KEN pov|
Truth of story, semuanya bermula dari 2 tahun yang lalu. Aku ada seorang kawan perempuan dulu. Nama dia Ning. Dia pernah crush gila dengan si Gravien. Aku tak tahu pun dia crush on dengan Gravien sampai lah ada satu nombor yang tak dikenali chat aku.
[Ken, ni aku. Gravien]
Huh?
Serius, tahun tu Gravien boleh dikatakan budak baru dekat sekolah kitorang. Dia masuk awal tahun 2018. Sejak dia masuk jadi budak baru sampailah pertengahan tahun 2018, aku tak pernah sapa dia. Langsung tak pernah. Sapa tak terkejut bila orang yang tak pernah kau sapa tetiba chat?
Aku pun balas.
[Oh]
[Dari mana kau dapat nombor aku?]
[Dari Nuea] dia balas.
Nuea dan aku boleh dikatakan saudara. Kami satu sekolah sejak zaman tadika lagi.
[Aku nak tanya]
[Betul ke, Ning suka aku?]
"Hah! Ning-sejak bila?"
Aku tak tahu nak balas apa sebab aku betul-betul tak tahu. Betul ke, Ning suka dekat Gravien? Tapi kenapa dia tak bagitahu aku?
"Um. Aku suka dia sejak dia baru masuk kelas kita," itu yang Ning jawab bila aku tanya dia dekat kelas. Kitorang je yang ada time tu sebab yang lain pergi kantin cari makan.
Masa tu, aku belum kenal Gravien sangat. Boleh dikatakan, aku belum ada apa-apa perasaan pun dekat Gravien time tu.
"Kenapa kau tak bagitahu? Mana tahu aku boleh tolong kau," dengan yakin nya aku menawarkan diri semata-mata nak tolong Ning dapatkan Gravien. Aku memang kawan yang baik!
"Dia dah ada girlfriend, Ken..," dia jawab dengan wajah yang kecewa dan sedih. Aku pula yang rasa bersalah.
"Kejap! Dari mana kau tau aku suka Gravien?"
"Semalam dia chat aku. Dia tanya, betul ke kau suka dia," aku jawab dengan berhati-hati. Takut pula air mata yang dah bertakung banyak di kelopak mata tu jatuh berderai. Biasalah, perempuan ni terkadang sensitif.
"Kau jangan sedih. Mama aku pernah cakap, cinta zaman sekolah ni kebanyakan cinta monyet. Mana tahu kalau kau bersungguh-sungguh, kau dapat Gravien suatu hari ni? Jodoh takkan kemana-mana, Ning."
Ni dah seminggu lebih Ning broken heart disebabkan Gravien dah berpunya. Aku yang duduk sebelah Ning tumpang sedih juga tengok dia macam tu.
"Ning, minggu depan dah nak exam," aku peringatkan dia supaya fokus dalam kelas.
Dia angguk tapi tak semestinya dia patuh dengan apa yang aku cakap. Aku hanya mengeluh panjang je time tu. Betul-betul tak membantu langsung!
"Gravien!" Waktu persekolahan dah berakhir. Tak bermakna aku akan balik rumah terus selagi aku tak berhadapan dengan mamat Gravien.
"Hm?"
"Kau balik sorang naik motor kan? Boleh aku tumpang?" dengan raut wajah memohon, aku merayu depan Gravien. Semua perempuan tengok aku.
Girlss, aku takde niat nak rampas korang punya suami.
Dia menghulurkan helmet.
"Nah. Naiklah!" senyuman Gravien yang dia ukir depan aku tak pernah aku tengok depan-depan selama dia jadi budak baru dalam kelas kitorang.
Boleh tahan handsome mamat ni.
Balik dari sekolah, kitorang singgah kedai makan jap.
"Betul ke, kau dah ade girlfriend?" aku saja tanya sebab nak tahu. Dia mendongak memandang aku.
YOU ARE READING
Beauty Influencer
Romance"Sorry, face is everything." Ken Wachira berjaya menjadi seorang Influencer yang kacak, manis, terkenal dan boleh dikatakan cantik! Lelaki berwajah cantik ini pernah mempunyai sisi gelap yang memalukan sebelum menjadi seorang Influencer. Dia direjec...