Ken yang tengah sibuk buat homework pun diganggu oleh pesanan ringkas daripada kawannya, Prom.
[Kenn!!!]
[ape cite kau dengan Kim???]
Ken meletakkan pensilnya lalu meraih phonenya untuk menjawab pesanan Prom di messenger.
[Jangan tanya]
[Aku kesuntukan idea sekarang ni]
Prom membalas, [tak payah susah hati ken]
[selagi aku ni kawan kau, macam-macam idea aku boleh bagi]
Ken balas lagi, [Apa perlu aku buat?]
[kau ajak dia keluar malam ni.]
[ajak dia pergi tempat best best!]
[Tapi aku takde nombor die. Macam mana aku nak ajak dia keluar? Nak contact pon susah] balas Ken.
[kejap]
Ken tunggu chat Prom hampir 10 minit.
Ting!
Pesanan Prom akhirnya masuk.
[dia kata okey!]
[kau boleh jemput dia dalam pukul 7 malam macam tu]
Ken diam seketika membaca pesanan Prom.
Kenapa tak bagi nombor je?
"Pelik.."
Tepat pukul 7 malam, Ken menjemput Kim di rumah dengan keretanya. Dia pun membawa Kim ke suatu tempat. Katanya nak pergi ke taman tapi tiba-tiba hujan turun dengan lebat.
"Kau memang tak check weather ke? Lain kali nak ajak tu, check dulu," Ken memberi jelingan maut. Kim memang merosakkan mood Ken.
"Tsk! Aku lupa nak check. Tak payah nak pasang muka macam tu," Ken membuka layar phonenya, memeriksa sesuatu di sana.
Kim pula menekan butang nak buka tingkap kereta.
"Asal tak dapat nak buka ni?" Ken memutar matanya malas. Dia kembali memandang Kim.
"Yang kau nak buka tu dah kenapa?"
"Panas ni. Kau memang nak bunuh aku eh? Pasang lah air-cond."
Ken mengeluh ringan lalu memasang enjin kereta dan air cond.
Rancang aku gagal habis harini. Tambah-tambah lagi Kim rosakkan mood aku!
"Hey," Ken kembali menoleh Kim yang memanggilnya.
"Kita nak buat ape dekat sini?"
Ken menjenguk seat belakang.
"Eum.. sebenarnya aku ada beli makanan tadi," Ken meraih bungkusan makanan yang ada di seat belakang.
Dia membuka bungkusan makanan yang menampung nasi goreng dan ayam goreng. Dia pun mengasingkan potongan bawang putih yang digoreng bersama nasi goreng.
"Aku tau kau tak suka makan bawang," Kim yang mendengar kata-kata Ken pun terkelu.
Jantungnya tiba-tiba berdetak laju. Kalah dari degupan jantung setelah lumba lari.
"Nah," Ken menghulurkan bungkusan nasi kepada Kim setelah mengasingkan semua potongan bawang putih dari nasi goreng.
"Makanlah."
Kim menyambut dengan mengukir senyum manis.
"Terima kasih."
"Um, sama-sama."
Keduanya menikmati makanan bersama di dalam kereta. Rasa sejuk dari angin pendingin hawa kereta datang menyapa.
"Wachira."
YOU ARE READING
Beauty Influencer
Romance"Sorry, face is everything." Ken Wachira berjaya menjadi seorang Influencer yang kacak, manis, terkenal dan boleh dikatakan cantik! Lelaki berwajah cantik ini pernah mempunyai sisi gelap yang memalukan sebelum menjadi seorang Influencer. Dia direjec...