. lapar ni, xmkn dr tengahari. rase nk amik je mknn kat luar tadi.
selesai menjelajah, aku duduk lepak main phone dulu di tepi sudut bilik. Di sofa. Menunggu free time ciklis.
kalau orang lain masukni, mesti dorang ingat tengah berperang. hahahahaha.
dalam 15min ke 20min, baru roh sebenar ciklis masuk. itu pun sbb nurse biru masuk nak masukkan ubat.
masa nurse biru tu nak cucuk ubat, nak bagi ubat, kemain ciklis bagi alasan itu ini. Dia tak tau ke dia tak berkuasa masa ni. nurse tu yang berkuasa mutlak kpd pesakit2 dia.
Dari jauh aku tengok je la perangai minah tu ke bebel dgn nurse biru. padan muka. haha.
sudah dicucuk, nurse biru bawak makanan kat luar tadi masuk bagi cik lis.
aku tunggu nurse biru keluar dulu.
setelah itu, baru lah aku dapat kan ciklis. eh dapat kan makanan.
aku pulak yang sambung bebel. lama jugak la aku bebel.
dah puas hati aku bebel, sampai ciklis diam sejuta kata, aku duduk balik sofa sambil tengok ciklis makan.
Bukan lah aku tak kesian, tapi aku dah lama nasihat. keje keje jugak, jangan sampai makan diri. Dia sendiri nasihat aku, dia pulak yg parah sampai masuk wad.
ke saje?
dalam keadaan bilik yang sejuk, tak sedar aku dah masuk mimpi. mimpi pulak ciklang. maghrib kan tido. merasa la muka ciklang. haha
ciklis pon tido. merajuk mungkin. takpe. pujuk ketepi dulu. solat dahulu.
seusai solat, aku tengok minah ni maseh tido, kita cari cikedis kat bawah dulu. lapar.
"mana? balik?" -ciklis msg. mesti terkejut keciwa aku ttbe xda.
kita biarkan dulu msg dia. tak cukup tangan ni nak pegang cikedis.
dalam wad, ciklis mcm tido, mcm pengsan. aku check la muka dia tangan dia kot2 pengsan ke.
ok. sejak dua menjak ni, aku ada masalah lemah jantung. pantang orang sergah atau ape2 benda yang buat terkejut tu, jantung aku kena electric shock.
ciklis ni pulak p sergah dari pembaringan dia, kepala dia terhantuk ke dahi aku, sampai benjol. mujur x koyak. sakit bai.
YOU ARE READING
Lara ku [GxG]
Romanssambungan Menengah Atas Ini kisah perjalanan hidupku bersama insan yang bergelar kekasih hati. Walaupun tidak dapat memilikinya untuk selamanya, ketahui lah cinta mengatasi segala nya. [100% cinta benar] eh [citer benar] Lara aku yang datang mengub...