Setelah mereka berdua selesai mandi, Aralyn meneruskan rancangan awalnya dengan buah kelapa tadi, iaitu dia nak buat air coconut shake sebab tu dia suruh Ashqal pergi belikan aiskrim dengan kacang.
"Kak Alyn buat apa?" Soal sepupu perempuan Ashqal yang berumur 12 tahun.
"Akak nak buat coconut shake, Alisa minum tak?"
"Minum, wow bestnya!"
"Nanti dah siap akak bagi eh?"
"Okay kak"
........
"Wan dengan Aki boleh makan kacang ke? Kalau tak boleh Alyn tak nak letak"
"Takpelah, tak yah letak yang dorang punya"
"Urmm... Syedapnya kakk... Pandai akak buat"
"Berapa star Alfi nak bagi akak?"
"Ten" Dengan confidentnya dia jawab serta jari jemarinya diangkat tapi tersalah bilangan
"Tapi Alfi, tu bukan ten but nine"
"Owhh...ye eh? Sowwy kak" Kata Alfi, adik kepada Alisa, dia berumur 4 tahun
"Sokay. Akak tak marah budak comel ni"
"Ehh...tapi Love baru je marah Ash tadi" Sibuk nak menyampuk jugak laki tu.
"Since when kau cute? Perasan. Itik Wan lagi cute dari kau"
"Sampai hati Love duakan Ash dengan itik Wan, takpe nanti Ash karikan itik tu"
"Kamu nak apakan itik Wan Qal...."
"Oppss...terlepas, bukanlah Wan, maksud Qal nak suruh itik tu me...nari,haa menari, fuhh semangat"
"Banyaklah kamu punya menari"
"Ampun maharani, cucunda tidak berani mengatakannya lagi"
...............................
"Alyn, kamu tolong potong tembikai tu, satgi orang mai takdelah kalut. Lepas tu letak dalam bekas ni"
"Baik Wan"
"Love, tolong top up kan nasi dalam bekas ni, Ash nak ambik lauk"
"Okay. Nah"
"Thanks"
"Terima kasihlah Wan, jemput kami mai sini"
"Sama-sama, patutnya aku yang ucapkan terima kasih sebab sudi datang"
"Takpelah, Wan kami balik dulu"
"Ye lah, hati-hati"
"Hye Haydar, Miya dengan mak nak balik dah, terima kasih jemput kami"
"Hmm"
"Benci sangat ke Haydar dekat Miya?"
"Haah"
"Tapikan, Miya dah minta maaf?"
"Maaf kau aku boleh terima tapi untuk lupakan dan terima kau balik, aku tak boleh. Jangan ganggu aku, aku dah bahagia dengan wife aku"
"Miya, jom balik" Ajak Mak Leha
"Tapi mak..."
"Kau nak buat apa kat sini?"
"Siapa ni Ash?" Soal mama dia
"Entah, tak kenal"
"Hye, makcik. Saya Miya, kawan Haydar dulu"
"Ouhh...jadi kamulah budak perempuan yang sakitkan hati anak aunty dulu tu?"
"Maaf makcik, saya tak matang dulu. Saya nak minta maaf tapi Haydar dah benci saya"
"Aunty harap kamu jangan dekat dengan anak aunty lagi, dia dah beristri, tak elok orang pandang"
YOU ARE READING
My Clingy Boy
RomanceSi clingy yang hanya berkelakuan seperti itu kepada orang tertentu tetapi sebaliknya jika terhadap orang lain. Si kasar yang hampir untouchable, bersikap dingin kepada orang lain kecuali keluarganya. Tanpa disangka si kasar ditakdirkan untuk bertemu...