Ken sekarang sedang duduk di bangku yang terletak di tepi sebuah kolam renang yang diterangi oleh cahaya lampu di sekitarnya. Cuaca di malam hari yang sejuk lah menemani Ken yang tengah menikmati coklat pemberian daripada ayah Gravien.
Kelihatan, dia benar-benar menikmatinya.
Seseorang datang menuju ke arahnya dengan membawa sesuatu.
Sosok orang itu jelas kelihatan serupa dengan kekasihnya.
"Ehem. Seronok-seronok makan coklat tu, tak ingat nak makan sekali dengan kawan sekelas ke?" Ken menoleh dengan cepat.
Kim senyum tipis. Dia berusaha menyembunyikan sesuatu di belakangnya. Dengan langkah santai, dia berjalan mendekati Ken yang duduk di sebuah bangku menghadap kolam renang cetek.
Ken berhenti mengunyah coklat.
"Aku belum lapar lagi."
"Oh ye? Makan coklat tak bererti kau lapar lah?"
"Orang bagi, aku makanlah!"
Kim tersengih sendiri sambil menggeleng menatap lantai. Dia kembali memandang Ken semula.
Kim kembali dengan mengukir wajah yang dingin.
"Siapa bagi?"
Ken berkerut alis, "berapa kali aku kene ulang? Tadi kau baru je tanya aku buat kesepuluh kali!"
Kim menghela nafas kasar.
"Aku tanya buat kepastian."
Ken menatapnya dari bawah sampai ke hujung rambut dengan renungan yang tajam.
"Kau ingat aku tak tahu yang kau pun dapat coklat dari perempuan sekolah lain? Aku cuma dapat satu je! Tu pun dari ayah Gravien."
Kim terkelu. Mungkin Ken tengah jealous sekarang ni.
"Okey, okey. Kita berhenti bahas soal coklat boleh?"
"Tak kira! Aku takkan berhenti dari topik coklat ni kalau kau tak bagitau aku dekat mana kau simpan semua coklat yang kau dapat dari para bini kau!"
"Aku dah bagi Nuea dengan Rain makan."
Ken mencipitkan matanya merenung Kim.
"Betul ni?" Kim mengangguk dengan perasaan gugup. Kekasihnya kalau marah sangat menyeramkan.
Ken kembali menikmati coklatnya sampai-sampai sang kekasih buang muka.
Kali ni, Kim pula yang cemburu.
"Sedap sangat ke coklat tu?" Kim tanya dengan nada berhati-hati. Dia masih berdiri di samping bangku Ken, tapi tubuhnya menghadap Ken.
"Um," Ken jawab sambil mengunyah coklat. Dia langsung tak pandang Kim yang tengah memerhatikannya makan.
"Rasa rugi pula aku belikan kau coklat," mendengar Kim berkata sedemikian, Ken menolehnya dengan cepat.
"Huh? Apa?"
Kim menghulurkan sebungkus coklat yang serupa dengan coklat yang diberi oleh ayah Gravien.
Ken sedikit terpegun. Dia tak sangka hadiah Kim kali ni boleh sama dengan coklat yang dia nak beli tadi!
Dia pun menyambut pemberian Kim tanpa basah basi.
"Kau beli ni?!" Kim mengangguk sekali.
"Biar betul? Tadi tinggal satu! Tu pun ayah Gravien yang beli."
Kim kembali senyum. Tapi senyumnya kali ni berbeza. Dia memasang senyum miring.
"Kau apa tau, aku sanggup berebut nak dapatkan coklat tu.. Kau beruntung dapat dua bungkus coklat yang sama hari ni."
YOU ARE READING
Beauty Influencer
Storie d'amore"Sorry, face is everything." Ken Wachira berjaya menjadi seorang Influencer yang kacak, manis, terkenal dan boleh dikatakan cantik! Lelaki berwajah cantik ini pernah mempunyai sisi gelap yang memalukan sebelum menjadi seorang Influencer. Dia direjec...