LA33 - Balik 'Kampung' 2

480 27 0
                                    

dalam pukol 1 tengah hari, adek cik lis tolong hantar kan kamiorg ke hotel. hotel kat kuching. apatah nama nya.

duduk rumah famili cik lis 2 hari jer. mak dia pon xkesah, sbb tiap2 hari cik lis ni VC mak dia. anak mak la katakan... eth eth mak cik lis pon malas nak layan anak dia yang anoying tu. haha jahat yer aku citer ke anoyingan cik lis ni.

seusai sampai je kat hotel tu, terus naik bilik. xyah check in.

sebab dah ada orang checkin kan. eh.

masuk2 saje bilik tu, nampak mcm bukan bilik, tapi mcm apartment, dalam tu ada tiga bilik.

di ruang tamu, dah meriah dah. muka macam kenal tapi..

otak aku xdapat nak cam la muka2 mereka.

"itu dia kedatangan sweet couple!"

"yeah!"

"pewitttt"

usik mengusik tu memang hobi kawan2 cik lis ni.. masuk air.

kali ni ramai. ramai dari geng2 pantai dulu.

10 orang kuntum
1 orang kumbang

tambah kamiorg, 2 orang.

12 kuntum
1 kumbang lembut. 🤭

🌹🌹🌹🌹

aku senyum je la kena usik mcm tu. biasa dah. 🤣

muka aku kenal, nama xingat. penat lah nak ingat nama org. yang penting semua umur atas aku. aku jer sorang muda... berdiri dengan akak2 ni umpama pohon koko dengan pokok kepala. makan apa la mereka ni masa kecik2 dulu..

salah sorang akak tu tarik aku duduk kat sofa, suh makan2. cik lis g masuk bilik letak bagasi.

syukur semua jajan tu halal dan minuman tu halal jugak. semua air gas. emang semua itu untuk aku kot.

aku yang kehausan, minum la sikit sebelom cik lis nampak. kalau dia nampak aku minum air gas ni, mau bernanah telinga aku dengar ceramah dia.

naseb aku sempat habiskan segelas air merah tu, sebelom cik lis duduk sebelah sambil mata tengok2 isi gelas aku. 😂😂 *xsempat la syg nk tengok pon. haha

lepastu aku ternampak mcm cupcake, tp mcm bukan. itu apa ya?

oh...

creampuff woh..

apalagi, aku bangun la g capai sebiji.
dah capai, aku duduk kat lantai jer. depan kaki cik lis. senang nak amik creampuff tu. 😬 org kampong kan, biasa dah duk atas lantai..

sebelom masuk mulut, hulur dulu kat mulut cik lis, kot2 dia nak kan.

ku ingatkan dia x mkn, sekali dia ngap creampuff aku tu. sekali ngap pulak tu. aku terpaku je la tgk dia ngap.

"hrmm sedap. tq bby.."

perasan yer. entah bila tah aku nak suap dia. aku nak acah2 hulur jer.

aku amik lg, kali ni aku ngap terus.
kali kedua pon aku ngap sorang.
kali ketiga, cik lis mintak suap pulak.

cik lis ni tengah berborak dgn kwn2 dia pon sibuk nak makan. nak borak, borak je la. xyah la sibuk nak makan sekali.

aku bagi creampuff kat tangan dia. makan sendiri. dah besar kan. muaahahaha.

berapa banyak tah aku makan. tinggal separuh kotak creampuff tu.

aku stop makan. yela. klau aku makan lagi, habis la creampuff tu. kesian nnt akak2 ni nak makan apa.

mata aku dok tenung jer creampuff tu, sampai la salah sorang kwn cik lis tu tegur,

"makan ja.. habis pun sikpa." akak sara namanya. *jugak bukan nama sebenar.. aku xley pikir nama lain, aku suka nama sara kihkih. sbb nama sara ni, org yer ganas2.*

Lara ku [GxG]Where stories live. Discover now