sebelom bermula sem, aku datang srwak dengan adek aku. sebab aku sorang kan. nak uruskan pendaftaran kolej. kena la dtg awal.bila dah dapat bilik, kemas2, aku bawak adek aku jalan2 kuching semua. sewa kereta.
lepas 3 hari, aku hantar dia balik ke airport.
kini tinggal la aku seorang kat srwak. geng batch xda. org yg aku kenal pon xda. bukan xda, cuma xrapat. tegur2 mcm tu jer. yang ada cuma cik lis.
dia tak taw tu aku dah balik srwak. nak dekat 4 hari aku xmesej dia. aku bluetick kan aje mesej dia. kejam kan?
+++++++
hari ni hari kemasukkan semua pelajar lama. sebab esok kuliah dah nak start.
sem ni aku amik 2 subject jer. subject repeat pulak tu. so mmg jadual aku kosong giler.
malam lepas maghrib, cik lis call.
'whre r u at?'
'kolej'
'which kolej?'
'haha. teka la.'
'hrmm alamanda? sakura?'
'nope. teka lagi..'
'seroja? cempaka? TAZ?'
'nope.. cuba lagi..'
'dahlia??'
'ya.. tepat sekali.. haha'
'seriously? block??'
'block? idk. lupa. haha' baru masuk kan. mmg aku xingat. nombor rumah pon aku xingat.
'oh okok. jum makan mok?'
'bole jer.'
'ok. saya tunggu bawah.'
'airite.'
aku pon terus la turun. bilik aku ni dia dalam rumah. dalam rumah tu ada 4 bilik. setiap aras ada 4 rumah. 1 block ada 4 tingkat. untuk student wanita ada 5 block, sama jugak laki.
dari atas aku nampak cik lis ni tengah tunggu. comei je baju yg dia pakai. sweater dgn seluar apa la nama yer tu. antek.
busy sangat sampai aku lalu sebelah pon x perasan. saje la aku lalu kedepan. jauh jugak kedepan aku.
aku dapat idea, aku snap gambar dia dari jauh, pastu send kat dia. 😂😂
aku perasan yang dia sengih masa tgk mesej aku masuk, lalu dia tegakkan kepala dia pandang aku yang dh jauh dri dia. berlari la dia terkedek2 ke aku. dah mcm org xpernah jumpe 10tahun.
pelukkan dia, alahai .."dah dah.. org nampak nnt.."
"lah. biar la org lain nampak pun."
"yela. dah jum.."
"jum.."
kami pon berjalan ke pavi. ramai pulak manusia mlm ni. bising pulak tu.
makanan malam kami burger je. makan kt tangga pavi. sambil2 angin tasek tiup.
dah selesai makan, borak, gelak, bertepuk tampar, balik lah kami ke kolej. sampai je kolej,
"lepak bilik saya mok?" cik lis ni sama jugak dgn org2 yg aku pernah rapat dulu. gatal. ke perempuan skrg mmg gatal?
"awak sikda klas ka esok?"
"sikda. jum la. teman saya."
"hrmm ok la. awak naik dulu.. jap lagi saya dtg.. ok?"
"ok baby.." tgok. suka suki je panggil aku baby.
aku naik bilik kejap, kot2 roomate aku dah ada ke.
hampeh. rupanye xda lagi.. ke aku xda roomate? lantak la.aku bawak beg laptop, berus gigi, selimut, air, jajan ke bilik cik lis. aku xkemas bilik lg pon. bagasi.baju kt bilik cik lis kot..
aku ketok bilik dia, tapi mcm xda org. ke salah bilik? tgk kasut, selipar dia ada jer.
entah dari celah mana dia datang, tetiba ada kat blakang aku. mmg perangai puaka betol dia ni.
"masuk la. tidak kunci kan."
"masuk krg org kata saya pencuri pulak."
"sik eyy.. berani mereka ckp mcm tu. kamek paluk nya."
"eleh. "
"benar la. kitak gerek kamek ooo ... sikda sapa brani usik.."
"sejak bila pulak?"
"haha..." dia ingat aku xfaham ke ? aku pukul jugak anak dara Sinaro ni...
+++++++
sejak duduk berdekatan ni, aku selalu datang lepak bilik cik lis.
tbc.
❤️🩹❤️🩹
YOU ARE READING
Lara ku [GxG]
Romantiksambungan Menengah Atas Ini kisah perjalanan hidupku bersama insan yang bergelar kekasih hati. Walaupun tidak dapat memilikinya untuk selamanya, ketahui lah cinta mengatasi segala nya. [100% cinta benar] eh [citer benar] Lara aku yang datang mengub...