LA11 - Semester Break Datang

697 30 1
                                    

aku makin kurang bercakap dengan cik lis x mcm dulu. tapi dia tetap maseh nak gedik2 dengan aku.

layan kan saje la. dia dah sarong, bagi cincin kot. emas pulak tu. kalau aku gadai, dapat jugak duit 😂🤪

seperti sem sem lepas, sem break je aku x balik rumah. ticket flight sgt.. mencekik darah.

kebetulan geng2 cik lis ni nak buat camping kat sematan. pantai biru. cantek g sana. camping tido dalam khemah, bakar unggun api, bakar ayam, ikan. wow. tu rancangan dorang aje.

3 hari 2 malam.

pergi dalam 9 orang termasuk aku. sorang laki. tapi laki tu hrmm .. lembut. hahah padan la berkwan dengan awek2 cik lis ni.

kamiorang pergi hari ahad, bertolak pagi. sampai sematan 2 jam dari kuching. sewa van besar. kos semua kongsi2, cuma aku je xbyar pape. sbb cik lis yg tanggung semua nya. muahahah

so khemah semua mana tah dorg pinjam. orang srwak kan kaya2 semua nya.

5 khemah kesemua nya.

masing2 berpasangan. cuma laki tu jer xda pasangan.

siang dorang menghitamkan kulit.
malam makan2.

dorang semua g mandi pantai. aku duduk je situ, konon2 nak jaga barang la. padahal, aku takot laut. tengok air dalam pon aku takut. berenang pon xreti.

malam menjelma, semua busy masak2. aku? aku duduk je la menunggu makanan siap. jadi raja. 😂

bukan lah aku xtolong pon, aku nak je tolong, tapi masing2 xbagi aku tolong. ceh. mentang2 la aku ni kecik, dorang layan mcm budak kecik.

lepas dah kenyang, masuk tido.
tak yah tanya, semestinya khemah aku skli dgn cik lis.

dan aku syak, geng2 cik lis ni dah taw kot apa status aku dengan cik lis.
cik lis pegang2 tangan aku, peluk2 manja2 pon dorang mcm xkisah. adodoi.
nak masuk tidó masing 'weee weeee weee'. dah kenapa. lempang sorg2 kan bru taw.

sedang nak ambil mood tido, baru la aku ckp2.

"why la kwn awk mcm senyum2 td?"

"haha. mereka mmg.. nak hug?"

"xnak!" aku tanya bukan nk jawab.

"aeeii.. hug la.. come hereee baby.."

aku sedaya upaya nak tolak dia, lg dia mengganas. dasar doktor ganas.

"their know about us.. dont wori baby.."
"mereka sikkisah..."

miang gatal segala nya merasuk cik lis. ah malas aku nk taip.

++++++



aktiviti 3 hari 2 malam ni, buat benda sama jer.
siang dorg main laut la main bola tampar pantai la, sepak bola la. mcm2
mlam nyanyi2 masak2 tido.

tapi penat jugak.



+++++++



pulang ke kolej dalam keadaan yg sangat penat. padahal aku x buat pape pon. sampai petang.

aku balik bilik sendiri. same jugak dgn cik lis.
aku membuta dari sampai tadi hingga ke malam.
sedar pon bila ada orang duk call2.

'hi . baby. jum makan. saya tunggu di bawah dah..'
tengok tu. suke suki jer ajak aku turun tapi dia dah ada kat bawah!

'jap. saya bangun dulu. ok bye.'

pe lagi, gelabah la aku siap. dah la ttbe bangun berdiri, dia punya pening tu, sampai terlanggar pintu.

dengan rambut x sikat, baju sarung sweater jer, aku turun. naseb baik ada anak tangga aku x skip. kalau x, jatuh patah tulang2 badan aku.

"hey. dah jum.." aku tegur dia yg sibuk dgn tepon dia.

