Samcování

20 5 0
                                    

Hleděla jsem na hybernátor se silnou nedůvěrou. Susana omlátila přední panel klíčem k nepoznání, byl celý pokroucený a displej poblikával.
"Já viděla spoustu filmu o vesmíru a tahle věc vždy nějak nefunguje!" poznamenala jsem nedůvěřivě.
Panel souhlasné zablikal.
"To bude fungovat, slíbil to!" trvala na svém Susana a ťukla klíčem do panelu. Displej raději přestal odporovat a poslušně se rozzářil.
"Vždy to probudí pozdě, nebo brzy. Nebo špatně!" trvala jsem na svém.
"Ráda nevím, nakolik jsou vaše legendy o vesmíru podnětné, když jste do vesmíru nikdy necestovali, ale máte vůbec pohádky které dopadnou dobře?" optala se lev nechápavě.
"Naše příběhy skoro vždy dopadnou dobře. Ale mezi tím se ta věc vždy rozbije!" trvala jsem na svém.
"No vidíš, dopadne to dobře!" usmála se povzbudivě lev a pomohla mi vmanévrovat se na lůžko. Sama se nacpala hned ke mně, jako obrovský plyšák a uzavřela kryt. Bylo tam dost těsno.
"Nerada bych umřela," zašeptala jsem omluvně. "Jsem možná poslední exemplář člověka ve vesmíru!"
"Jsi tu se mnou! Ochráním tě!" zívla lev a usnula. Pohlédla jsem na panel, který znovu začal poblikávat.
Zkusila jsem zvednout kryt hybernátoru, ale byl zamčený. Jak mne ochrání, když už spí? Napadlo mne nesouhlasně, než se mi zavřela víčka únavou.

Zabalená v dece jsem seděla v křesle pilota a cvakala zimou zuby.
"To je úžasné, vidíš všechny ty stroje a rakety!" ukazovala nadšeně Susana okolo, jak malé dítě v hračkářství.
Obrovský asteroid měl k sobě všelijak připevněné množství kosmických lodí či jejich části. A za mnohými z těch oken bylo světlo.
Další lodě, mohutné bojové křižníky pomalované lebkami a zuby, seděly na přistávacích plošinách.  Nikdo si nevšiml drobného záchranného člunu, který přisťál mezi nimi.
"Kanibalové?" zašeptala jsem vyděšeně.
"Na tom přece nic není. Já také co si ulovím, to sním!" odbyla to jako samozřejmost lev.
"To jsem s tebou neměla vlézt do jednoho hybernátoru!" namítla jsem.
"Nejíme své přátele ani samice!" uklidnila mne.
"Nejsem tvá samice, na tom se musíme nejdříve domluvit!" upozornila jsem ji.
"Však jsi říkala romantika!" nesouhlasila.
"To není má samice!" trvala jsem na svém.
"Tak co znamená romantika?" optala se nechápavě.
"To je koupat, šaty a boty a tak!" zkusila jsem to vysvětlit. "Ale jak zabráníme ... aby nás nesežrali?" optala jsem se nejistě.
"No...To je jako u dravců! Musíš být velký silný samec. Ne slabý samec. A už vůbec ne samička! Silný samec!" poradila mi znalecky.
"Ale já jsem samice!" protestovala jsem. "Každý to pozná!"
"Nikdo neví jak vypadá samice vašeho druhu! Chovej se prostě jako samec!" vysvětlila Susana.
"Jak se chová samec?'" chtěla jsem vědět. "O samcích toho moc nevím!" připustila jsem.
"Musíš ukazovat zuby. Vrčet na vše okolo. Chodit těžce a klativě!" Vycenila zuby a zavrčela.
Vypadala nebezpečné asi jako plyšová hračka.
Rozesmálo mne to.
"Nesměj se a vyzkoušej to!" trvala na svém Susana. "Musíš mluvit sprostě a strkat do ostatních, alespoň těch menších," vysvětlovala dál.
Zkusila jsem vycenit zuby a zavrčela. Neznělo to přesvědčivě.
"Ty můžeš být samec! Tak buď samec. Změn se na samce a bude to!"
"Na to musím mít samici!" pravila Susana, "bez ní to nejde!"
"Já jsem samice!" ukázala jsem na sebe.
"Ale pořád moc mluvíš a okřikujes mne!" nesouhlasila lev.
"To nesmím?" Nechápala jsem, jak by to mohlo vadit.
"Nesmíš. Samice poslouchají!" vysvětlila Susana.
"Pozemské samice to dělají!" vysvětlila jsem omluvně.
"Chudáci vaši samci. To pak jsou napůl samice!" odtušila Susana. "Snaž se vypadat jako samec!" trvala na svém plánu.
Ale s tím jsem nesouhlasila.
"Já budu samice a budu tvoje samice. Samec budeš jen ty!" Pak jsem si uvědomila, že ji opět komanduji a odporuji jejímu plánu.
"A budu mlčet a poslouchat!" slibovala jsem. "Jako to dělají vaše samice!"
Vlastně jsem byla zvědavá. Zvědavá jak se z té křehké šílené holky může stát samec. Jak se promění? Bude to nějaké kouzlo?
"Jak to uděláš? Kdy už to bude? Buď už samec!" pozorovala jsem její osrstěné tělo zvědavě.
"Už mi zase přikazuješ! Mlč chvilku!" zavrčela zoufale. "Raději se soustřeďme na důležité. Musíme sehnat regulátor!" rozhodla rezignovaně.

BESTie z vesmíruKde žijí příběhy. Začni objevovat