[kitorang gerak nak pergi airport ni] aku meninggalkan pesan dekat Gravien melalui Messenger.
Ken pun muncul dengan membuka pintu kereta dan masuk ke tempat duduk sebelah pemandu. Aku mengukir senyum menatapnya.
"Seatbelt."
Dia menurut. Sebelum memulakan perjalanan, aku biarkan dia ready dengan keselamatan dia dulu.
"Dah."
Kitorang pun berangkat meninggalkan rumah keluarga Ken.
Dalam perjalanan, Ken berbual dengan Nuea di dalam panggilan sedangkan aku sibuk memandu.
"Hm. Kitorang dah nak sampai dekat airport. Kau dengan Rain dekat mana?"
...
"Okey. Jumpa sana."
Lepas memutuskan panggilan, dia fokus dekat layar phone menaip sesuatu dekat sana.
"Kim."
"Hm?"
"Awak nak ikut saya lepas ni?"
"Pergi mana?" aku menyoal sambil fokus memandu.
"Masih ingat Win?" aku mengangguk. Siapa tak ingat classmate yang kaki kuat merancang pergi bercuti dulu?
"Hari ni hari jadi dia. Dia ada buat party dekat rumah dia. Awak nak pergi tak?"
Aku senyum sambil pandang depan fokus dekat road.
"Tak sure. Takutnya Gravien ajak kita pergi mana-mana nanti. Tapi kalau awak nak pergi, saya boleh hantar."
"Alaa, kita pergilah sama-sama..," dia merayu sambil melingkari tangan dia dekat sebelah lengan aku.
"Jomlah, babe.. Prom dengan Dao pun pergi sekali. Saya dah suruh diorang pergi beli hadiah."
"Okey, okey. Kita pergi sana."
Dia senyum dengan lebar lalu melabuhkan kepalanya sekejap di bahuku.
"Sayang awak!" dia kalau berjaya pujuk aku, memang tak tinggal perkataan 'sayang' dengan 'love you' dia tu.
Ringg
Phone aku tiba-tiba berdering.
"Sayang, tolong angkat."
"Hm, okey," aku biarkan Ken jawab panggilan entah dari siapa. Mungkin ayah yang call.
"Siapa tu?"
"Wittaya. Awak nak saya jawab?"
"Um, jawablah."
Aku tak berbalik pandang dia dan biarkan dia yang jawab panggilan dari Wittaya.
"Hello?"
....
Aku tak dengar apa yang Wittaya katakan dekat Ken dalam panggilan. Aku pun meraih sebelah tangan Ken, memintanya memberi pembesar suara.
"Ken, babe nak dengar," kataku dengan suara yang diperlahankan.
(Kim ada ke?)
"Dia ada, tengah drive sekarang," Ken menepuk peha aku, memanggil aku untuk menjawab panggilan dari Wittaya.
"Hm, kenapa? Masalah semalam dah selesai?" tanyaku sambil fokus memandu.
(Dah. Saya call nak bagitahu yang uncle perlukan peguam. Dia ada rekod jenayah lain.)
Aku biarkan Ken memegang phone sedangkan kedua tangan aku memegang stereng.
"Ayah ada cakap apa-apa?"
YOU ARE READING
Beauty Influencer
Romance"Sorry, face is everything." Ken Wachira berjaya menjadi seorang Influencer yang kacak, manis, terkenal dan boleh dikatakan cantik! Lelaki berwajah cantik ini pernah mempunyai sisi gelap yang memalukan sebelum menjadi seorang Influencer. Dia direjec...