Plan

33 4 1
                                    

Ken berhadapan dengan Key di belakang bangunan sekolah awal pagi. Kebetulan tidak ada orang di sana.

"Ken.. um, sebenarnya.."

Ken yang berdiri bertentangan dengannya hanya berkerut dahi menunggu Key menghabiskan kata-katanya.

"Saya suka awak!"

"Hah?!"

.

KIM pov|

Cahaya matahari menusuk masuk ke ruang bilik aku. Kelopak mata aku buka perlahan.

Aku mengukir senyum di awal pagi. Mimpi malam tadi indah sangat. Andaikan kejadian di rooftop pangsapuri dalam mimpi aku jadi kenyataan....

Tunggu dulu!

Aku bangun dari terus berbaring di atas katil bersaiz king dan boleh tahan empuk. Aku termenung sekejap.

Aku tak mimpi kan? Yang jadi malam tadi bukan mimpi kan?

Ring!!!!

Jam berdering tepat waktu. Aku kene bersiap cepat sebelum terlambat datang ke sekolah.

Selesai mandi dan berseragam sekolah, aku menghadap cermin. Dah lama aku tak berpenampilan kemas. Rambut aku sikat betul-betul. Baju seragam sekolah pun aku masuk ke dalam seluar.

Aku rasa macam bukan diri aku je bila tatap cermin dengan berpenampilan kemas. Dah macam budak berdisiplin.

Aku ukir senyum depan cermin.

"Saya, Kim Natthapan dari kelas 12-3," seketika, aku membeku menatap diri di cermin.

Aku harap aku tak berlebihan harini.

Abaikan!

Yang penting, aku turun ke sekolah dengan penampilan yang baru dan kemas. Aku kene sampai awal ke sekolah sekarang!

Dengan langkah cepat, aku mencapai beg baru yang penuh dengan buku. Aku pun melangkah keluar dari bilik lalu turun menuju ke ruang dapur.

Sampai di dapur, aku terus capai gelas berisi susu dan sandwich yang telah siap dihidang di atas meja.

"Dah nak turun ke?" aku mengangguk menjawab pertanyaan abang angkat aku sambil meneguk susu segar sampai habis.

Dia keluarkan kunci kereta dari saku seluar dia.

"Dah pandai bawa kereta kan?" aku angguk lagi lalu menggigit sandwic bersedia menyambut balingan kunci dari abang angkat.

"Nah!" kunci kereta jatuh tepat ke telapak tangan aku.

"Thank!" aku berbalik ingin pergi. Sebelum tu, dia tinggalkan pesan.

"Kereta warna hitam! Sebelah kereta abang!"

"Okey!"

Sesampai di sekolah, aku terpaksa parking di luar kawasan sekolah sebab belum ada lesen kereta lagi. Nasib baik aku sampai awal pagi ni. Kalau tak, memang banyak kereta yang aku nak hadap.

Aku keluar dari kereta dengan semangat dan harapan baru nak masuk kelas pagi ni. Aku masuk melalui pagar sekolah.

Dengan membawa langkah yang santai, aku berjalan mendekati kelompok aku yang masih berkumpul di parking motor.

Aku sapa diorang macam biasa.

"Hey," semua berpaling ke arah aku dengan tatapan aneh.

"Apa?"

Joshua yang berdiri dekat dengan aku pun buka mulut. Dia tenung aku dari hujung rambut sampai hujung kaki.

"Kau dah kenapa datang sekolah dengan gaya macam pengawas sekolah hah?"

Beauty Influencer Where stories live. Discover now