beberapa minggu lepas perkenalan aku dengan cik lis, kami sentiasa mesej dan call. tapi dia la yang start dulu. dia mesej aku balas, dia call aku jawab. tapi klau dia x mesej atau call, aku xkan mesej or call..
sebelom exam midterm, cik lis ada ajak study group dengan dia.
nak study mcm mane? dia aliran medic, aku aliran komputer . mana sama pon.
selagi aku xsetuju study group dengan dia ni, setiap masa dia kacau hidup aku, mesej call setiap masa.
aku pon setuju je nak study group dengan dia.
yang paling best study group dalam bilik study kat fakulti medic dorang. wow.. aku excited. yela dapat cuci mata tengok abang2 medic hensem..
bila masuk je bilik tu, penuh weyh bakal2 doktor. hensem2 cantek2 semua.
semua tengok aku. yela. sape budak ni. xpernah tengok pon.. haha
aku ambil tempat sebelah cik lis. aku nak study apa pon x taw la. laptop x bawak. aku just bawak buku conteng, pen, dgn diri sendiri. 😂😂 datang sekadar memenuhi tuntutan cik lis ni.
"can i borow your laptop lis?"
"yeah. can.."
"ada movie x dalam ni?" aku tanye dengan muka xda perasaan. terkejut muka dia bila aku tanye mcm tu.
"hah... sory. laptop saya sikda movie..."
"oh.. or any video sesuai untuk saya tengok ada x?"
dia fikir sekejap.
"ada ada.. " cik lis bukak la file yang mengandungi video2 pasal perubatan. mcm2 . dari penyakit sampai la chop chop orang.
"so bole kan? xpe kan?"
"no problm.. saya ingat awak nak study sekali.."
"saya study la ni.. gune video.. hihi" padahal aku bukan medic pon. tapi xpa la. pengetahuan am.
"haha. clever girl ha... "
sedang kami bercakap2 tu, kawan2 cik lis ni dok pandang2. yela. aku datang terus duduk, terus mintak laptop dia tanpa perkenalkan diri..
"ehem.." salah sorang kawan dia dah berbunyi.
"eh. sori guys.. this my new fren syz from FIT. "
mereka pon oooo ..
tapi aku rase aku xpernah pon bagitaw aku dari fakulti mana. xpa. xpa.
sambil2 aku tengok video2 bedah2 orang, korek2 bdan org, aku ada la pasang telinga apa yang dorang study.
sorang tanya soalan, gilir2 jawab.
laju pulak tu dorang jawab. giler pandai.kekadang tu ada beberapa soalan yang membuatkan aku curious giler nak taw, aku akan tanya cik lis suruh dia explain kat aku. sambil dia explain, kawan2 dia yang lain pon dengar sekali. bila dah habis explain, mula la ada yang buat muka sengih2 kat aku. muka aku muka budak first time faham kan. hahahaha.
agak lama jugak dorang study. entah berapa banyak la video aku tengok. ni kalau tengok movie, bole abiskan 2 movie ooo...
"okay jum makan.." sorang kawan cik lis. excited pulak dia kalau nak makan.
"jum.." ajak cik lis.
"hah. saya stay sini je la. awak g je makan dgn kawan2 awak."
"eh.. jangan begitu bah. ayuh makan skali.." tu dia loghat sabah geng cik lis dah kuar.
"xpa xpa. pergi2 .. "
"no no no. jum.." cik lis tutup screen laptop dia. aku x off lagi tu...
muka kawan2 dia semua muka mcm nk makan aku. garang jugak bakal2 doktor ni. takot.
"aok aok.. jum .. aeii."ingt aku xpandai bhasa srwak ke. haha
sebenarnya aku ada sebab napa xnak pergi. first aku xrasa lapa lagi walaupon dah tengahari, second aku xbawak duit lebih. duit aku cukup tuk aku beli roti dan jajan masa tu.
cik lis ni mcm dapat baca kepala otak aku ni siap bisik lagi.
"its okay, saya belanje.."
"serius?"
"yeah... "
"tq.later i pay u back..."
"no need. "
alamak baik yer la minah ni.. rase nak peluk jer... ish.
❤️🔥❤️🔥❤️🔥❤️🔥
hari dah petang, biasa nya petang2 ni aku g joging. tapi disebabkan terlalu fokus aku join geng2 medic ni study, aku continue la lepak dengan dorang.
penuh bersemangat yerk dorang.
bila dah lewat petang sangat, aku decide nak balik. badan pon dah rase melekit2. walaupon duduk dalam ekon.
aku sentuh peha cik lis perlahan.
"saya nak mintak diri dulu. nak balik.."
"oh. ok. jum saya hantar kan."
"eh xpa.. saya bole balik sendiri. lagi pon terang lagi tu.."
"r u sure?"
"yes. "
"ok then. text me after that. oky?"
sign ok aku bg kat dia. aku bye bye kat geng dia.
balik la aku ke rumah sewa dengan kaki.
sejak tahun2 akhir, aku suka berjalan kaki. bawah terik matahari, mendung, hujan, guruh. semua aku redah je. syok.dah sampai rumah sewa, aku terus text cik lis tu. mcm biasa, mesej aku mesti dia balas laju... baguih betol.
aku dah start rase something dengan cik lis ni. baik dia lain macam.
tbc
❤️🩹
YOU ARE READING
Lara ku [GxG]
Romantizmsambungan Menengah Atas Ini kisah perjalanan hidupku bersama insan yang bergelar kekasih hati. Walaupun tidak dapat memilikinya untuk selamanya, ketahui lah cinta mengatasi segala nya. [100% cinta benar] eh [citer benar] Lara aku yang datang mengub...