hari jumaat, hari dimana aku g keje naik ktm lrt dr rumah ke opis.sbb lepas balik keje dipaksa lepak melepak kat rumah cik lis. [hari2 la kena paksa..]
sebelom sampai rumah dia, aku merayau dulu p klcc, kl central, mcm2 tempat aku merayau. kkdg termasuk pavilion dgn BTS tu... xbeli apa pon. nak bazirkan waktu sementara tunggu cik lis tu sampai rumah dulu. kunci rumah ada, tp xberani sebenarnya nak masuk umah sorg2.
seusai sampai di block org kaya ni, masuk2 rumah, aku dihidangkan dengan makanan! pizza jer pon. xkan la cik lis ni nak masak. sempat pulak kan?
dengan baju x tukaq, muka x mandi, nak sambut2 aku di muka pintu. ceh.
tanpa buang masa, aku pon duduk depan tv, ready tuk makan sambil2 tgk tv. cik lis g mandi. dia mana makan benda2 pizza ni. muahaha.
dia dah wangi2, aku pulak dah kenyang, giliran aku pulak mandi. nak wangi2 jugak.
lepak2 depan tv, konon2 berkaseh syg la. 🤣 xda benda pon. sesi bercerita je sebenarnya. heart to heart bak kata org.
dalam pukul 10.30 ke 11 mlm. ttbe tepon canggih cik lis ni berbunyi. *tepon iphone kan... canggih la tu.. tepon aku android je..*
ada panggilan suh masuk on-call. [mcm biasa..]
ah. sudah.
'xkan dia nk tinggal kan aku sorang2 kat umah ni lg..' aku dah adoiii.
lpas dah abis call tu, cik lis pandang aku, aku pandang dia. kita lawan2 mata....dia kecikkan mata, aku angkat kening ziana zian.. aku faham maksud mata kecik cik lis tu.... aku pon muka redho je la kn.
tapi...
"saya nk ikot... takut la tinggal sorang...." konon2 syarat la. dah la suh aku dtg sini, last2 kena tinggal sorang pulak.
"okay. jum siap.." cik lis bersemangat pulak.
aku eh biar betik minah ni..🤣
berlalu la kami siap ke tempat kje cik lis ni.
aku suka tgk cik lis pakai baju skrub. antek.
pernah ada satu hari aku curi pakai baju skrub dia jd baju tido. ahhh. selesa yer. 🤣 sharing is lovely right? muahahha.tula. dulu2 xnk blaja pandai2, skrg jd lain pulak. padahal xminat pon.. 🤣
🌹
sampai ospital tu, aku ditinggal di dlm bilik apatah. tempat rehat doktor kot. eth la.
dari jam berapa aku dok ngadap tepon, sampai la tertido kepala atas meja. terbangun oleh sapaan manja dari cik lis. *mesti manja, klu cik lis kejut cara komando, mmg pecah tepon dia aku buat.... 😪tengok jam, rupanya dah pukul 3 4 pagi.
dia pon dah bole balik.
mamai2 pon aku gagah kan diri berjalan ke kereta.
tuptup sampai dah rumah.sampai je terus masuk bilik, baring, boom tido.. mengalahkan minah yg sorang tu. 🤣
tidur lena aku dikejutkan dengan alarm bising aku sendiri. alarm suh bangun pagi. tp alarm bising bunyi lg, menandakan suh bangun g joging. adoi.
off alarm.
nak sambung tido. tapi....aku tengok cik lis tido mati.
langsung xterjaga.apa lagi, aku kacau la dia dulu.
usik2 sikit muka mulus dia tu. x jaga jugak. ok. .
baring atas lengan dia.
aku pulak xley tido.
xda keje, aku main dgn tapak tangan cik lis. urut2 sikit. main kira2 pakai jari cik lis.
"best kalau dapat hari2 ni.." ttbe dia bersuara pulak.
suka la tu ada orang urut kan tangan. tapak tangan je pon. ekleh.
aku urut dari penuh tenaga sampai la aku xsedar dah tertido.
🫣❤️🔥❤️🔥❤️🔥
kamiorg bangun bila rasa mcm bilik tido cik lis ni hangat jer. rupanya dah pukul 12.30 tghari kot. maklum la, aircond ada, tapi x on. sejuk sgt sampai kipas pon on kelajuan 3.
bila dah tengahari tu, perut pon lapa.
sebelom mencari idea nak makan apa, manjah manjah dulu. 😂
puas manja manja baru siap2 g cari makanan sarapan + lunch terus. pakej. manja2 xbermakna buat benda xsenonoh ok. 😆 bergusti2.. 🤼
🥳🥳
sepanjang sabtu ahad ni, kalau dia kena masuk malam, aku terpaksa la ikut, sbb aku mmg xberani duduk rumah sorang2. rumah pulak besar, tingkat atas pulak. bila angin tiup, ada bunyi menyeramkan pulak. 🤣🤣 tapi kekadang kena sidai jugak kat umah tu sorang2. lampu umah semua hidup la tapi.
isnin pagi gerak ke opis dari rumah cik lis.
baju cik lis yg aku rase elok aku pakai g keje."nak duit sikit bole x?" aku bisik2 manjah cik lis yg maseh mamai2 rollerkoster.
"hrmmmm"
dengar jer dia "hrmmm" tu........
"yeay...!!!..." terus aku cekau duit dlm dompet cik lis. bole la beli srapan dgn lunch sekali. biasa dah.
xbanyak pon amik, 2 keping duit merah, sekeping hijau.. alah. bukan mencuri kan, tuan badan dah bagi. klu aku jahat, aku amik debit card dia terus taw.... muahaha. pastu kita bagi la free kiss. setel. 🤤
ptg balik rumah famili.
tbc
❤️🔥❤️🔥❤️🔥
YOU ARE READING
Lara ku [GxG]
Lãng mạnsambungan Menengah Atas Ini kisah perjalanan hidupku bersama insan yang bergelar kekasih hati. Walaupun tidak dapat memilikinya untuk selamanya, ketahui lah cinta mengatasi segala nya. [100% cinta benar] eh [citer benar] Lara aku yang datang mengub...