I'm still like you

96 2 0
                                    

GRAVIEN pov|

"Aku suka dekat kau dan sampai sekarang aku masih suka dekat kau. Perasaan ni tak pernah berubah langsung..,"

Aku menatap mata Ken lekat-lekat. Sampai sekarang perasaan aku terhadap Ken masih sama. Aku masih suka dekat kau, Ken. Bahkan semakin menyukaimu.

"Ken, aku suka dekat kau."

Seketika, kami diam merenung mata antara satu sama lain. Begitu indahnya cuaca petang ni, angin yang sepoi-sepoi datang menyapa. Langit berubah biru gelap. Matahari mula terbenam, muncul lah bulan.

"Oh! Hari dah gelap. Jom balik, takut hujan turun pulak."

Aku mendongak langit, memang dah betul-betul gelap.

"Buat apa nak takut? Kita kan naik kereta," aku membukakan pintu kereta sebelah pemandu dan mengizinkan dia masuk.

"Nanti bila hujan, kau boleh ke nampak bila drive? Aku rasa petang ni hujan lebat," dia belum masuk lagi melainkan cuba berdebat dengan aku.

"Aku dah biasa drive masa hujan lebat," aku berjaya buat crush aku terkelu lidah. Sambil tu, aku mempersilakan dia masuk ke dalam kereta.

"Masuk lah."

Sepanjang aku drive, suasana dalam kereta sangat tegang. Ken langsung tak keluarkan sepatah kata pun. Dia lebih memilih untuk diam memalingkan wajahnya ke tingkap.

Mungkin aku yang patut cari topik untuk membuang suasana yang tegang ni.

"Camne hari ni? Okey?"

"Um," dia jawab tapi masih berpaling menghadap tingkap.

"Kau okey tak ni?"

Akhirnya, aku berjaya buat dia berpaling memandang aku yang tengah drive.

"Aku okey. Kenapa?"

"Saja je tanya nak minta perhatian dari kau. Dari tadi hadap tingkap. Ada apa?"

"Tengah tunggu hujan turun," aku gelak sambil fokus memandu.

"Apa yang lucu? Aku dari tadi tunggu hujan turun sampai sekarang belum turun. Padahal jam sekarang masih awal nak balik rumah."

"Kau lapar? Jom, makan sama malam ni nak?" aku harap dia sudi ikut aku pergi makan malam bersama.

"Hm? Aku belum lapar lagi."

"Tapi aku lapar."

"Lapar? Belum malam lagi kau dah lapar? Kau ada makan tengahari ke tadi?"

Aku menggeleng dengan mengukir senyum. Sesekali, aku melirik ke samping melihat reaksi muka Ken sekarang.

"Okey. Nak makan dekat mana?"

"Taman."

"Hah?! Taman?"

"Jangan risaulah. Aku ada beli makanan tadi sebelum jemput kau dekat sekolah.. Ada dekat seat belakang," aku menunjuk tempat duduk belakang kereta, di sana tempat aku simpan makanan yang aku beli tadi. Dia menoleh, memastikan sama ada makanan ada tak dekat tempat duduk di belakang?

Aku tak tipu, Ken... Aku memang rancang malam ni kau dan aku makan sama dekat taman.

Kami tiba di sebuah taman yang dipanggil Taman Malam sebab taman ni selalu dipenuhi ramai orang di malam hari. Nasib baik malam ni hujan tak jadi turun. Cuma angin sepoi-sepoi datang bertiup.

Aku dan Ken yang masih berpakaian seragam sekolah duduk di sebuah bangku panjang yang ada di taman. Kami memilih duduk di sana sambil makan bersama.

"Aku belum lapar lagi."

Beauty Influencer Where stories live. Discover now