New Player

77 4 0
                                    

KEN pov|

Loceng sekolah berbunyi dan macam biasa, aku dengan Dao dan Prom bergegas ke kantin cari makan.

"Wey korang, aku lupa bawa duit."

"Tenang. Macam lah dekat kantin takde makanan free dari pihak sekolah."

"Bosan lah makan benda free. Menu diorang asyik sama je better beli."

"Pemilih betul."

Sepanjang perjalanan, aku diam membiarkan diorang dua berdebat pasal makanan.

"Kau lah makan free! Duit kau bagi aku."

"Eh leh, kau.. Memang tak lah aku nak bagi."

Stress aku dengan diorang dua ni.

"Dahlah tu. Nah, ambik ni." dengan murah hati aku menghulurkan duit kertas kepada Prom.

"Wah, kawan aku ni satu memang terbaik! Malam ni, kau free? Kita patut pergi makan luar!"

"Kau belanja."

"Alah, apa susah. Aku bukannya takde duit melainkan dompet aku tertinggal dekat rumah."

"Wey, korang." aku dan Prom serentak menoleh Dao.

"Asal?"

"Perut aku sakit, nak keluar ni!"

"Oi! Time time macam ni kau nak sakit perut! Sekarang ke nak pergi tandas?"

"Yelah."

"Aku ikut kau. Aku pun sama, nak melabur juga ni," ish diorang dua ni sama je.

"Kau ikut kitorang tak, Ken?"

"Pergilah. Aku pergi kantin, lapar."

Kami berpisah di tengah jalan, aku pergi ke kantin. Prom dengan Dao pula patah balik pergi ke tandas.

Sesampai di kantin, aku terus beratur cari makan. Macam biasa, aku lebih suka makan nasi dengan lauk sayur campur jam sebegini. Selesai berurusan dengan peniaga makanan, aku beredar dengan pinggan yang menampung nasi dan lauk sayur campur ni pergi ke meja kosong di kantin. Sementara tu, aku terpaksa tunggu Dao dan Prom muncul dari tandas.

Puas cari meja, aku jumpa satu meja kosong di hujung sudut kantin. Baru je nak melabuhkan punggung duduk di sebuah bangku yang panjang, sebelah meja tiba-tiba kecoh.

Aku menoleh, mendapati sekelompok pelajar kaki buli datang membuli seorang pelajar lelaki dari kelas 10-4.

"Makan eh? Cuba makan dengan kuah ni, sedap tau."

Pinggan dan botol mineral yang aku bawa diletakkan di atas meja yang aku pilih tadi. Aku tak boleh nak biarkan mereka terus buli pelajar tu. Salah seorang dari mereka bergelar Mark menuangkan separuh minuman bertin Coca-Cola di nasi pelajar yang jadi mangsa buli mereka.

Kurang ajar.

"Oi!"

Aku melangkah dengan niat nak hentikan mereka dari terus membuli pelajar tu.

Serentak, mereka berpaling menghadap aku.

"Pahlawan mana pulak ni tetiba datang?"

"Minta maaf sekarang sebelum saya pergi report dekat pengawas sekolah," aku memeluk tubuh, dengan perasaan beraninya berhadapan dengan tujuh orang kaki buli sekolah ni.

Perlu ke aku takut dengan diorang? Ceh, memang taklah aku nak takut dengan budak bawah umur. Hey, aku student gred 12 kottt..

"Wey, selebriti tu Mark. Kau tak takut eh?"

"Oh, dia ni selebriti yang orang kata gay tu? Boleh tahan...," Kurang ajar!

"Hey, jangan sikit mulut kau! Aku ni senior kau, mana hormat kau terhadap senior?!"

Beauty Influencer Where stories live. Discover now