Drisien
Když jsem vcházel do toho honosného sídla, prestiž a peníze na mě dýchaly z každé věci. Neměl jsem rád zbohatlíky, ale byla to dobrá nabídka práce, hlavně ten plat a proto jsem o ni projevil zájem. Nevěděl jsem nic, žádné podrobnosti, ty se budou projednávat nyní. Služebná mě uvedla do místnosti, kde na mě čekal za stolem nespíš můj budoucí zaměstnavatel. Jen zvedl oči od papírů, které si prohlížel za pracovním stolem. Nejspíše jsem ho zaujal, protože jedno jeho obočí vyletělo vzhůru. Pozdravili jsme se a pan Drako ihned přešel k věci.
"Můj čas je drahý, takže k věci. Jde o hlídání a usměrňování mého jediného syna Daniela. Budete takový bodyguard a chůva v jednom. Nesmíte se ho však dotýkat! Je zaslíben nejvyšší rodině a musí být nevinný, oni si to tak přejí, je to dohodnuté už řadu let. Od té doby, co vznikla naše dohoda, tak je na Danielovi od Osvícené kouzlo čistoty. Jakkoliv se ho někdo cizí, kromě jeho majitele dotkne, jeho kůže se na tom místě jemně rozzáří, takže o tom hned budeme vědět." Jeho výraz byl tvrdý a nekompromisní, bylo to jako jednat o nějaké věci, ne o jeho vlastním synovi.
"Neslyšel jsem o takových divných kouzlech... A nechci nikomu dělat chůvu... To ho jako budu krmit a vyměňovat pleny?" Představoval jsem si malého usmrkaného fracka a přestávalo se mi to až tak líbit.
Překvapeně znovu pozvedl obočí.
"Tak mladý zase není, ale potřebuje pevnou ruku, já na to nemám čas, musí se naučit poslušnosti a kázni, nikdo mu tam nic trpět nebude." Dokázal jsem si představit, co by tam s nepoddajným klukem udělali, nespíš by ho klidně i mučili, protože tak se přece mladí nezvedení upíři vychovávají...
Rozhodl jsem se během vteřiny a vsadil na jedinou kartu.
"Jestli mám dělat i chůvu, chci dvojnásobek..!" Zamračil se, jak se na chvíli zamyslel.
"Dobře, ale budete ve zkušební lhůtě a když se mi cokoliv nebude líbit, půjdete na minutu!" Takže podmínky jsou dané. Napřáhl jsem k němu ruku, on ji přijal a pak v papírech něco zapsal. Nakonec mi je podal na prostudování.
"Tohle je Vaše pracovní smlouva, pročtěte si ji a podepište, pokud souhlasíte..." Podal mi tři popsané listy a pero. Sedl jsem si a vše pozorně přečetl, až na pár detailů bylo vše celkem standartní. Napsal jsem svůj podpis a pán domu mi sevřel znovu ruku.
"Vítejte do našeho domu Drisi, pokud Vám to nevadí, budu Vás oslovovat jménem." Nebyla to otázka, prostě to konstatoval. Jen jsem přikývl, protože mi nic jiného ani nezbylo.
Zavolal služebnou a ta mě měla dovést k onomu spratkovi. No, to jsem tedy zvědav. Před jeho dveřmi jsme se zastavili a slečna ihned odběhla. Zaklepal jsem a ani nečekal na vyzvání, protože mi jistě malé dítě nepoví dále. Jaké bylo ale moje překvapení, když jsem vstoupil a uviděl ho.
Daniel
Seděl jsem u psacího stolu a dalo by se říct, že jsem nedělal zhola nic. Věděl jsem, že má dnes přijít moje nová chůva. Otec mi to sdělil včera a ani se mě nenamáhal zeptat, co si o tom myslím. Ostatně jako vždy. Už od mala jsem slýchal, jak jsem důležitý, že jsem přislíbený někomu z hlavní rodiny, že je to pocta a tak dále. Nikdy se mě nikdo nezeptal, co sakra chci. A tak, i když jsem protestoval a snad po tisící, nejspíš mnohem víckrát vzhledem k délce mého života, jsem mu řekl, že chci odejít a žít normální upírský život.
Ale to jsem nemohl. Tak jsem nikdy neměl sex, vždy mi bylo rozkazováno a naposledy se mě nekdo dotknul před 200 lety. A já už z toho pomalu začínal šílet. Byl jsem opravdu rád, že mám ruce, jinak bych se asi nabodl na stříbrný kůl.
ČTEŠ
Upírské spisy
VampireSpisy pojednávající o mužích z upírského světa, kteří jsou si navzájem předurčeni, avšak o tom ani jeden nemá nejmenší tušení, dokud se nesetkají.