"Ken."
"Be my boyfriend, please.."
"Um!"
Gravien memasang senyum lebar. Dia hampir nak peluk Ken tapi dadanya didorong.
"Tapi ada syarat."
"Syarat?" Ken mengangguk membalas pertanyaan Gravien yang bertaut kening.
"Aku boleh jadi boyfriend kau tapi bukan sekarang," Gravien tergamam seketika. Dia tak faham apa yang dimaksudkan oleh Ken.
"Huh? Aku tak faham, kenapa bukan sekarang?" Ken mengukir senyum tersirat lalu memeluk tubuh.
"Sebab kau masih dibawah latihan tiga bulan sebelum kita official jadi boyfriend."
"Ti-tiga bulan?!"
Ken mengangguk dengan yakin.
"Ye, tiga bulan. Aku nak pantau kau dalam masa tiga bulan ni. Kalau kau gagal, out terus!"
"Ken... Sampai hati kau," Ken mengangkat bahunya tanpa rasa bersalah.
Sekali lagi, Ken mendorong dadanya.
"Aku lapar, bagi aku jalan."
Ken pergi meninggalkan Gravien sendirian di tangga.
"Haih... Tiga bulan, tiga bulan jela."
Ting
Sebuah pesanan ringkas dari ayah Gravien masuk.
Sebelum tu, dia melempar pandangan ke sekeliling ruang.
Takde orang.
Dia pun membuka pesanan dari ayahnya.
[Jumpa ayah dekat pejabat balik sekolah ni]
[Kita makan malam dekat rumah keluarga Georgia.]
Gravien menutup skrin phone lalu menggenggam phone dengan penuh emosi marah dan geram.
.
Setelah pulang dari sekolah, Gravien terus menuju ke tempat kerja ayahnya. Sesampai di pejabat, Gravien dibawa ke ruang bilik ayahnya bekerja.
"Gravien Thanarat Rattana," sang ayah yang duduk di sebuah kerusi mengeluh berat menatap anaknya.
"Jangan buat kerja yang malukan nama family kita," ayah Gravien bangun dari kerusi pejabat ergonomik dan sedikit mengatur kancing sut hitamnya.
"Lepas ni, dengar cakap ayah. Kita bincang dengan keluarga diorang. Ayah nak kamu yang jawab dan pergi minta maaf, faham?"
Gravien berdiam diri menahan amarahnya di depan sang ayah.
"Pergi jemput Georgia pakai kereta ayah sekarang. Bawa dia pergi cari baju dekat mall sebelum makan malam," Gravien tak boleh nak membantah melainkan menyambut pemberian kunci kereta ayahnya.
Berbeza dengan situasi Kim sekarang. Dia tengah duduk termenung di sebuah kerusi depan HomeFood dimana tempatnya bekerja.
Jam dia masuk kerja masih lama lagi. Tinggal dua jam.
Dia mengeluh ringan mengingatkan situasi Ken dan Gravien di tangga sekolah pagi tadi.
Dimana Zayn mengajaknya menuruni tangga yang sama untuk ke kantin.
"Pakai tangga ni jom! Jalan ni dekat lagi."
Kim ikut saja kemana Zayn nak pergi. Sebaik saja kaki mereka ingin melangkah turun, suara Ken dan Gravien di tingkat bawah bergema sampai ke tingkat satu.
Langkah Kim berhenti.
"Sekarang ni, masalah semua dah settle. Aku dengan Georgia dah takde apa-apa hubungan lagi..."
YOU ARE READING
Beauty Influencer
Roman d'amour"Sorry, face is everything." Ken Wachira berjaya menjadi seorang Influencer yang kacak, manis, terkenal dan boleh dikatakan cantik! Lelaki berwajah cantik ini pernah mempunyai sisi gelap yang memalukan sebelum menjadi seorang Influencer. Dia direjec...