MCB 10

289 6 0
                                    

Hari ni Ash dah boleh discharged tapi Hazel akan menjemputnya dalam pukul 12 lebih kurang kerana dia ada kelas pagi hari ni. Ash yang bersendirian di dalam bilik wad pun mula bosan tiada apa yang boleh buat, sebelum ni dia selalu kacau Hazel time Hazel ada. Jadi dia dapat idea💡 nak hilangkan bosan dia....

 Jadi dia dapat idea💡 nak hilangkan bosan dia

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(ringtone incoming call) 3x

"Kau nak apa lagi?! Cepatlah, aku dah nak start class ni"

"Rinduu..."

"Ye ye aku tahu kalau takde yang penting aku end dulu..."

"Nanti kita gi makan dulu boleh? Ash laparrr..."

"Ok,dah pergilah buat apa-apa kat bilik tu nanti dah habis class aku pergi sana. Bye"

🌼🌼🌼🌼🌼

"Woi! Minah tomboy! You stop situ, I nak cakap dengan You" Keluar dari dewan kuliah, Hazel terus ditahan oleh mak lampir bila tidak dilayan dia merentap lengan Hazel.

"Stop lah s*al ! You! Apa yang dah buat hah? Ni semua gara-gara You tau tak? Sebab You, I dapat surat amaran! Sukalah You kan sebab I punya study kena gantung kan?! Apa hubungan You dengan budak noob tu hah sampai You sanggup bela dia macam ni sekali?!" Marah Betty sebab Hazel dah serahkan rakaman cctv masa Ashqal kena pukul kebetulan dia cepat bertindak sebelum ada yang memadamnya. Oleh itu, Betty dan geng dia kena kesalahan disiplin, gantung study.

" Kau yang ganggu dia dulu, asal kau pulak yang nak melenting? Budak noob? Bukan...kau pun cari gaduh dengan aku sebab kau suka dia ke? Why? Aku kena ada alasan yang kukuh dulu ke baru aku boleh defend someone?" Balas Hazel tenang

"You tunggulah nanti...You pasti akan jatuh juga"

.
.
.
.
.

Hazel yang dah hilang mood baiknya pun hanya menayangkan muka datar tak tersentuh je semasa dalam perjalanan untuk menjemput Ash di hospital.

"Loveee!!!" Ash yang nampak sosok Hazel melangkah masuk ke dalam biliknya terus berlari memeluknya saking happy dapat jumpa Hazel balik dah macam lama sangat gayanya walhal baru berapa jam.

"Dah siap packing belum?" Tanya Hazel datar. Ash yang mengetahui sebab cuaca mendung di sebalik wajah Hazel pun meleraikan pelukannya.

"Dah"

"Jom balik"

"Waitt...love kenapa ni...?Love marah Ash ke? Kenapa love badmood je ni? Ash minta maaf" Soal Ashqal

"Nothing, cuma aku terjumpa mak lampir time nak balik tadi"

"Dia buat apa dekat love Ash ni? Bagitau Ash! Biar Ash cakar muka dia yang boleh jadi pencemaran udara tu. Suka hati hempedu je dia nak kacau love Ash"

"Ye ke...kau boleh lawan diorang? Kena pukul sikit pun masuk wad"

"Tapi tu love yang suruh Ash stay"

"Whatever, ni aku nak cakap yang kes kau kena pukul tu aku dah settlekan sebab tu dia jumpa aku tadi, tak puas hati diorang punya study kena gantung 3 minggu. Kalau kau nak tolong aku, kau kena jadi kuat dulu tapi aku lagi prefer kau better jadi macam ni je. Jom, kita gi makan dulu"

"Love suka Ash ehh...? See...love pun tak boleh tolak Ash punya kecomelan kan? " 😄

"Tak kuasa aku"

"Alaa...mengaku je lah yang love pun tergoda dengan Ash kan..kan?" Ucap Ash mengusik dengan posisi separa membungkuk tetapi muka memandang wajah Hazel dengan senyuman mengusik.

