LA 31 - Temu janji

406 21 1
                                    


hari ini, aku pacak seorang diri ke hospital pakar... temujanji dgn doktor pakar.. sambil2 cuci mata...

seorang diri je.. xnak susah kan org lain..

😑

fikir aku, kot bole usha2 doktor hensem, tapi xda pon.. semua perempuan. haha.. mana doktor laki? opss.

8 pagi bagi kad temujanji.

8.30 pagi.

nama dipanggil. terus gerak ke bilik rawatan khas.

 terus gerak ke bilik rawatan khas

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

aku dah xtahan masa ni... nak je rempoh masuk jumpe doktor tu. haha

dapat bebelan mcm biasa dari doktor india. maybe mood dia x baik kot pagi tu.. or maybe dia xsarap lagi.. or maybe dia tgh period? . takodddd...

dia suh p xray.. ker dia sebenarnya xpaham aku citer sakit tu mcm mana. hahah

9.00 pagi. dapat nombor giliran xray..

9.40 pagi. baru dapat masuk xray.

first time pakai kain sarong.. aku xreti nak pakai. lipat je la mcm ayah aku pakai sampin raya. dah la besar betol.. sebesar cadar katil.. ke kain cadar ni??

baju biru tu pon mula2 terbalik pakai.. ingat tali2 tu kat depan badan, bila terbaca notis cara pakai baju tu kat dinding, mengelupor la aku bukak balik baju biru tu.. satu hal pulak kena ikat tali kat belakang. mcm mana nak ikat? xsampai bai.. kain pon terlodeh.. adoi.. hahaha... ikat je la mana yg boleh..

ttbe aku dengar nombor giliran baru dipanggil... sah... mesti akak xray tu tunggu lama aku xkuar2 dr bilik persalinan. hahahhahahah


xray punya xray, golek2 kiri kanan.. lama jugak time aku..

bila turun dari katil alien tu, aku rase mcm belakang aku sejuk2 jer.. mesti terbukak tali baju tu.. apalagi, berlari lah aku ke bilik persalinan sambil tergelak sorang2. hahah. naseb kain xterlondeh.. 🤣🤣 xda dah toleh2 tgk akak xray tu. 🤣🤣 malu...

10.15 selesai.

10.30 dapat film xray.. terus bawak g bilik rawatan tadi..

naseb baik yang layan aku tu doktor melayu.. naseb bukan doktor india tadi.

syukur tulang2 aku sihat sejahtera, xda bengkok2, xda cacat cela, lurus.... cuma..

doktor ni mcm pening pikir mna dtg sakit aku ni... tgk dari muka pon taw...

dah kawin?... belom
main gym?... r... x...

"xmain gym?" berulang soklan ni...

"x.. saya xmain gym dah.."

"ada angkat berat2 x?"

"rrr... xda.." tapi sebenarnya ada. dumbell 6kg keatas. dia ulang lagi soklan dia.

"xda main gym?"

"xda... tapi saya ada ikut latihan sebulan 4 hari..."

"setiap bulan?"

"yer betol.. dan...... lari..."

dari situ la bermula pokpek pokpek doktor tu..

lepas...

check punya check,
tekan punya tekan...

result nya....

dapat mc 3 hari... yeay..
no aktiviti lasak...
no long run...
no fun run sekali pon.
no hardcore sgt.

"shit ..." dlm hati...

carut la weyh...

aku bgtaw doktor cantek tu yg aku dah reg event run..

"berapa kilo?"

"5..." tapi sebenarnyer ada 10km..

"5 tu jauh jugak tu..."

"sy jalan jer... xbole jugak ke?"

"bole... cuma nnt lambat baik... kalau bole kurang kan aktiviti mcm tu..."

"hrmmm..." aku kecewa..

lama jugak heart to heart dgn doktor tu.. semua aktiviti lasak aku, dia suh berehat.. kalau nk selesa, pakai tongkat.... lol... 20an dh kne pkai tongkat.... latihan mingguan dia suruh jangan hardcore sgt... jgn join aktiviti masuk hutan... adoi...

11.30 pagi g Q barisan farmasi.

12.15 baru dpt ubat.. alahai..

bergerak cari physio pulak.

12.45 tghari. selesai.

bergerak pecut cari makanan pulak. dari pagi aku tak makan. lupa pulak x makan sarapan.....

🌹

sebelah malam, ingat nak g rumah ciklis.. tapi aku malas nak naik tren.. tren pulak tgh problem....

naik kereta? jgn harap la aku nk drive kereta masuk KL tu...

melepek la aku di rumah makayah.

baring seharian.. betol doktor tu cakap..
baring dan rehat... sakit xrasa..

🌹

4 hari la x jumpa cik lis. rindu.
rindu sentuhan je sebenarnya. nak peluk.

tapi malas nk keluar.

camner tu??


🌹

lepas dah jumpe...

dia punya rasa rindu tu, adoi.... mcm xjumpe 10 tahun.. hahhahahahha...

geram aku xdapat nak bendung... eeeeee naseb la dpt org mcm aku ni..

parah dah ni..





jumpe kawan biasa pon aku geram sampai cubit2 kawan aku tu.. hahaha. naseb la.. geram! aum..








* badan fit pon bole sakit.. apatah lagi kalau xfit, lagi la bole dpt sakit..

so my sistur, plez.. pergi la bersenam!! 🤣






tbc





~jangan gigit orang, nanti jadi dracula.
iluAS.

yang comel.
Dr.J

Lara ku [GxG]Where stories live. Discover now