LA30 - Desaru

462 27 1
                                    


bukan la rakyat malaysia kalau x g cuti cuti malaysia kan?

kali ni g merayau kat desaru..
nak cari pantai biru jer senarnye..

kali ni pergi bercuti pakai kereta comel aku...
bertukar2 pemandu...

paling sekejap drive, aku la... xlarat la weyh nak drive lama2.... sanggup tu tukar driver tepi highway.

kejap laju, kejap slow..

kejap nyanyi, kejap tido..

tidak bagi cik lis, time giliran dia memandu, dia focus, tapi bila time dia jadi penumpang, cik lis x pernah sekali pon lelap.. cik lis menggatal, kekadang  sempat pulak bukak ipad dia buat keje, VC org2 dia.. aku yang tengok ni pon penat..

sebelum sampai ke resort tu, kita tapau dulu jajan kat rnr mana tah...

masa sampai rnr mana tah, aku cari tandas dulu la macam biasa. bukan berseorangan ok, tandas tu kalau xda orang, cik lis pon nak masuk sekali. gilak betol.. sempat jugak aku marah cik lis.. 

"eh.. xyah nak ngada ngada masuk sekali... sana banyak kosong!" aku marah betol tapi xda la niat nak marah.. dah cik lis nak masuk sekali, aku dahla xtahan..

selesai berurusan dengan tandas, cik lis duk main air kat sinki.. entah berapa liter sabun tu dia picit. cik lis dah terbiasa la tu basuh tangan cara ospital. haha.

bila keluar dari tandas rnr tu, kami g cari jajan pulak.. 

aku ni ada rasa aura orang pandang2.. sekali toleh kat orang yang pandang tu, betol... orang tu pandang2. maybe mereka pandang cik lis. maybe. yang pandang2 tu perempuan.. perempuan heklok muka nya.. hahaha

"jum.." aku peluk, tarik tangan cik lis cepat cepat lepas dia selesai bayar jajan tu.. jalan laju terus masuk kereta.... macam orang nampak hantu gitu..

"napa ni?" cik lis bertanya dengan muka pelik dia yang comei tu. geram pulak.. 

"ada orang tengok2 tadi..."

"who? napa tak bagitaw saya...."

"awk la.. org suh pakai topi xnak... tapi xpa la.. jum gerak.." kalau cik lis pakai topi, kurang sikit org tgk kot.

sama nya perangai kamiorang ni, kami suka balas jelingan orang. awak jaga saya, saya jaga awak.. mcm tu la..

giliran cik lis pulak drive.. aku pegang tangan cik lis bagai x nak lepas. kalau lah seat pemandu dengan seat penumpang ni bercamtum, dah lama aku baring kat peha cik lis..  *rindu la pulak!

xsampai beberapa minit aku dah terbuai mimpi.. tiba tiba tido aku dikejutkan oleh cik lis. cik lis suruh bangun tengok pemandangan. ekleh dia ni... 

tapi aku terus segar bugar la lepas bangun tu.. wow mamamia... jadi jakun kejap.. aku suka pemandangan macam ni.. hijau hijau biru biru..

wow wow la aku sampai ke pagar masuk resort tu... 

dah selesai check in, odw nak ke bilik tu, nampak pulak beberapa ekor monyet.. alahai... monyet ni xley ke main je tempat lain. aku dah la takot monyet.

bila aku takot monyet, cik lis la jadi mangsa. aku suruh dia jalan depan. seram weyh. bukan sekor je.. berbelas ekor monyet kat situ.

nak bukak pintu bilik pon aku suruh cik lis cepat2 bukak.. alah mcm org kena kejar zombie. padahal monyet tu xkejar pon. haha..

masuk bilik, kita round satu bilik dulu. check apa yang patot. toilet penting. tapi sayang nya tiada bathtub pulak. tak boleh la nak berendam.

katil single dua. nice.

Lara ku [GxG]Where stories live. Discover now