LA22 - New Company 3

454 25 1
                                    


bila level aku dah ada microwave, pembakar roti, peti ais, penapis air.. aku pon makin kerap bawak bekalan lunch. kekadang roomate aku masak awal pagi. kekadang beli je nasi goreng sebelom pergi kerja.

panaskan pastu makan.

makan pulak sorang2 sambil scroll fb. giler bosan hidup aku.

tiba2 minah raef tu datang duduk berhadapan dengan aku. dia letak makanan lunch dia.

" hi. can i sit here? "

" ya ya. can can. sila sila..." alahai... sibuk r...

"u masak ke tu? "

"no la.. yg ni beli jer"

"oh... looks yummy.."

"hrmm bole la... "
"awk punya lg hebat... betol2 diet." aku sambung.. sebab aku tgk lunch dia best weyh... sayur dengan ayam panggang kot...

"haha.. no la. i mmg mkn ni.. berat badan dah naik.."

"oooo. yeke.. saya tengok ok je. nak diet apa lg?" sambil aku mkn sambil bercakap.. teruk kn perangai...

"haha.. diet? haha.."

"hehe.." aku xnk sambung borak tercekik nnt aku..

selesai mkn, aku kemas2, bla dari situ.

"bye.. saya gerak dulu ya... kenyang dah.." aku bangun dan tata dia. dia pon senyum je.

bila dh sampai meja aku, ttbe aku rasa bersalah gila tinggal kn dia sorg2 mcm tu masa makan... aduh..
ah biar la...

aku sambung buat keje.

sejak hari itu, aku dah xmakan kat pantry. lagi pun dah ramai pulak amik port aku tu. aku makan kat meja aku jer.

dan minah ni pon join sekali dengan aku. makan sebelah aku.

pastu hasut aku suh beli kacang la, salad la. siap offer makanan dia lagi.

pernah sekali dua hari dia lalu lalang depan meja aku, nk p toliet, p pantry. tapi x tegur aku.

bila aku tegur dia, dia ckp "muka u serious sgt masa buat keje, so i takot nak ganggu.."... omg.. tapi memang betul pon. keje aku tiba2 banyak, lunch pon lambat, balik pon lambat.

"yeker ? xda ganggu la.. saya memang mcm tu.. hahah" xsangka dia ni seorang yng jenis xkacau bila org tgh focus.

then sejak ritu, xkira aku focus buat keje atau x da keje, dia bosan, dia datang duk sebelah aku.



🌿🌿🌿🌿


lepas dah lebih 3 bulan, aku dapat offer lebih baik kat KL. so aku resign company ni.

tiga hari sebelom hari last aku, aku demam panas. doctor bagi mc, tapi aku xnak. pelik kan. aku nak setel kan keje aku yang terbengkalai tu. sian dorang nnt.

buat keje sikit2 jer, bila xlarat aku baring tido kat bilik sakit. bilik sakit tu ada katil. boss pon bagi green light.

mcm2 aku dapat, makanan, cekelet, ubat pon dapat.

tiba last day, minah ni offer g lunch kat restoran kat cyberjaya. farewell katanya.

memandang kan aku xberape nak sihat, aku hanya order makanan yg boleh aku makan. xhabis makan pon, minah ni tolong habis kan. bagus. yela duit dia kot. xkan nak membazir.

🫀🫀



hari sabtu, lepas resign.

aku still duk area putrajaya. menyewa. sbb nanti keje kat KL naik ERL jer.

malam ahad tu, ada event music kat dataran putrajaya, aku pergi pon sebab minah ni ajak.

bila sampai je situ, line phone lak xda. maybe dorang dah sekat line kat situ.

lama jugak aku tunggu dia. last2 aku g tempat yang xda orang, baru ada line , mesej pon masuk.

'u kat mana? '

'i kat depan big stage ni'

'i balik dulu ya. i xbole bising2 ni.. so loud'

dia hantar msg last mcm tu . aku pon balas la msg dia 'OK'.

then aku terjumpe kawan dari Universiti aku kat situ. borak2 sikit, balik.

aku balik dgn kiciwa.

aku update status wassap aku.

'Lain yang nak jumpa, lain pulak yang dapat jumpa'

xsampai seminit, minah tu call. dia baca la tu status aku. aku xjawab weyh. merajuk. haha

dia hantar msg sori sori sori banyak2. nanti kita jumpa la apa la..

terus aku ngadu kat cik lis aku. padan muka minah tu, kena maki dgn girlpren aku. [maki dlm call je masa girlpren aku call] 🤣🤣 klu aku, aku pon hangin girlpen kena sidai dgn org lain. 🤣🤣

esok nyer baru la aku balas mesej minah tu. aku kata 'its okay'

makian girlpren aku sampai kot kat minah tu. hahaha


kejadian tu buat aku dgn dia selalu gak mesej sampai skrg.

kalau ada event larian, aku ajak dia, dia ikut skali. walaupon asyik dia je kena tunggu aku kat garisan penamat. tiap kali tu jugak la, dia asyik ugut nak balik tinggal kan aku sorang kat event tu. kuang asam betul.

bersyukur gila dapat berkawan dengan dia. sampai sekarang. walaupon kekadang menyakitkan hati.



🤯🤯

naseb la cik lis xkisah aku kuar dgn siapa.

'kuar dengan perempuan xpa, jangan keluar dengan laki.' amaran cik lis. laki skrg menakotkan betol.

aku pon xhingin kluar dgn laki xkenal. opismate pon aku xhingin. cewah. tapi aje jer tercrush dgn mamat sorg tu.. minat je.. xda perasaan pon. 🤣🤣











tbc



❤️‍🩹❤️‍🩹

Lara ku [GxG]Where stories live. Discover now