Luku 42. Ysiluokka

89 21 4
                                    

Elokuu 2012 (flashback)

Joelin pov:

Ysiluokka alkoi pari viikkoa sitten. Perheeni oli muuttanut ja oli aika aloittaa uudessa koulussa. Olimme heti kesäloman jälkeen harjoitelleet kitaran soittamista. Minä sitä tietenkin osaan jo, ja lupauduin laulamaan ja soittamaan Anastacian "Left Outside Alone"n koko koulun edessä. Hieman kyllä jännittää. Tämä tapahtuu vasta perjantaina. Vielä 4 päivää aikaa harjoitella.

Koulu alkoi. Meillä oli joku yheistunti kasien kanssa... En tiedä miten se on mahdollista. Me soitimme kitaraa jälleen ja lauloimme.

Tuli minun vuoroni laulaa. Kysyin opettajalta onko ok harjoitella sitä biisiä minkä aioan esittää, ja hän vastasi kyllä. Aloin laulamaan. Huomasin kun jotkut takapenkin tytöt nauroivat. Heidän vieressään istuva blondi poika sanoi heille jotain. Se näytti niin huvittavalta, että naurahdin kesken laulamisen.

Tuo poika kyllä on ihan omissa maailmoissaan. Näen sivusilmällä kun hän katsoo minua... Ehkä ihaillen. Katson häntä takaisin ja hän punastuu. Söpöä.

Timeskip: 2h

Ruokailu. Menen katsomaan mitä meillä on ruoaksi, vaikka en minä sitä muutenkaan söisi. Pinaattikeittoa... Ei helvetin perse. En todellakaan syö tänään. Huomaan kun se sama poika musatunnilta kävelee ohitseni. Hän menee ottamaan ruokaa. "Eks sä aio syödä?" Tuo kysyy. "Eei mulla oo nälkä nyt" vastaan. "Mut sulla on mun käsittääkseni vielä monta tuntia koulua... Miten sä pärjäät?" Blondi kysyy. "Kyllä mä pärjään" vakuuttelen. Tuo nyökkäsi. Olen lähtemässä pois, mutta poika otti minua ranteesta kiinni. "Hei tota... P-pystyisiksä tulla tohon mun pöytään hetkeks ku... Ei mulla oo oikeen ketään ja s-sä vaikutat tosi kivalta..." Poika sanoo nolostuneena. Tämä oli kohteliaisuus minulle. "Voin mä tulla" vastaan hymyillen. Lähden hänen kanssaan kohti ruokapöytää.

You Made Me Raise My Game ~ Oleksi & JorkoWhere stories live. Discover now