Kim berlari menuju ke wad 110, dimana adiknya ditempatkan.
Sesampai saja di sana, katil yang kosong membuatkannya berdiri kaku.
Kitty mana?
Kim berbalik lalu melihat sosok wanita berusia dalam lingkungan 30 tahun memasuki wad tersebut.
"Ingatkan belum sampai lagi. Kenapa masih tercegat dekat sini?" wanita itu melemparkan pertanyaan kepada Kim. Namun tidak dijawab malah ditanya.
"Kitty mana?"
"Dah dihantar ke bilik operation."
"Habis? Kenapa mak Ja dekat sini pula? Siapa nak jaga Kitty?"
Wanita itu mengukir senyum membuat Kim berdiri tak senang.
"Tak payah nak risau sangat. Ayah kamu yang baik hati ada dekat sana duduk di kerusi menunggu," Kim menahan amarahnya di dalam hati.
Wanita yang dikatakan ibu saudara Kim melangkahkan kakinya menuju ke meja di samping katil pesakit. Dia menggapai sebuah phone yang masih bersambung dengan tali charger phone.
Kim berbalik menoleh ke arah punggung ibu saudaranya.
"Dia buat apa dekat sini?" pertanyaan yang keluar dari mulut Kim membuat sosok mak Ja ketawa ringan. Dia pun berpaling menemui wajah Kim yang sedang menahan amarah.
"Kim. Mak tak tau kamu selama ni berfikir pakai otak ke lutut. Ayah kamu datang sini nak tolong keluarga kita. Kalau takde dia, sampai bila-bila Kitty merana sakit macam tu."
Kim mengukir senyum menahan marah. Matanya mula berkaca.
"Oh. Jadi dia yang bayar kos pembedahan Kitty?"
"Kamu ingat mak nak tolak bantuan dia?"
Senyuman pada wajah Kim kembali berubah. Dia memasang senyum miring lalu datang mendekati ibu saudaranya.
"Kenapa selama ni mak tak minta bantuan dia dari dulu je?" Kim menghulurkan telapak tangannya.
"Kembalikan duit Kim."
"Duit Kim? Duit yang kamu bagi selama ni pun tak cukup ada hati nak minta dikembalikan?"
"Mak!"
"Mak simpan sebagai bayaran jaga ibu Kim. Terima kasih," langkah mak Ja hanya diperhatikan dengan sebelah mata.
Kim berdiri kaku di tengah ruangan, membiarkan ibu saudaranya pergi meninggalkan wad.
Sebelum pergi, dia berbalik dan meninggalkan beberapa perkataan.
"Oh. Kim tak ikut sekali?"
"Kim tunggu dekat sini," Kim menekan setiap kalimatnya dan membiarkan kepergian ibu saudaranya itu.
Dia menghela nafas berat. Amarah yang ditahan dilepaskan dengan setitik air mata.
.
KEN pov|
Aku sampai di lobi hospital setelah ditinggalkan oleh Kim.
Sial!
Apa pasal dia jalan laju sangat? Apa jadi sebenarnya sampai dia terburu-buru nak datang sini? Aku dari tadi tanya, dia langsung tak jawab aku.
Fuck!
"Ken," aku menoleh ke sumber suara yang tak asing datang menyapa.
Gravien, aku tahu tu kau.
"Kau buat apa dekat sini?"
"Sepatutnya aku yang tanya, kau buat apa dekat sini?" aku tak jawab tapi membalikkan pertanyaan.
YOU ARE READING
Beauty Influencer
Romance"Sorry, face is everything." Ken Wachira berjaya menjadi seorang Influencer yang kacak, manis, terkenal dan boleh dikatakan cantik! Lelaki berwajah cantik ini pernah mempunyai sisi gelap yang memalukan sebelum menjadi seorang Influencer. Dia direjec...