KEN pov|
2 tahun berlalu dengan begitu pantas. Aku dan Gravien masih macam dulu. Hanya sebatas teman sekelas.
"Kelas! Hari ni takde kelas sejarah. Cikgu suruh kita buat pembetulan exam, sambung yang hari tu.. Tiga hari cikgu tak masuk lepas ni sebab ada khusus dekat luar."
"Yes! Tak jadi lah aku pinjam buku kau Ken."
"Huh?"
"Prom, tolong aku ambik slaid projector dekat bilik guru."
"Okey!"
"Kau memang rajin, Ken."
"Diam! Teruskan main game kau tu!"
Tepat masa, Nuea dan Rain muncul.
"Korang bernasib baik hari ni cikgu sejarah tak masuk! Kalau tak, memang padang korang hadap awal pagi!"
"Girl, chill. Security sekolah tak tengking kitorang awal pagi ni. Lambat satu minit pun nak berkira dengan kitorang ke?"
"Kami datang tepat waktu. Cuma lambat masuk kelas je."
Nuea berjalan melimpas meja aku sebab meja dia belakang meja aku.
Aku menoleh sebaik saja dia duduk.
"Nuea, Gravien mana?"
"Dengan Zayn, diorang singgah kantin jap beli kuih," dia mengukir senyum smirk.
"Dia datang tiap hari cuma lambat je hari ni. Jangan risau..," aku mengangguk sebagai balasan. Tatapan aku beralih ke samping meja Nuea. Kosong lagi?
"Kim tak datang hari ni?" kebelakangan ni, Kim jarang datang sekolah. Entah apa masalah dia.
"Um. Dia kata ada urusan family."
"Oh."
"Yes!! Aku dapat heart baru, wuhoo!!"
Tengah syok berbual dengan Nuea, boleh terkena serangan jantung duduk sebelah Dao ni. Sial budak ni!
Plak
"Main tu diam boleh tak!"
"Ouch! Kau pukul kalah perempuan."
"Mother fucker!"
Aku tak tahu macam mana nak move on dengan Gravien. Dah 2 tahun, aku masih menyukai orang yang sama sedangkan orang tu dah ada girlfriend.
Hm. Dia dah ada girlfriend lepas single 6 bulan yang lalu. Orang yang macam Gravien, memang jadi rebutan dekat sekolah ni. Dan orang macam tu, takkan datang nak cari aku balik. Benda dah berlalu, biarkan berlalu. Kitorang mungkin takde jodoh.
Aku merebahkan tubuh yang lelah ni ke katil aku yang sangat empuk. Malam ni, aku merancang nak tidur awal.
Jap, pukul berapa sekarang?
Aku meraih phone di atas meja samping katil aku. Skrin phone dinyalakan dan jam tepat menunjukkan pukul 7 malam.
"Masih awal."
Jap! Aku lupa satu benda! Dengan refleks, aku bangun dan melangkah ke meja dimana aku selalu duduk dan bersiap depan cermin sebelum buat video.
Shit! Skin care aku habis..
Aku pun keluar dari bilik dengan yakin membawa muka yang pucat tanpa perhiasan yang selalu aku pakai kalau keluar dari rumah. Aku pakai kacamata sekarang.
Sambil menuruni anak tangga, aku memanggil ibu aku.
"Maa!"
"Ya! Mama dekat dapur, kenapa?"
YOU ARE READING
Beauty Influencer
Romance"Sorry, face is everything." Ken Wachira berjaya menjadi seorang Influencer yang kacak, manis, terkenal dan boleh dikatakan cantik! Lelaki berwajah cantik ini pernah mempunyai sisi gelap yang memalukan sebelum menjadi seorang Influencer. Dia direjec...