LA34 - Balik 'Kampung' 3

476 23 1
                                    

aku terjaga bila ada orang nak angkat aku.
naseb aku jaga.

"napa tido sini bby?"

aku bangun duduk. dahi leher aku disentuh.
aku dipapah baring atas katil. bukan xlarat sbb sakit, tp tgh mamai oooo....

kenapa aku x tido atas katil?
sbb aku sapu minyak angin. bau kuat. takot melekat kat cadar hotel ni. baik yer aku. muahahahha

cik lis bagi aku air panadol solubel. suhu badan naik balik.

nak balik semenanjung ni pulak sakit.

"rehat dulu.. saya amik breakfast sikit.. ok?"

ngangok saja la...

❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥

aku terjaga sbb ada dengar riuh2 kat luar bilik.
bergegas la aku bangkit, kot2 ada perompak masuk ke kan?

rupenyer akak2 ni panggil service penghantar breakfast. banyak pulak tu. 3 4 troli. nak buat kenduri ke apa? riuh betol.

sedar kehadiran aku sang saka makan, cik lis datang sambut aku di muka pintu bilik.
cik lis sauk leher aku.

"gais, adek kamu sudah lapar ni. cepat sikit hidang tu..."

akak2 semua ni mesti kena buli dgn cik lis..

"okay dah bby?"

"hrmm .. better..."

"panas lgi ni badan..."

"biasa jer. xpanas la."

ditekup dahi aku.
"jum..."
"cepat sikit hidang tu..." lantang haih suara cik lis ni. pekak telinga aku.

aku didorong masuk bilik.

"jum mandi..."

"hah??" buang tabiat ke girlpen aku ni. ttbe nak ajak mandi.

"badan awk panas ni.. jum saya mandi kan." sah. girlpen aku dah buang tabiat.

"eh..... xpayah. nnt saya mandi sendiri.." giler ke nak mandi sama time kawan2 dia ada.

"alah........."

aku terus cabut lari pergi meja makan. syukur makanan dah siap tuk dijamah.

siap2 duduk. nak mentedarah. kalau aku layankan perangai pelik2 cik lis, silap2 habis semua makann ni nnt akak2 lawa ni makan.

salah sorg akak tu g panggil cik lis. merajok ke?

🤘🤘

cik lis dtg tp x duduk sebelah aku.

sah.

merajuk...

aku tengok jer dia makan. selalu sebelom, semasa, selepas makan cik lis akan sentiasa usha2 aku. tapi rini x buat pulak. mmg betol la merajok ni. comel jer merajok yer...

akak2 lain pon tgk2 muka kamiorg. 🤣

dah selesai makan, perut pon dah penuh. cik lis terus bangun masuk bilik.

ini betol2 extra merajuk ni.

sape ajar girlpren aku merajok ni?????

aku ikori cik lis.

alolo. merajuk atas katil, main phone. 😂😂 naseb baik tak merajuk dlm toilet.

aku amik towel, masuk bilik air, sebelom masuk bilik air, aku jerit kat cik lis dr muka pintu bilik air.....

"cepat la... nak checkout dah nnt... nak sekali ke xnak ni?" terus aku tutup pintu bilik air, tidak berkunci.

kejap jer cik lis masuk sekali. muka dia toksah ckp, gumbira bukan main. acah2 merajok konon. drama tv1 betol.

k. skip.




❤️❤️❤️❤️

lepas dah checkout, kami semua bergambar depan lobi hotel. masing2 akan balik ke sarang.

ada yg balik naik kereta sendiri, ada yang balik naik flight mcm kami berdua.

so akak sara la yg tolong hantar kan kami berdua ke airpot. tapi disebabkan flight aku dgn cik lis lewat petang, sempat la jugak akak sara bwk g beli kek lapis kt seberang sana naik kereta.

🫀🫀

dalam flight, aku membuta saja la. xmakan. x selera nk makan.

sampai klia2, cari makan dulu. makan pastu tapaw lagi makanan lain. muahahah.

naik erl, grab sampai rumah penghuni jiwa aku. ceh ceh ceh. xlarat semenar nyer nak balik rumah famili. leceh nak kena tukaq2 tren...

sebelom masuk tido, aku makan dulu makanan ringan tapaw td. sekali dgn cik lis. sambil2 tgk netflix.

dah mcm nak kenyang aku terus landing nak tido kt sofa tu jugak.

cik lis g kemas sisa makanan td.

kemedian,

bercuddle2 la kami sambil tgk citer entah pape.

tv tgk kami.







sayang, sayang....









🌹🌹❤️‍🔥❤️‍🔥

tbc

Lara ku [GxG]Where stories live. Discover now