"Ken! Cepat, nanti lambat pula mama sampai office."
Aku turun dengan beg sekolah yang digendong di belakang aku dan tak lupa, rambut aku yang kusut ni belum selesai aku sikat. Aku sempat sikat sambil menuruni anak tangga.
"Ma! Bawa bekal Ken sekali!"
Aku dah duduk di ambang pintu rumah. Nasib baik stoking dah pakai cuma tinggal pakai kasut sekolah je.
Pitttt!!
Eh?
Aku meninjau, motor siapa dekat luar tu? Sekilas, aku mengintai ibu yang masih belum keluar lagi. Mungkin masih dekat dapur.
Dengan langkah santai, aku melangkah mendekati pagar rumah.
Dah agak, firasat aku memang mengatakan yang mamat ni buat bising dekat luar.
"Apahal kau ni?"
"Belum turun lagi? Lambat dah ni."
"Aku tunggu ibu aku jap. Kau pergi lah, nanti ibu aku nampak kau dekat sini."
Alis sebelah dia angkat.
"Hey, semalam kau halau aku sebab takut bapak kau tengok aku dekat sini. Pagi ni mak kau pulak! Ada ada je anak dara ni."
"Anak dara bontot kau, pergi sana! Sebelum kasut ni terbang dekat kepala kau!"
"Baik, anak dara...," dia pun pergi bonceng motor tua dia tu.
"Cih! Suka hati panggil orang anak dara."
"Siapa tu?" aku menoleh, ibu dah ready nak masuk kereta.
"Kim."
Aku berjalan masuk ke dalam perut kereta sedangkan ibu aku mengerut dahi hairan.
Hari ni, hari terakhir kami shooting drama pendek. Key datang lebih awal dengan semangat nak teruskan shooting petang ni.
"Saya minta maaf. Saya tau saya biadap dengan Ken, dengan korang semua. Jujur, saya sebenarnya jealous dengan Ken sebab dia serba boleh."
Aku terpangga. Key buli aku selama ni sebab dia jealous dengan aku?
Biar betul?
Dia hebat kot...
"Um. Memandangkan Ken dah maafkan awak, kami dekat sini takde pilihan lain."
Wawa maafkan Key?
"Kami maafkan awak!"
Dari riak wajah Key, nampak sangat dia tersipu berdiri di sebelah aku. Muka dia terus merah apabila semua pemain drama tahun ini maafkan dia.
Kami tamat tepat pukul 5 petang. Cikgu Anna meninggalkan kami setelah meninjau kelab selama satu jam.
"Balik hati-hati. Yang naik bas tu terus pulang."
"Baik, cikgu. Terima kasih."
"Sama-sama. Semangat ujian minggu depan!"
Kami pun beredar keluar setelah selesai shooting drama pendek.
"Ken."
Aku menoleh, Key mengukir senyum lebar menyapa aku.
"Awak balik seorang?"
Alis aku dikerut.
Wih. Key mengubah cara percakapan dia dengan aku.
Maksudnya, aku pun perlu tukar cara percakapan aku, macam tu?
"Um," aku mengangguk, hari ni aku balik dengan bas macam biasa.
"Oh.. Awak boleh balik dengan saya. Saya hantar."
YOU ARE READING
Beauty Influencer
Romance"Sorry, face is everything." Ken Wachira berjaya menjadi seorang Influencer yang kacak, manis, terkenal dan boleh dikatakan cantik! Lelaki berwajah cantik ini pernah mempunyai sisi gelap yang memalukan sebelum menjadi seorang Influencer. Dia direjec...