Forgiveness

73 4 0
                                    

"Wah, hebat hebat! Ada orang berlagak berani nak rampas watak orang dekat sini."

Key datang mendekati kami. Dengan senyuman menyeringai, aku tahu keadaan lain yang akan jadi.

"Ni dah kali ketiga awak datang lambat. Apa masalah awak ni sebenarnya?!"

Aku menelan ludah, Wawa dah marah macam ni confirm hangus kelas ni nanti.

"Tu bukan masalah aku! Yang masalahnya—!" Key menunjuk ke arah aku dan Gravien yang masih berdiri di tengah para pemain.

"Kau buat apa lakonkan watak Jim?"

Key melemparkan tatapan dia ke seluruh kelas. Kitorang tak tahu nak buat apa sampai-sampai berdiri kaku tengok Key dengan Wawa bergaduh.

"Atau korang semua ni merancang nak buang aku dari kelab ni? Sebab tu korang bawa mamat ni masuk kelas lepas tu bila aku takde, dia yang gantikan posisi aku, kan?"

Lah, ke situ pulak dia fikir?

"Kitorang cuma nak improve berapa scene. Sementara tunggu kau datang, aku tolong diorang. Aku bukan nak ganti posisi kau."

Gravien mencelah buat jantung aku makin berdebar kencang. Aku takut kalau Key teruskan dengan kata-kata dia, confirm gaduh besar jadi.

"Tolong? Aku tiap hari tengok kau dekat sini. Aku tak tahu apa motif kau sebenarnya.. Hey, kalau kau memang ada hati dengan si Ken, tak perlu nak tunjuk dekat sini! Buat semak!"

"Key! Kalau awak datang sini cuma nak buat kecoh, better balik lah! Saya lebih rela ulang take shoot drama ni daripada terus layan karenah awak tu! Buang masa!"

Aku mengeluh berat. Wawa dah lepaskan kesabaran dan kemarahan dia selama ni depan Key.

"Okey," tatapan Key balik ke Gravien yang masih setia berdiri di sebelah aku.

"Kau nak sangat watak si Jim kan, silakan. Aku pun muak nak lakonkan watak Jim dengan pemain macam lelaki simpan kau tu!"

Key tunjuk aku dengan pemain lain.

Aku lelaki simpan?

Dia kata aku laki simpan depan banyak orang?

Aku tak tau nak react macam mana dah. Degupan jantung aku tiba-tiba berhenti sekejap. Aku dah macam patung berdiri depan para pemain yang lain. Semua mata tertumpu pada aku.

Apa yang aku rasa sekarang ni, lebih hebat dari seram sejuk.

"Mulut kau jaga sikit. Ken ada nama."

"Oh, sorry aku lupa tadi. Ken Wachira kan?"

Aku menoleh memandang Wawa yang diam memerhatikan mereka dengan renungan tajam.

Apa patut aku buat?

Kenapa mulut aku susah sangat nak cakap? Asal aku tetiba jadi orang bisu?

"...orang yang berlagak bagus depan kamera tapi sebaliknya takde apa-apa yang bagus pun. Lakonan pun macam batu! Langsung takde bakat, cuma nak tunjuk lawa dia tu depan semua orang,"

Deg

Dia lempar tatapan ngeri dekat aku balik.

"Kau ingat semua orang suka tengok? Puji kau? Hah?"

Aku dihina depan banyak orang. Depan kawan-kawan yang main satu drama dengan aku.

Orang yang hina aku tu, partner lawan main aku sendiri.

Apa patut aku rasa?

Malu?

Kecewa?

Sedih?

Beauty Influencer Where stories live. Discover now