kebanyakkan staff dah amik kad masing2. cuma ad beberapa staff amik xsign. ish. menyusahkan betul.
aku just guna group wassap tu, listkan nama2 staf yg amik card tp xsign.
semua berpusu pusu dtg kat aku. sampai la petang time nak balik keje. tepat 5pm, aku cau. terserempak dgn minah yang xnk sign ni betul2 depan pintu keluar level tu.( dia sama level tp wing belah sana) aku terkejut la. sbb baru perasan dia duk sama level dgn aku.hahha
dengan berani nya aku tegor dia. " hi, awak yang amik card ritu xsign lagi kan?"
" ah. oh... yup.. sori... nak i sign sekarang ke? " ceh.. aku dah kemas balik ni baru nak sign..
" esok la... bole kan esok dtg jumpa saya sign?" aku balas dgn riak muka xpuas hati.
"sure. esok sy sign.."
kami pon berlalu masuk lift.. senyap. senyap. senyap. tinggg.... sampai dah LG..
"bye..." sambil dia lambai.
"byeiii..." org lambai kan. so kita lambai la balik..
+++++++++
keesokkan hari nya. aku buat keja mcm biasa .
dia punya bizi tu mcm ceo company oooo.pagi2 setel kan dokumen projek, pastu cari kak faezah kat level bawah.. pastu. ish byk la.
ting ting... bunyi loceng tuk masuk level opis kak faezah. time ni aku xley access level ni. level ni org2 tertentu je bole masuk sbb ada department duit2.
pintu dibukakan oleh seorg wanita maybe baya aku kot.
"oh.. awk, cari siapa..." wow femes yerk aku.. padahal aku xkenal pon dia ni.
" hehe... saya cari kak faezah... dia suh jumpe.."
"oh.. mai masuk.. " dengan membontot dia ke meja kak faezah.
taw kak faezah dimana? dalam almari!! apatah dia buat dlm tu..
"kak faezah oo kak... ada orang cari ni...."
"jap jap. sebentar bah..." kak faezah ckp dlm almari tu.
"ai... eh. awk... eh.. oh... jap yerk.. akak p amik brg2 tu.." dia pun berlalu p cari brg tu. brg tu adalah keperluan opis level aku dan level boss aku. aku xduduk level sama dgn boss2 aku tu... xkuasa la aku.. krg mcm2 dorg mintak..
"nah... byk ni.. boleh x? nak akak panggil org tolong x? "
"xpe xpe.. bole ni..."
"sure??... bole jer akak suh dak laki tlg.?"
"xpe xpe.."
"ok la klu mcm tu.. jum akak bukk kn pintu...."
kitorg pon jln ke pintu. seblom tu kak faezah tu singgah lah kejap kt meja2 team dia.. alahai... sempat lg tu p ngap mknn..
"ok jum..." tangan aku penuh sampai xley bukk pintu.. lift pon xcukup tangan nk tekan . akak tu la yg tlg.
"ok. hati2... nk pape lg wassap akak ok.. tata..."
"baik boss.. tata"
sampai level aku. iaitu level atas sekali. aku letak semua brg tu dulu atas meja, duduk. sandar. tarik nafas. fuh penat siak.
sedar xsedar dah 20 30 minit aku duduk mcm tu.
dah nak lunch baru la aku dapat duduk kt meja sendiri. dia punya aman tu. fuh.
hentian aku disedarkan oleh kehadiran minah xsign tu.
nama dia raef( nama dia aku terpaksa ubah dlm ni) hihi. dia freehair, rambut paras bahu. sikit blonde. tinggi. badan agak atlet. pakaian agak sexy. opss
"hi. i nak sign form card tu.. yg smlm u mintak i sign.."
"hah??" aku tengah blur masa tu .. yela .. penat pastu baru nk rehat2 .. time lunch pulak tu. ee kacau betul minah ni..
"sign.. borang card yang i amik ritu..."
"aaaahhh... sign..." baru otak aku berfungsi ..
"kijap ya. bg saya cari mana borang tu..." belek punya belek. tadahhh jumpe pon.
"nah... sign.. ni pen..."
dia pon sign... aku tgok dia sign.. aku terpaku jap tengok nama dia. lor. nama melayu. tp nama pendek je. tgk ic dia. oh. tua setahun dari aku. kira kakak la ni. 'aku kena panggil dia akak ke?' bisik aku.
"alrite .. done. so can i go? ada apa2 lagi nk sign?"
pergh.. perli ke apa minah ni."no no. xda dah. klu ada nanti sy cari awk. so far xda."
"ok. see u then.." amboi. poyo minah ni.
+++++++++
sejak kejadian sign tu. minah tu kerap ya lalu depan meja aku sbb nak pergi pantry dan tandas. dia bole je jln blkg sana tanpa lalu depan aku..
aku xtengok pon dia lalu. tp aku bole nampak dari sisi mata aku siapa yang lalu.
+++++++±++
one day. ada sorang staff laki tanya, "level kita ni xda microwave ke? " ah pulak. dia mintak microwave pulak. nape xmintak je mesin starbuck skali kat situ. banyak songeh betul.. mmg weyh.. dorang ni banyak cekadak.
dengan segera aku wasssap group yang ada kak faezah tuk menanyakan pasal microwave level aku ni mmg xda ke?
xsampai seminit ya, kak faezah msg personal dgn aku.
"betul ke xda microwave kt level awk?"
"aah kak. mmg xda. sy dah check.."
"dah check dalam locker2 tu x?"
"dah kak. mmg xda."
"aduh.. mana pulak microwave tu.. xpa. nnt akak suh abg wan hantar kan dan psg kn. ok"
" ok kak.. makaseh kak"
"sama2.. klu ad pape, msg akak je terus. 😃"
"baik..."
bagus kak faezah ni. membantu aku dengan pantas. .selesai masalah aku. siap suh msg personal je klu ada pape masalah.
bila dah ada microwave, baru la mereka2 ni berterima kaseh dgn aku.
eleh.. taip la dlm group tu. 'Terima kaseh cik syz sbb ada kan microwave kat level ni..' baru la aku terima kasih dorng tu. haha
tbc
❤️🩹❤️🩹🌹
YOU ARE READING
Lara ku [GxG]
Romanssambungan Menengah Atas Ini kisah perjalanan hidupku bersama insan yang bergelar kekasih hati. Walaupun tidak dapat memilikinya untuk selamanya, ketahui lah cinta mengatasi segala nya. [100% cinta benar] eh [citer benar] Lara aku yang datang mengub...