LA 45 Krismas 2023

367 30 0
                                    

Setelah 2 minggu kami tak berjumpa sebab masing masing sibuk. Sebenarnya ada je aku g jumpa minah ni kat ospital. sebab terlalu rindu nak tengok, nak sentuh minah ni. Jumpe dalam sejam dua.

23 Dec 2023

lepas habis je kelas, ciklis kutip aku kat fakulti.
kelas hari minggu? siapa tahu, dia tahu la kenapa kelas aku hari sabtu ahad.

Macam biasa la, bila orang bawak motor besar gedabak, pasti ada mata memandang. aku dah cakap dengan ciklis, amik kat bustop jauh sikit dari fakulti tu, ni x, depan2 lobi dia park. Naseb baik dia turun moto, bukak helmet tunggu kat tangga lobi tu. Kalau tak, mesti orang ingat laki mana. Kebetulan ramai lak awek2 lalu lalang situ. tapi ada jugak pandang xtoleh2 tengok. haha.

Kami merempit ke kediaman ciklis. tak rempit la. slow and steady. menikmati udara tercemar KL. sempat la jugak aku menggatal dengan ciklis atas motor. ciklis tak boleh buat pape. "tahan je la syg oi... hahahhahaha"

Malam, aku kena sidai macam biasa. tapi keluar lepak dengan Deni. Cari2 makan. Dengan Deni pon aku sempat menggatal. tapi takda la core sgt. manja2 ja. si Deni ni pulak jenis yang sangat melayan. tak kira orang pandang ke idok, dia layan je.

Dalam 12 malam dah masuk tidor. ciklis dah ada kat rumah dan selamat masuk alam mimpi.

24 Dec 2023

seawal 3 4 pagi tu, aku diserang gastrik. ingat kan biasa2 je. kali ni, kaw2 punya.

terpaksa la tidur duduk sambil belai2 rambut ciklis yang wangi. kadang gigit2 pon ada.

jam 5 sampai jam 8 pagi, aku dah sedar dalam keadaan mengantok tapi sakit. aku cuba berlagak tak sakit. tapi takbole jugak. terpaksa la mengadu kat ciklis yang sibuk buat sarapan kat dapur.

Dengan keadaan terbongkok2 macam makcik kebayan, aku dapatkan ciklis.

begini ayat minah tu.

"astaga baby!!!! kenapa mcm tu?!." panjang eh harkat dia.

ciklis terkejut sebenarnya. maklum la, rambut aku dah panjang, serabai pulak tu, membongkok lak tu.

"ish.syg!!. tak yah la jerit2!" aku pulak yang marah dia.
"sakit sangat perut ni... tak tahan la." fasa pedih ulu hati dah lepas tadi, ni masuk fasa nak muntah tapi xmuntah, abdomen cramp nak mati. cramp tercucuk2 betol2 bawak tulang rusuk aku.

ciklis terus berubah wajah, api masakan dia dimatikan.
biasa kalau aku sakit, aku tak ngadu kat dia ni direct face to face. kalau ngadu face to face ni, maksud nya dah kritikal.

aku pulak terus duduk kat sofa.

"malam tadi makan apa dengan Deni?" perut aku ditekan2, dijentik2.

"makan nasi goreng ayam je. air , air kosong sejuk je." sambil2 aku pikir, ada benda lain ke aku makan semalam.

"anything else? hrmm"

"ahhh. dengan aiskrim malaysia perisa vanila cokelet!" ok. disitu punca yer.

"kan takboleh makan cokelet, kenapa makan?"
one two three.

bermulalah bebelan ciklis.

.

"ala. sory la. bukan salah Deni pon, org yg nak beli smlm."

"hrmm..." kau tengok ciklis. dia nak marah, tapi tak ter express..

aku pon tak ley nak layan sangat sbb sibuk melayan sakit.

"jum, siap2... saya bwak klinik." garang betol. kenapa tak g ospital? sebab pergi ospital ni leceh. lambat! oppsss.

aku pon bersiap. lama jugak aku siap. sbb pergerakkan aku macam zombie... haha lama sampai ciklis dah selesai makan.

Lara ku [GxG]Where stories live. Discover now