"Maa!!! are you serious ?! You are joking right?" Soal Hazel dengan nada marah plus terkejut bila kau lagi tengah santai-santai malah kau dikejutkan dengan khabar yang mampu buat kau jantungan. Kalau korang pun confirm korang akan terkejut macam ni jugak bila tiba-tiba kau dijodohkan dengan orang yang kau langsung tak kenal plus majlis tu tinggal berapa minggu je lagi....ni kalau sape yang ada sejarah penyakit sakit jantung tidak disyorkan untuk melakukan cara seperti ini untuk menyampaikan perkara penting.
"No, why would I lie to you? This is the truth and you must accept this fact. We don't want force you either about get in to marriage life this soon but we can't help for worrying you. You are our only one child of course we want see you get your happiness and living well. If you still hesitate to agree on this then you can take your time to think but Alyn,we really love you that's why we choose this option as your best." Explain mamanya Hazel dengan tenang untuk tidak menimbulkan amarah anaknya.
"But maa...Alyn masih study,mentah lagi kalau nak cakap pasal kahwin lagipun Alyn tak ready nak kenal dengan mana ii lelaki. Dah banyak yang Alyn jumpa kat luar sana hanya cantik luar tapi buruk dalam, mama dengan papa nak ke kalau anak dara mama papa ni kena tipu lepas tu tak dapat kebahagiaan seperti yang mama papa mahukan?" Tungkas Hazel lagi
" No...bukan macam tu Alyn, kami as your parent of course we want the best for our daughter. Fine, you can take some time to think and get know each other, how it is? Kalau Alyn nak try jumpa dengan dia dulu sebelum kahwin boleh je nanti bagitau kami" Lanjut mamanya
"But...if I get married...I still can finish my study right?"
"Depends on you guys, if he allow you then you can continue it" kata mama Hazel
"Tak sekarang ni yang mama tiba-tiba cakap yang Alyn kena kahwin ni dahlah tarikh dah nak dekat tapi mama tak bagitau lagi sape budak tu, macam mana mama boleh terfikir nak jodohkan Alyn, macam mana character dia, mama jangan macam-macam kang tersalah rembat sekali gold-digger ke playboy ke naya anak mama ni nanti" Soal Hazel lagi mengutarakan semua persoalan yang bermain dalam otak kecik dia tu.
"Hish kamu ni Alyn, of courselah mama pilih elok-elok takkanlah mama nak main amik je, ikan kat pasar pun kena pilih apatah lagi pasangan yang akan temankan kita sampai akhir. Kamu jangan risaulah...mama kenal dengan family budak tu, elok aih mama tengok. Kalau kamu tak puas hati jugak try jumpa sekali dengan dia"
"Taknaklah, Alyn tak minat dengan benda yang berbau gula ni. Kang nanti ada yang budak tu masuk ward sebab Alyn. Mama arrange lah semua sebab benda tu takkan smooth kalau Alyn buat benda yang tak menarik bagi Alyn . Ouh yaa maa...budak tu student ke kerja? "
" Both"
"Ouh...ok, Alyn naik dulu" Hazel naik ke biliknya di tingkat atas dan terus membersihkan diri.
🌼🌼🌼
"Ni mesti mama rembat anak kawan-kawan dia nak jodohkan dengan aku kalau tak macam mana dia boleh kenal tiba-tiba. Nasib anak tunggal tak boleh nak elak dari jadi bahan eksperimen mak dengan cara jodohkan anak diorang kononnya supaya hubungan lebih rapat. Aku ni dah lah tak minat benda 'bergula' macam ni, tengok orang lain yang duk couple tu nak termuntah aku tengok diorang duk show-off relay diorang lepas tu putus couple dengan orang lain pulak tu yang buat aku tak tertarik nak couple or kenal dengan lelaki.
Kalau mamat tu perangai hauk memang aku minta cancel, tak kuasa aku nak layan makhluk yang tak bertauliah macam tu. Mama ni pun satu memandai je, buatnya budak yang dia pilih tu perangai nauzubillah then sodaqallah aku lepas tu." Monolog Hazel sendiri yang masih tak boleh terima yang dia bakal jadi bini orang. Dah lah dia masih study what if pihak U dia tahu pasal status dia tak ke naya? Even ada je sebenarnya student yang married or engaged.
Skip
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
"Ma, kalau Alyn kahwin macam mana kalau pihak U tahu?""So?"
"Coz' I don't want attract any attention...you know me. I don't like it to whatever related with gain attention"
"Then takyah show-off, keep humble keep silent"
"Papa pun nak sangat ke Alyn kahwin? Papa tak kisah ke your only princess get another man to look after she?" Tanya Hazel kepada papanya pulak manalah tahu ada chan boleh dapat hidden card sebab kau sorang je princess dia
"Yes, of course. I don't have any reason to not agree with this" Selamba je papa dia balas tanpa peduli akan perasaan frust anaknya
Prakkk!!!
Pecah seribu hati Hazel bila dengar jawapan papanya, hancur punah harapannya yang setipis kulit bawang tu
😐😮😥😞🥺😭"Fine....papa dah tak sayang Alyn...🥺, takpelah biar je Alyn kahwin dengan mamat entah dari mana muncul tu. Wahai batu belah batu bertangkup makanlah aku telanlah aku....parent aku dah tak sanggup jaga aku sebab tu diorang nak bagi aku kat orang lain tu." Drama akasia oleh Hazel
" Mengarut je kerja kamu ni tu lah banyak sangat layan drama kul 7 tu yang jadi macam ni" Celah mamanya
"Eh...sorry sikit eh, yang suka layan drama kul 7 tu mama tau! Kadang tersengih kadang menangis ada yang tu marah-marah patutlah papa asyik merajuk je" Bidas Hazel balik
"Betul3 papa setuju" Sokong papanya
"Budak tu terus setuju ke dengan mainan mak-mak ni? Takkan takde sikit pun dia punya alasan? Betul ke mama pilih manusia ni...ntah ntah robot kut."
"Dia setuju je mana ada buat drama macam kamu cuma dia ada tanya pasal kamu sikit"
"Mama ada nombor budak tu? Gambar Alyn taknak!!"
"Alah...dah alang-alang tu try lah tengok dulu rupa dia mana tahu hati kamu yang kering boleh berbunga" Sakat mamanya
"No! Alyn taknak! Mama jangan nak memandai sent kat Alyn eh kang ada yang Alyn cancel majlis lari ke oversea ke"
"Fine..." Mamanya pasrah tapi tak semestinya dia mengalah dia tetap sent jugak gambar dengan nombor tu.
.
.
.
.
.
YOU ARE READING
My Clingy Boy
RomanceSi clingy yang hanya berkelakuan seperti itu kepada orang tertentu tetapi sebaliknya jika terhadap orang lain. Si kasar yang hampir untouchable, bersikap dingin kepada orang lain kecuali keluarganya. Tanpa disangka si kasar ditakdirkan untuk bertemu...