LA18 - New Place

538 30 2
                                    

after konvo, aku dapat keje kat company Cyberjaya, pastu Kuala Lumpur. eh merata la aku melompat2 company.

💟💟💟

cik lis dicampak tergolek golek bagai bola ragbi ke sebuah hospital di Kuala Lumpur. haha . itu pun lepas hampir beberapa bulan. bebulan jugak baru aku jumpe dia balik face to face.

perangai cik lis ni tetap sama. anoying. poyo. muahaha

cik lis dah beli rumah di area KL sebelom tercampak kt KL. perkara ni dirahsiakan oleh dia dri aku.

tiba2 dia ada kat KL dah seminggu lebih.

kurang asam punya girlpen.

mati2 ku ingt dia ada lagi kt srwak.

patot beriya suruh aku p tempat ni tuk amik brg. konon nyer barang dari kawan dia.

berhempaspulas aku naik tren, jalan kaki, amik grab nak pergi tempat tu. sampai hilang lemak2 aku. panas kot masa tu.

last2 yang bukak pintu rumah tu, DIA.

Minah anoying!

kau bayangkan, kau penat2 naik tren, naik grab bagai semata2 nak amik brg ttbe muncul muka gf kau yang selama ni kau ingt dia kat tempat lain.

nak marah tapi kena sabar,
nak pukol tapi pompuan pulak. ish.

perasaan yang entah rasa nak cekik dia pon ada. 🙄

terkaku aku depan pintu rumah dia tu.
berbulan xtengok muka dia depan2.

cik lis yang poyo tarik aku masuk ke rumah dia. besar rumah dia. kondo pulak tu. mamamia.

terkaku lagi aku tgk isi dalam rumah tu. terpegun.

ada belon, ada bunga. ceh. nak suprise konon.

"suprise!!!!" dia depakan tangan dia. ingat nak aku respon : "arghhhh.. wooww.." ke?

"byk la suprise!!? saya penat taw x!!?" aku penat, jadi aku marah..

"ok ok. im sori baby.. eh baby.." ada hati nak pelok2 aku. tgh marah ni.

baby x baby.. aku nak mengamuk.

"penat taw x?"

"ya saya tahu.. im sory.. " eleh. baru nak salam cium tangan bagai.

dia p dapor amik air sejuk. bg aku minum. aku tegok air tu mcm org yg berada di padang pasir. tp mmg haus pon. lapa pon ada. walaupon adalah beli jajan kt station tren td...

dalam beberapa minit dia biar kan aku diam. duduk jauh dari aku pulak tu.. haha. takot la tu.

bila aku rasa lega, rasa xnak ngamok, baru la aku bangun g kat dia.

aku la yang pergi kat dia. selalu mcm tu la. aku yang hangin, hangin dah reda, aku yang approach sendiri ke dia. cuwit kan? 🤣

maka duduk la aku atas peha girlpen anoying aku ni. belai sikit muka, rambut, telinga, bibir, leher, rantai emas dia. eh semua la aku belai. termasuk gigi dia, cukup x gigi dia lagi. 🤣

lepas cik lis diam beberapa minit,
baru la cik lis bersuara memula kan bicara.

kenapa dia diam?

sbb mmg perangai dia mcm tu kalau aku main2 dgn muka dia. muahahaha. dia ingat dia sorang je bole miang2? aku pon bole la. dia lg suka la kan klau aku mcm tu.

🫣

"sori saya rahsia kan hal ni.. "
"suprise for u. "

"hrmm suprise skli la awk ttbe ada kat sini kan? "

"hahah"

"gelak pulak. "

"no la. " dia bantai gelak . entah hantu mana rasuk girlpen aku ni.

"dah la. xyah gelak la.... so why la awk beli rumah ni? napa x sewa je?"

"okok . i may stay here abit longerrr.."

"lama? means?"

"saya dpt permenant position. yeay.."

"oh yeay. tahniah..!!!!"

"so stay with me? here?"

"awk taw kan... tapi saya bole dtg sini kan bila2 masa?"
aku mmg xley duduk dgn dia. aku duduk nomad. sewa sana sini masa ni. xnak ngadap jem punya pasal.

"hrmm.." merajuk pulak dah minah poyo ni.. ok.kita belai lagi dia...

"ok. mcm ni. saya dtg bila awk suh dtg ok? lagi pon awk kn keje x menentu masa. kan?"

"promise? "

aku sebenarnya xsuke berjanji. tapi...

"ye janji.." terpaksa la.

dia ckp english, aku balas BM. 🤣

"yeay."
"promise ya awk dtg sini bila sy suruh bby?"

"yer. saya pasti dtg punya... tapi sy naik public transpot la... jem betol KL ni.."

"yeay..."
apalagi... habis muka aku...💚

sampai ke malam kamiorg borak2, order food delivery tu. makan sampai perut nak meletop.



🌹🌹

rumah cik lis ni dah partialyy berperabot dah. cuma nampak mcm lapang.. tapi bila masuk bilik tido dia, omg bersepah. penuh. mcm stor.. atau dia sengaja biarkan bilik tido dia mcm tu nak suruh aku kemas?

nak tido mcm mana kan ? sepah mcm tu. terpaksa la aku kemas. lipat2, susun2. baru bole tido. naseb aku xjumpe setan terbang2 tu.

🪳🪳🪳🪳








"night baby.." berkasih sayang la kami. rindu.


tido je pon. 😂🤪


❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥











malam yang indah.

tidur yang lena.

ditemani kekaseh jiwa. cewah.













tbc.

❤️‍🩹❤️‍🩹❤️‍🩹

Lara ku [GxG]Where stories live. Discover now