Seminar TingTangTing

409 28 12
                                    

Masuk tahun baru, ciklis dapat jemputan ke apatah untuk bagi talk. kira jadi tenaga pengajar di sebuah universiti swasta kat Malaysia ni.

Hari ke berape seminar tu, ciklis ajak join dengar sekali. kebetulan minggu tu aku semester break.

Pagi tu, kami gerak bersama, cuma berpisah di parking lot kereta. kira macam jadi stranger la. ciklis jadi pensyarah, aku jadi penuntut. hah gitu. tapi aku rase mcm ciklis akak aku pulak. pe'el same mcm akak2 aku tu, suke tinggal kan aku keseorangan tergapai2.

Ciklis terus berlalu masuk dewan tu. aku kena register dulu. sebagai penuntut luar. Padahal ciklis yang bagi nama aku dalam ramai2 nama tu. Aku sorang je la bukan field medic dalam tu. sesat.

Seusai pendaftaran, masuk dewan yang menegak ke belakang tu.
mata semua tertumpu pada aku. sibuk je tgk2 org.
aku ambil seat paling atas, belakang tapi tepi. Position dalam kelas yang paling aku suka.. Boleh tahan ramai jugak. mcm2 fesyen dan color kepala nampak.

'jgn atas sgt baby.'. notification dari ciklis.

aku pandang la dia yang berada di bawah sana tu. ku geleng2 kepala menandakan 'takmo takmo'.

Kalau aku duduk depan pon, bukan aku faham sangat pon. Dah la medic, bahasa english lak tu. ingat aku faham sangat? assignment pon aku google translate taw.

Masa bermula nya seminar tu, aku rasa macam tertarik nak dengar. yela walaupun tak berapa nak faham, tapi ada slide2 yang bergambar, so aku jadi terfaham. walaupun dah biasa dengar suara ciklis ckp, tapi bila dengar ciklis bagi talk mcm ni, dia lain.. aura percakapan dia lain. clear, tegas.takut. patut la yang lain semua kusyuk je dengar. 🤣🤣🤣

.

aku berjaya tidak mengantuk pada sesi pertama itu. syabas me!!!

.

waktu rehat, memandangkan aku takda geng, aku amik je makanan yang disediakan, makan dalam dewan tu.

ada jugak la 2 3 orang makan sendirian macam aku.

aku ni takda la bergantung sepenuhnya pd ciklis. boleh je hidup berdikari. biasa dah.

'mana bby?' eh sibuk la org tua ni. 🤣

'ad je ni. dlm dewan.'
'why?'

'makan dlm dewan?'

'yup.'

'okok.'
'miss u'
'love u'

nanti2 la aku balas msg dia ni. tengah sedap makan sambil tgk netflix, dia kacau pulak.

geng dia best la. ada disediaakan buffet. untung la. kami ni, bawahan, makan dalam bekas je. sedih.

.

.

'get ready. dont sleep ya.'

'yela Dr ku syg intan payung. sy xtido ok. '

ini yang aku taksuke masuk mana2 kelas yang ada orang kenal aku. nak lelap tak ley, nak lepak dlm toilet tak ley. agak yer kalau aku ni maseh hisap vape, mesti tak dapat jugak nak berwap kat luar.

~skrg ni pon, masuk kelas pon asyik kena aim je. sikit2 nama aku, sikit2 kena petik.. aku senyap pon, jd aim lecturer...


habis seminar tu dalam jam 4.30ptg, lepas amik minum ptg, aku ikut geng2 student ni sekali tengok pameran kat lobi dewan.

aku pon tengok2 je la. tengok sebab ada gambar je. walaupon tak faham, tapi boleh la. general education.

mata aku tertumpu pada poster "cancer". kanser tulang.
siap ada gambar weyh. macam mana rupa tulang yang berkanser. eh.

lama jugak aku berdiri depan tu.

"kanser stage 4. stage paling critical dan mostly no cure.."
,
aku anggok aja. suara dah kenal dah.

"kalau sy kena cancer, stage 4, confirm no cure eh?"
.
.
3 saat. soalan aku dibiarkan tanpa jawapan.
.
.

"aduh... sakit la!" cubitan padu pada lemak perut aku. bagitaw Deni!!!!

"itu cure nya. cakap lagi bukan2.". sekali lagi cubaan untuk mencubit aku. selamat diselamatkan oleh seorang pelajar perempuan yang dtg dari mana tah. 'tenkiu sis!!' .

aku lari dari ciklis. fuh. baik baca poster lain.

berbisa betul cubitan ciklis tadi. lain dari yang biasa.... terperanjat lemak perut aku.

.
.

'jum balik bby '
'already in car'

' ok. jap. '

masuk dalam perut kereta, rase macam ada aura gunung berapi nak meletus.

'bad mood ni..'

aku gapai tangan kiri ciklis. berani la dia tepis. tak berani punya.

"nape ni syg? syg marah?"

ish tak senang duduk aku dalam kereta.. ciklis main tarik2 muka, main silent treatment.

"sayang......." cup cup cup cup tangan dia yang mulus2. eee. aku sedut sikit.

lama macam tu, ciklis nak lepas kan tangan dia.

"oh. fine." aku campak la tangan dia jauh2. tapi mata aku still tengok muka dia.

ada smirk dihujung bibir dia. Dia ingat aku ni baru kenal dia sehari dua ke?.

aku amik la tangan dia balik. gigit! ngaum!

"pssssttttttt" sakit la tu. padan muka.

"padan muka!!!!"

"jum jalan2 PD ke melaka ke mau?" ni mesti ciklis tengah bosan.

"jum!!!!!!!!" aku campak balik tangan ciklis. duduk elok2. nak berjalan ni!
"eh kan nak malam ni. sempat ke nak balik rumah?"
.
.

"check-in hotel la my baby."

"aaaaaaaaaaa.. okok."
"tapi mana ada baju extra"
"takkan pakai baju ni bwk tido?"

"then sleep naked la bby. as usual"

aku jeling ciklis.
then dia "hahahhahahahahahhahahha"

aku lepuk lengan ciklis. menggelupor kau.

.
.

lepas dah jalan2 ceruk mana tah kat melaka, kami pilih hotel biasa2 . nak tido je kan?

aku tak sedar rupanya, ciklis ada bawak beg sekolah rendah dia yg besar tu.. ingat kan beg laptop, rupanya beg baju. baju dia dengan baju aku.

"oooooo. dah lama plan la ni?" aku curi2 buka beg tu.

"yes. ofcoz."
"hahaahaha."

.

jum tidor!

.🌹

~saya pon tak tahu knape suke bercuti kat melaka. maybe sbb dah biasa duduk sana. maybe.

maybe terkenangkan kenangan manis kat sana. maybe.








+ saya nak cuti lama ni. kelas sabtu ahad buat takda masa nak membaca dlm ni. sibuk baca bahan ilmiah je.

+ yg mana rajin mesej tu, terima kaseh.
yg mana rajin vote tu, terima kaseh jugak.
kalau rase bosan, xda org nak kacau, bole lah hubungi saya. ada la jugak pelepasan stress. haha. nak nombor? mesej la sistur..


+selamat berpuasa, dan selamat hari raya.

Have a nice day everything.

i luv u'll muah!

Lara ku [GxG]Where stories live. Discover now