Will You?

39 4 0
                                    

"Cikgu, maaf."

"Ken? Ada apa datang cari cikgu?"

"Uh.. Cikgu ada nampak Kim? Dia tiba-tiba hilang dari pagi.."

"Hilang?"

Melihat gurunya meraut wajah bingung dan bercampur bimbang, Ken mula berdiri tidak tenang.

"Dia tak tinggalkan pesan dekat Ken? Kamu dua bukan satu bilik ke?"

Ken sedikit bertaut kening.

"Dia pergi ikut cikgu Allan balik awal pagi tadi. Katanya ada urusan keluarga," Ken pun menghela nafas lega.

"Cikgu ingat dia ada tinggalkan pesan dekat awak semua sebab sebelum dia pergi cikgu ada suruh dia pergi bagitahu kawan sebilik dengan dia dulu.."

Ken menggeleng menjawab, "dia tak cakap apa-apa. Zayn dengan Nuea pun tak tahu bila dia pergi."

Cikgunya sedikit senyum lalu mendaratkan sebuah tepukan ringan di bahunya.

"Muka Ken nampak risau semacam ni buat cikgu gelisah pula."

Ken terkedu seketika. Nampak sangat ke?

"Cikgu tau awak risau. Ken pergilah berkemas dulu. Kita dah nak berangkat balik ni.. Kalau Ken masih risau, boleh call dia nanti," ucap cikgunya sambil mengukir sebuah senyuman manis.

.

Sesampai Ken di biliknya, dia dengan cepat menggapai phone yang memang sengaja ditinggalkan di atas meja sebelah katil dimana dia dan Kim tidur semalaman.

Dia memeriksa phonenya dan memang betul yang dikatakan guru kelasnya. Kim ada tinggalkan pesan ringkas melalui Messenger.

[wachira]

[aku balik awal dengan cg Allan sebab hantar Kitty pergi hospital]

[hati-hati balik]

Ken sedikit senyum namun rasa bimbang masih menghantuinya. Dia pun mencari kenalan nombor Kim yang ditulis di papar phone "handsome".

Ingat lagi dimana hari Ken dan Kim menukar kenalan nombor sewaktu Kim datang menziarahinya di rumah malam hari. Dia menamakan dirinya 'handsome' di kenalan telefon Ken.

"Aku handsome apa."

"Perasan nak mampos!"

Ken yang memegang phonenya sambil menunggu pemanggil mengangkat panggilan pun mundar-mandir di sekitar bilik. Dia menunggu sambil menggigit kuku ibu jarinya.

Berbeza dengan situasi Kim yang berada di hospital menjenguk keadaan adiknya di sana.

Kelihatan, Kim baru keluar dari tandas setelah membasuh tangan.

Drittt

Phone yang silent bergetar di dalam poket seluarnya. Dia pun mengeluarkan phonenya lalu menjawab panggilan dari 'Wachira' dengan mengukir senyum ringan.

"Hm, dah bangun? Kau tidur aktif sangat malam tadi. Memang ada bakat terpendam dalam bola sepak?" Kim sempat mencari kesempatan menggoda Ken.

(Kau jangan nak kacau mood aku pagi-pagi ni! Kau dekat mana sekarang? Dah sampai dekat hospital? Adik kau macam mana? Okey tak?)

Kim sedikit ketawa dengan mood Ken yang berubah dengan cepat. Baru tadi dia dengar Ken menengkingnya dan setelah itu suara Ken diperlahankan dengan nada suara yang risau menanyakan khabar adiknya dan dirinya itu.

Kim mula melangkah kaki berjalan di sepanjang koridor hospital.

"Kitty okey. Cuma datang sini nak hantar check lagi. Buat scan mata takut ada apa-apa yang tak kena dengan mata Kitty."

Beauty Influencer Where stories live. Discover now