LA 36 Cuti cuti Malaysia 1

309 22 0
                                    


           Masa yang dinantikan telah tiba. Bercuti makan angin, makan ayam, makan duit. Perjalanan mengambil masa lebih kurang sejam ke Sungai area Hulu Selangor.

Dua kereta. 

5 orang.

Aku, Ciklis, kawan Ciklis(Ana), Kawan Deni(Meimei?), dan Deni. Nape letak nama samaran MeiMei? sbb dia anak cina, takkan aku nak letak nama betul dorang dalam ni, mati kena cekik nanti.

and kenapa Deni ada? kenapa meimei pon ada? dia tu siapa? panjang citer yer.

Memandangkan aku ni pemalas orangnya, hanya nak kan makanan saja, aku jadilah penumpang seat belakang. Drivernye Ciklis. Si penonton driver, Ana.

Dari masuk kereta, sampai la ke destinasi dituju aku tido saje. Baring.

sejurus saja sampai, hakak2 hot semua ni g setup khemah. 3 khemah tido. 1 khemah besar tu tuk solat ke apa ke.

aku buat apa?

tak buat apa2. org tak bagi buat. nak tolong org ni, dia suh g tlg org lain pulak. pusing la mcm tu sorg2. last2 aku g turun tepi sungai tu sorang2. main pasir, batu sungai.nak mandi sungai xbrani, main je la tepi sungai... merajuk gitu. xcomel ok. rase mcm terbuang. lucu. hahaha

Bila orang panggil naik, aku buat bodoh jer. padan muka.

dalam beberapa minit kemedian, datang sorang. ceh.

"kenapa ni baby?"

'eh minah ni.. dah tahu lagi nak tanye.' sempat la aku maki cik lis dalam hati. menahan amarah. aku diam membisu. kang aku marah, kena rogol nnt. 

ciklis mula la tangan dia merayap2 kalau aku tak respon. memang xnak respon pon. nak merajuk sepanjang hari!

"baby.. okay im sori ok.." bla bla bla...

Ciklis tarik la aku dari kedudukan. Di bawak aku duduk bersama minah2 yang lain, yang tengah tunggu aku nak makan. 

"asal tunggu? makan je la" hah. tercengang si Deni dgr apa yang kuar dari mulut aku. saka baran sudah kuar. tak pernah kan rase nya aku selitkan baran aku dalam wattpad ni. 

Kalau di ikut kan, dalam Menengah Atas tu ada je aku mengamok, jadi baran kaw2 dalam dorm, dalam kelas. cuma malas nk taip. hahaha

ciklis duduk dan tarik aku duduk sekali. aku tak ambik makanan. ciklis yang suap. dia tahu. kalau aku makan sendiri, mau terbang semua makanan tu dalam sungai. 

tapi lepas suapan pertama ciklis, lagsana pulak tu, sebenarnya aku dah tak marah dah. cuma diam je. hati dah reda. 

Selesai makan bersama, aku berjalan seorang diri pergi sungai tapi jauh sikit dari dorang. tapi g tempat yang ada orang lain la. kalau pergi sorang2, mau hilang nnt.

"sini pun dia..."

aku toleh la. si Deni rupe yer. sibuk jer.
aku toleh balik ke sungai.

"nape ni? xmo la merajuk. sian girlpen awk tu."

"hrmm"

"hrrmm je. jum la balik khemah. dah nak senja ni."
deni bangun dan menghulurkan tangan dia tu.
"jum?"

aku pon sambut la. bangkit.

+++++

lepas mandi, solat semua tu, dorang lepak borak2, aku pon lepak la skli tp membisu.

Dan.

aku bangun ttbe. semua terperanjat. hampir nak tergelak aku tengok. hahahah
ciklis tangkap tangan aku. muka dia jangan citer la. muka cuak gitu. ciklis angkat kening dia.

Lara ku [GxG]Where stories live. Discover now