MCB 23

176 5 0
                                    

1.00 A.M.

"Love...wake up love, kita dah sampai ni. Hey, bangunlah...rest kat atas. Jom" Ucap Ashqal sambil membangunkan Aralyn yang lena diulit mimpi kerana mereka telah tiba di rumah Wan Aki.

"Don't want. Leave me"

"I won't so wake up right now''

"Ashiey, carry me"

"But, luggage kat belakang tu macam mana?"

"Don't wanna know"

"Okey, wait for me here, Ash pergi letak luggage kat atas dulu" Ashqal dah lighten kerana cinta hatinya mula berbicara lagi dengannya even dia tak pasti Aralyn mamai ataupun keadaan sedar, yang penting dia happy balik.

"Orang rumah dah tidurlah Ash. Gelap je" Kata papa Hazamie

"Tunggu kejap, Ash pergi panggil"

"Mana Alyn?"

"Ada kat dalam kereta,tidur. Nanti Ash angkat dia."

"Assalamualaikum! Wan...! Assalamualaikum..."

"Assalam..."

"Waalaikumussalam, siapa?"

"Qal ni wan"

"Sat naa"

"Wan...maaflah ganggu awal pagi ni"

"Takde aih, kamu dah selamat sampai ni pun dah cukup bagus dah. Macam mana sihat? Kamu datang dengan sape?"

"Sihat je Wan. Ni Wan dengan yang lain sihat ke?"

"Alhamdulillah sihat orang tua, macam ni lah"

"Ouh ye Wan, Qal datang dengan istri Qal , lepas tu mertua Qal. Mama papa esok baru tolak mai sebab papa kena siapkan kerja pejabat dia"

"Anak laki Wan yang tu memang ,kuat sungguh kerjanya. Ni, tadi kata bukan datang sorang, mana dorang? Jemputlah dorang naik,dah malam ni. Naik rehat"

"Jap Wan, Qal pergi panggil tapi istri Qal tidur"

"Biaq pi dia lah"

"Jom ma,pa. Meh luggage, Ash bawakkan."

"Tak perlulah, kecil je"

"Takpe, jom. Wan nak jumpa"

"Assalamualaikum makcik, maaflah kalau kedatangan kami ni mengganggu waktu orang rumah berehat"

"Waalaikumussalam, meh lah naik. Rehat kat atas, jauh perjalanan tadi tu. Takyah segan aih, kamu berdua kan mak ayah istri si Qal, dah jadi keluarga ni juga. "

"Terima kasih"

"Kamu Qal?" Soal Wan

"Qal nak ambik puteri tidur Qal sat. Wan naiklah dulu dengan dorang"

"Cantik je buah hati Ash tidur. Sorry, love sebab gurauan Ash tadi ,kita jadi dingin. Ash janji takkan gurau macam tu dah." Ashqal kucup ubun-ubun milik Aralyn lembut tapi membawa seribu makna.

"Sejuk" Rengek gadis itu perlahan lantas dengan spontan memeluk Ashqal  yang lagi berdiri

"Sorry...sorry...kita naik eh"

...........................................................................................................

"Love, can you let me go? Ash nak ambik luggage kat luar."

"Mmm"

"Love...dengar tak? Kejap je,nanti love sambunglah peluk sampai bila-bila pun takpe. Boleh?"

"Hmm"

My Clingy BoyWhere stories live. Discover now