Thank You

47 4 0
                                    

KIM pov|

Sekarang, adik aku dalam proses pemeriksaan buat kali kelima sebelum berangkat keluar dari hospital.

Aku mengukir senyum, Wachira tetap di sini menemani adikku yang sedang diperiksa oleh doktor.

Kata doktor, adik aku dibenarkan keluar dari hospital esok.

Aku kembali ke wad setelah berbicara empat mata dengan doktor yang merawat dan memantau kesihatan adik aku.

Sesampai disana, aku melihat sosok Wachira yang sedang melipat baju sambil bermain dengan Kitty.

"Hahaha! Kitty pun tau?"

"Abang Kim memang selalu macam tu."

"Ahem. Seronok nampak mengata orang," Wachira dan Kitty mengukir senyum tawa.

Aku datang mendekat lalu mengusap surai hitam Kitty. Melihatnya telah sembuh dan dah boleh melihat dunia buatkan aku senang hati. Tambah lagi adanya Wachira yang sering datang menghiburkan Kitty.

"Hey," Wachira memberikan aku sebuah tatapan.

"Terima kasih," dia mengukir senyum ringan.

"Sama-sama."

"Abang," hujung baju aku ditarik. Aku kembali menoleh Kitty.

"Hm?"

"Balik nanti abang Ken ikut kita kan?"

Huh?

Aku mengembalikan semula tatapan ke Wachira yang masih setia berdiri di samping katil Kitty.

Wachira nak ikut kami balik?

"Biar aku yang hantar. Lagipun, aku baru dapat lesen," aku dah tak boleh nak sorok senyuman aku lagi. Dia berkali-kali tolong aku.

"Hm."

.

KEN pov|

Hari berlalu dengan begitu cepat dan akhirnya Kitty dibenarkan pulang esok. Aku tolong Kim menyimpan beberapa barang dan baju Kitty untuk dibawa pulang esok.

Rasa tak sabar pula nak hantar Kitty balik. Dengar-dengar, rumah Kim jauh dari bandar. Mungkin, aku boleh tenangkan fikiran dekat sana hujung minggu ni sebelum masuk sekolah.

Keesokan harinya, aku menunaikan janji menghantar Kitty pulang ke kampung dengan ditemani abangnya, Kim.

Perjalanan ke kampung tak makan masa yang lama. Hanya memerlukan lima jam untuk sampai sana.

Akhirnya, kami tiba dengan selamat. Suasana di kampung amat tenang. Aku sempat menghirup udara segar di sana sambil menikmati angin sepoi-sepoi.

"Kampung kitorang ada air terjun," Kim berkata sambil menolong aku mengeluarkan barang di bonet kereta.

"Nak pergi sana nanti?"

"Eh, awal sampai. Kenapa balik tak bagitahu?" aku melemparkan tatapan ke sumber suara.

Terpampang sosok wanita yang sedang berdiri di ambang pintu rumah Kim.

Dia siapa?

"Mak Ja!" Kitty berlari kecil ke arah wanita itu lalu jatuh ke dalam pelukannya.

"Oh ho! Anak mak dah balik hmm!" wanita itu memberi beberapa kucupan di pipi Kitty. Jelas terpapar kerinduan seorang wanita terhadap anak kecil yang malang itu.

Aku mengukir senyum memerhatikan gelagat keluarga kecil yang sederhana tetapi bahagia.

Aku pun dibawa masuk ke dalam rumah yang tak berapa besar tapi cukup-cukup untuk didiami, terlihat sangat sederhana tapi meriah.

Beauty Influencer Where stories live. Discover now