"astaga... rambut tu, ngapa sik sikat ?"

aku baru sedar x sikat rambut. belom sempat aku nak sikat pakai jari jemari aku, cik lis dah sikat kan. pakai jari jemari dia la. dah mcm mak betol kan rambut anak nak p sekolah. 🫣

"hah.. baru kacak... jum.."

rambut aku xdala panjang sgt pon. xpendek, xpanjang. serdang2 jer. rambut cik lis je yang panjang. mcm org korea.

aku jalan mcm org mabuk, ye r, kepala tgh pening ooo.. menucuk2...

agaknyer dia sedar aku jln mcm org mabuk tu,
"r u okay baby?"

"hrmm ok ok.. " kan krg aku ckp xok, xmkn pulak dia nnt. aku pulak jd mangsa mknn dia.

sampai je pavi, beli tapau.

tapi kena jalan lagi. aduh. penat giler tahan sakit kepala masa tu.. sampai aku dah x tahan, aku mintak cik lis tarik aku jalan.

"lis, saya sakit kepala la. bole pimpin x?" aku dah xhirau kan org sekeliling. lantak la. kepala tgh sakit ni. kalau bole aku nak suh dia dokong aku blakng dia.

"astaga.. r u okay? come. " aku dipimpin. pegang tangan je pon. dengan kepala aku menunduk. uish xley bayang la sakit tu.

"mari saya dukung awak..."

"no no no. bole jln lgi ni.. dah nak sampai..."

syukur dah nak sampai. tapi kena menapak naik tangga lagi.

naik tangga mcm org baru lepas bersalin. 😂😂

dah sampai bilik cik lis, aku terus duduk kat kerusi.

gelabah la aku tgk cik lis ni, mcm mne nk jd doktor kalau gelabah2 mcm ni...

"nah. makan roti ni sikit..."

aku geleng tanda xnk..

"baby, makan sikit. kmedian makan ubat.." cik lis kalau pujuk, alahai..

aku makan 3 4 cubit jer.

"nak ubat.." kepala rasa nak meletup.

cik lis bagi dua biji panadol, telan.

kalau dulu ubat biji macam tu aku kena hancorkan lumat berkecai, tapi bila asyik masuk ospital, mintak ubat cair doctor xbg, terpaksa la aku belajar telan pil2. kini aku pakar telan ubat walaupon kkdgn asyik tercekik jer. haha

makanan tadi aku xsempat makan.

dah makan ubat tu, terus baring atas katil cik lis. aku buat mcm katil sendiri. 😂

++++++

aku terbangun malam lepas kepala dah lega . tengok jam baru pukul 1pagi. tengok sebelah, cik lis dah tido. kesian dia. tido tersepit.

aku bangun dari pembaringan, dan duduk.

serentak dengan itu, cik lis pon bangun.

"hey.. r u oky?"

aku toleh pusing "yeah. okay dah. ."
aku belai pipi ciklis. xpernah2 kan. "saya lapa.. nak makan." harus la belai sbb nk mkn kn.😝😝

"ahh.. jum saya teman".

dia pon dengan rajin yer bangun amik kan makanan tdi. rupenyer dia pon xmkn lg.

"kenapa awak xmkan lagi?! "

"sikpa. jum makan.. "

"lain kali jgn tunggu saya. awak makan jer." keciwa la aku dgn diri aku sendiri. sbb aku dia xmkn.

"ok ok. jum makan." kesian cik lis kelaparan.

kami pon makan mencekik tgh pagi buta. 😂

lepas makan lepak2 borak2 berkaseh syg 🫣🫣

bukan buat benda xsenonoh pon.

matahari dah muncul baru rasa mengantok.

soooo....

kami sambung berkaseh syg atas katil...







.

















.

eh bukan buat benda xsenonoh pon la. baring2 tido je..























tbc







.
❤️‍🩹❤️‍🩹❤️‍🩹❤️‍🩹

Lara ku [GxG]Where stories live. Discover now