GRAVIEN pov|
Aku baring di atas katil, merenung siling bilik memikirkan seseorang. Keadaan Ken macam mana sekarang? Sejak balik dari klinik sampailah pulang dari sekolah, aku hanya fikirkan Ken seorang saja. Patut ke aku pergi jenguk dia sekarang? Tapi sekarang dah malam.
Dreettt..
Phone aku yang ikut aku baring di katil bergetar membuatkan aku tersedar dari mengelamun. Terpapar di skrin phone, jelas nama Georgia yang menghubungi aku. Tanpa apa-apa ekspresi, aku menjawab panggilan dari kekasih aku, Georgia.
(Gravien, awak tengah buat apa tu?)
Aku merenung sekejap. Kenapa aku perlu buat keputusan macam ni dulu?
(Hello, Gravien?)
"Mm. Awak dah makan?"
(Hm! Baru je habis makan. Awak?)
"Sudah."
Georgia, saya minta maaf...
2 tahun terlalu sukar untuk aku lupakan seseorang yang pernah aku suka. Aku masih ada perasaan dekat Ken. Perasaan yang semakin mendalam tanpa ada niat nak padamkan rasa suka dekat dia. Aku mungkin bodoh sebab berhubungan dengan orang lain tapi sebaliknya aku masih menyukai Ken. Lelaki jenis apa aku ni?
Disebabkan kejadian di rooftop dua tahun yang lepas, aku berhasrat nak buat Ken cemburu dengan cara berhubungan dengan mana-mana perempuan dekat sekolah. Tapi kenapa aku yang sakit sekarang ni?
Aku langsung tak dapat dia walaupun aku bersungguh-sungguh nak buat dia cemburu dan berpatah balik cari aku. Tapi apa sekarang? Aku tak dapat apa-apa. Kami hanya sebatas teman sekelas dari dulu hingga sekarang. Aku memang bodoh. Bodoh sangat sampai tak terfikir Ken memang takde perasaan apa-apa dekat aku.
Bodoh!
(Gravien? Awak dengar tak?!)
"Uh? Oh-Gia, bateri saya low ni. Bye."
(Gra-)
Panggilan Georgia aku tutup terus. Aku langsung tak bagi dia peluang nak habiskan apa yang dia cakap. Aku tipu dia sedangkan bateri phone aku masih 91% peratus. Aku minta maaf. Aku tak boleh paksa diri ni. Otak aku asyik fikirkan Ken sampai-sampai tak sedar sekarang aku berdiri di depan rumah Ken dengan membawa sebungkus bubur buatan aku sendiri.
[Ken]
[Ken]
[Aku dekat depan rumah kau]
[Kau sihat? Boleh berjalan? Jom jumpa!]
[Ken...]
Aku spam chat Ken. Kenapa tak baca?
Ting!
[Kau buat apa datang? Tunggu bawah jangan tekan loceng!]
[Nanti mak aku dengar]
Kenapa Ken comel sangat sampaikan dia balas chat aku pun comel-comel? Aku sampai senyum seorang-seorang sekarang.
[Cepat turun]
[Sebelum aku panjat pagar rumah kau]
Ting!
[Sabarlah tengah turun tangga ni]
Tunggu-tunggu, dah ada orang buka pagar. Aku mengukir senyum, sosok seorang Ken dengan baju pijama warna putih susu membuatkan dia nampak cute. Dia datang mendekat.
"Apa ni tiba-tiba datang?"
"Saja. Nak jenguk keadaan kau.. Kau okey? Sihat?" dia mengangguk menjawab pertanyaan aku. Tanpa ada rasa malu, aku mendaratkan tangan aku di dahi Ken. Suhu badan dia dah turun.
YOU ARE READING
Beauty Influencer
Romance"Sorry, face is everything." Ken Wachira berjaya menjadi seorang Influencer yang kacak, manis, terkenal dan boleh dikatakan cantik! Lelaki berwajah cantik ini pernah mempunyai sisi gelap yang memalukan sebelum menjadi seorang Influencer. Dia direjec...