MCB 7

265 6 0
                                    

Hazel pov

Selepas kejadian yang tak dijangka petang tadi sampai sekarang aku ignore budak kecil tu. Aku bukan apa just geram+malu je tapi ada lah marah sikit bukan sampai benci dia pun. Lantaklah biar dia rasa, suka sangat menyakat, sampai dinner tadi mama papa pun perasan dengan perubahan suasana antara kami.

Flashback

"Korang ni kenapa? Bergaduh ke?" Tanya mama

"..."

"Takde lah ma cuma Ash ada buat Hazel marah tadi...ma..tahu tak macam mana nak pujuk Hazel..? Dia masih marahkan Ash...tengok tu dia palau Ash" Ngadu Ash kepada mama dengan mimik muka sedih

"Alah biasalah tu suami isteri gaduh manja, awak tak yah masuk campurlah urusan diorang biar diorang uruskannya sendiri" Kata papa

"Alyn dah kenyang"

.......

Di dalam hanya kedengaran bunyi aircond tapi dapat rasa kesunyian yang melanda. Aku hanya berbaring atas katil sambil bermain sosmed di handphone walau aku sedar akan pandangan redup yang dari tadi memandangku tanpa kenal erti give up. Kau tidur membelakangkan dia and tak lama lepas tu aku tengok dia dah tertidur atas sofa yang turut membelakangkan aku, time tu aku tak terfikir benda lain dah just fikir yang dia buntu nak pujuk aku or something like that sebab selimut pun dia dah ambik siap-siap. Esok aku ada class pagi je straight, dia ada 2 class je esk kul 9 hingga kul 12.

.
.
.
.

Time breakfast kami berdua still senyap walau sebelum tu dia ada lah jugak try cakap dengan aku tapi kena palau dengan aku.

"Aku tunggu luar" Hari ni aku decide nak drive kereta sebab aku still 'berperang' dengan dia. Aku hanya tunggu dia di dalam kereta, sepanjang perjalanan yang sebelum ni terasa hangat tapi hari ni sebaliknya Ash malah terasa tegang tambah pula aura dingin Hazel yang diam tak terkutik fokus memandu . Sampai di Uni, aku terus berlalu pergi meninggalkan dia dan Ash yang melihat itu pun terasa sedih bila sebelum ni Hazel selalu usap kepala dia tapi kali ni tiada langsung usapan kepadanya dan Hazel masih tak perasan akan rupa Ash pagi tu sebab dia tak perhatikan pun si Ash kalau dia buat mesti dia akan nampak mata Ash yang merah dan agak bengkak akibat curi-curi menangis semalam. 😟😔🥺😭😫

.
.
.

Bila Hazel dah habis class then dia terus menunggu kat kereta sebab dia fikir Ash ada hal mungkin lupa nak bagitau tapi bila dah lama sangat dia mula risau sebab chat pun tak call apatah lagi asyik masuk operator. Hal yang tak diketahui Hazel ialah selepas habis class, Ash dah siap-siap nak pergi ke tempat kereta tapi dihalangi oleh geng Batiah semalam punya warn pun masih tak jalan.

Flashback

"Hye Qal...you sorang je ke? Mana tomboy yang you duk berkepit semalam?"

"Kau nak apa? Tak serik lagi cari pasal semalam?"

"Tak, selagi you masih rapat dengan tomboy tu. Apa kata you jadi boyfie I? You boleh jadi famous kat sini"

"No thanks"

"Sombonglah you ni, You laki first reject I tau? Apa yang I nak pasti I akan dapat even dengan cara kotor!"

"Hye babe, you buat apa kat sini? Ni sape?" Soal seorang lelaki yang tiba-tiba datang memeluk Batiah a.k.a Betty tu

"Entah, new student kut tiba-tiba ajak I jumpa kat sini nak confess kat I katanya sebab tu dia tak tahu yang I dah ada you" Bohong Batiah dengan suara manja yang disengajakan.

"Woi bro! Ni awek aku, kau takde kerja ke nak sailang awek orang hah?! Baik kau blah...sebelum aku hajar kau macam mana caranya agar jangan sentuh hak milik orang lain!"
Contoh-contoh lelaki bodoh yang percaya bulat-bulat kata awek dia.

"Tak kuasa aku" Ash ingin berlalu pergi tapi sempat dihalangi oleh lelaki itu sebelum Ash sempat elak satu penumbuk selamat mendarat di pipi Ash

"Kau nak pergi mana? Aku belum habis cakap lagi!"

"Korang nak apa s*al? Apa masalah korang nak ganggu aku? Percaya sangat dengan jalang sebelah kau ni! Aku suka dia? F*ck! Kau bagi aku free pun aku tak hamaklah!! Asal? Nak gaduh? Marah? Better kau nasihatkan 'awek tersayang' kau tu supaya jangan ganggu aku! " Ash dah berubah kepada diri dia yang asal bukan yang clingy, cute ketika bersama dengan Hazel. Dia berlalu dari situ menuju ke toilet untuk cuba hilangkan darah sebab dia tak mahu Hazel terkejut melihatnya nanti.

End

" Hish..manalah budak Ash ni pergi? Baik kau buang phone kau tu kalau tak reti nak guna!" Sedang aku asyik mengomel tentang Ash yang tak muncul-muncul batang hidung dia dari tadi tersedar dek ada suara yang memanggil aku

"Senior...senior Aralyn!!"

"Kau kenapa? Ada urusan apa dengan aku?"

"New student...yang datang bersama senior tu..."

"Hah! Kenapa dengan dia? Kau ada nampak dia tak?"

"Dia kena pukul dengan Alif pakwe Betty kat kawasan toilet belakang sana!"

"Ok thanks bagitau aku" Aku terus berlari laju menuju ke tempat yang dibagitau tadi saat aku dengar dia kena pukul entah kenapa hati aku rasa sakit, risau, takut and yes bila aku sampai sana aku dapat lihat masih ada sekelompok orang berdiri di sana dan juga geng yang dah buat Ash macam tu.

"Kau! Apa yang kau dah buat kali ni hah?! Kau memang tak serik-serik even dengan amaran aku semalam kan?! Kali ni apa yang kau dah hasut bf bodoh kau ni hah?! Bagitau aku mana budak baru tu? Kalau kau masih sayang muka kau ni better kau bagitau! Kau jangan nak masuk campur acah-acah hero kalau tak bersepai kau aku kerjakan!" Marahku tanpa peduli pandangan orang sekitar.

" M-mana...I tahu...y-you..cakap pasal apa ni..."

"Still nak main-main dengan aku? Heh, students kat sini jadi saksi bulat yang korang belasah si Haydar tu! Kau nak bukti? Kau jangan sampai aku jumpa once aku jumpa memang ke lokap lah korang...JAWAB AKU!!"

"B-bukan I...si Alif ni...yang belasah dia..."

"Babe..? Apa ni? You jugak tadi kata yang dia nak ngorat you!" Celah Alif tak puas hati

"Kau kan yang belasah dia? Mana dia?" Soalku lagi tapi sempat aku hadiahkan sebijik ke muka dia bagi pihak Ash

"Arghh...!!"

"Senior! Haydar ada dalam toilet!" Aku dengar suara yang bagitau Ash di mana terus terhenti perbuatanku lalu terus aku langkahkan kaki ke tempat yang dia berada and...benda pertama yang menyapa pandangan aku sungguh tak enak.





My Clingy BoyWhere stories live. Discover now