"Kau bukannya taste aku pun buat apa aku nak suka kau? Entah-entah kau yang suka aku tapi tak nak mengaku..." Balas Hazel dengan alasan main rembat je yang terlintas.

"Tapii kan...Ash memang suka loveee...setiap saat, detik tak pernah tau Ash tak sukakan love!" Ash acah-acah merajuk bila Hazel tak nak layan dia.

"Kau merajuk, aku tinggal sini tidur sorang-sorang...bye bye...!" Kata Hazel berura pergi bersama beg Ash lalu meninggalkan Ash sorang diri dalam bilik wad.

"Loveeee...!! Sampai hati tinggalkan Ash kat sini sorang... Ash tak nak! Kat sini serammm! Tunggulah love" Ash berlari mengejar langkah Hazel yang sudah jauh ke depan.

.
.
.

"Nak makan apa? Sebab aku rasa nak makan tomyam"

"Ash ikut je, mana-mana pun boleh janji kenyang tapi no seafood lah eh?"

"Aku tahulah. Jom"

"Jom!!" Ucap Ash separa kuat dapat mengundang perhatian orang lain.

"Behave Ash" Tegur Hazel

"Love malu ke dengan sifat Ash macam ni...? Sorry" Ash terus monyok macam anak kucing kena marah, tu bibir tu kalau boleh panjang lagi boleh buat gantung hanger.

"No, bukan aku malu dengan kau tapi aku tak nak patah balik pergi hospital sebab aku baru ambil kau dari sana takkan baru keluar kau kena masuk balik. So, jangan happy sangat kang jatuh kat situ aku tak tolong dah"

"Ouhh...hehe...ok"👌

Hazel order tomyam+nasi putih dan fresh orange untuknya dan nasi putih+ayam blackpepper, air sprite lemon pudina.

"Love...nah, aaa" Ash tiba-tiba hulurkan sudu yang berisi makanannya bersedia untuk menyuap Hazel sampai blur isteri dia dibuatnya.

"Apa?"

"Bukaklah mulut...Ash nak try suap wife Ash...pleasee..."🥺

"Tak nak ah, nanti orang tengok" Tolak Hazel

"Sekali je...tak salah pun if Ash nak suap wife Ash. Boleh eh?"

"Tapi aku malulah...kau ni pun satu tiba-tiba nak acah romantik ni pahal? Aku tak biasa tau!"

"Takpelah sekali sekala"

"Fine, tapi sekali je"

"Ok" Akhirnya Hazel menerima jugak suapan daripada Ash walaupun malu-malu tapi melihatkan reaksi Hazel seperti itu bertambah senang hati Ash melihatnya sehingga terlukis satu senyuman tipis.

.
.
.
.
.
Balik dari makan, mereka terus pulang ke rumah dan bila sampai rumah terdapat mama Linda sudah setia menunggu mereka di depan.

"Assalamualaikum"

"Waalaikumsalam, sampai pun kamu berdua. Macam mana keadaan kamu Ash, baik dah?" Tanya mama Linda

"Alhamdulillah ma, Ash dah sembuh sebab Ash ada bidadari yang jaga" Balas Ash sempat lagi mengayat.

"Amboi, kemain eh kamu. Syukurlah kalau dah sembuh, pergilah naik atas rehat ke"

"Ok ma" Balas Ash lalu dia naik ke atas bersama Hazel. Sampai je bilik, Hazel terus rebahkan badannya atas katil sambil menelungkupkan mukanya ke tilam.

"Kenapa ni love? Penat sangat ke? Nak Ash urutkan tak?" Soal Ash bila dia nampak Hazel berbaring macam tu

"Bagi aku rest jap, nanti okay lah ni maybe aku penat kut" Balas Hazel lemah

"Baringlah elok-elok nanti tak selesa macam tu. Kalau nak apa-apa panggil Ash tau! Ash ada kat sofa tu je"

"Hmm" Ash terus pergi biarkan Hazel rehat tapi sampai ke petang dia masih tak nak bangun dan sifat dia hari ni pun lain tak macam selalu, hari ni dia seperti lemah tak berdaya tapi dia pura-pura kuat.

My Clingy BoyWhere stories live. Discover now