MCB 11

217 4 0
                                    

Hazel pov

Hari ni aku rasa macam tak enak badan tapi boleh tahan lagi, datang mak lampir tu tadi bertambah sakit kepala aku nasib tak melarat masa nak ambik Ash kat hospital. Aku kalau rasa tak enak badan mesti akan cari makanan yang masam-masam tu yang tadi aku teringin nak tomyam. Aku ingat tak nak susahkan si Ash kalau aku bagitau yang aku sakit confirm dia kalut nanti.

"Love...dah petang ni, bangunlah. Tak elok tidur time macam ni" Kata Ash membangunkan aku

"Hmm, taknak...sejuk Ashh..." Kataku menarik kembali selimut menutupi seluruh badanku

"Haa? Sejuk? Mana ada"

"Sejukk...taknak"

"Tell me why? Are you feeling unwell love?" Teka Ash sambil cuba membuka jugak selimut yang menutupiku

"Hmm..." Lepas je aku iyakan terus terpampang muka Ash betul-betul depan muka aku mungkin dia terus tarik kuat tu yang terbuka. Aku dapat lihat raut wajah dia yang berubah risau lalu dia melekapkan belakang telapak tangannya ke dahiku dan beralih ke dahinya pulak.

"Love demam ke? Kenapa tak bagitau Ash? Pastu tadi love drive ambik Ash dengan keadaan macam tu if jadi apa-apa macam mana?" See...dia auto jadi radio tak berbayar if tahu aku sakit sama macam aku period pain hari tu.

"Kalau aku bagitau mesti lagi panjang kau bebel kat aku sebab aku faham sangat if kau tahu aku sakit confirm kau akan kalut tak tentu. Aku ok je, aku kan kuat lagipun ni selesema sikit je nanti baik lah ni" Even setiap kali dia cemas bila tahu aku sakit aku mesti akan rasa sesuatu yang ganjil dalam diri aku and aku ada jugak rasa takut tengok muka serius dia, auto aku jadi lembut.

"Then, kalau bukan Ash yang risaukan wife Ash siapa lagi? Tell me. Tak adil tau, time Ash susah love bantu kenapa time love susah pulak love tak nak kongsi dengan Ash? Takde langsung ke Ash dalam hati love sampai love anggap Ash tak penting? Ash boleh terima kalau love masih tak buka hati love untuk Ash tapi janganlah abaikan Ash sebagai suami love. Ash nak jugak berguna untuk family Ash" Ash mula bernada lirih

"Mulalah tu drama sedih kau tu. Bukannya aku tak suka kau tapi aku tak biasa bergantung pada orang lain sebelum ni tup tup sekarang aku ada suami mestilah aku tak biasa buatnya yang jadi suami aku dulu bukan kau and dia tak suka aku bergantung pada dia, aku kena berdikari untuk teruskan hidup aku"

"Tapi tu semua andaian love je, tak terjadi pun kan? Ash lagi suka kalau love susahkan Ash sebab hal tu akan buat Ash nampak seperti orang yang penting untuk love kalau love dalam kesusahan Ash nak jadi orang pertama love ingat" Sangkal dia lagi

"Boleh percaya ke? Selalunya orang ni dia manis kat mulut je tak pun manis sekejap je" Duga aku nak uji dia

"Loveee....Ash serius ni tau! Janganlah gurau macam ni. Ash tak bolehlahh..."

"Cengeng lah kau ni. Hari ni je dah berapa kali kau nangis, rimas tau!"

"Sorry...next time Ash akan control diri Ash. Love jangan risau. Takpelah, love rest je Ash takkan ganggu, kalau nak apa-apa panggil je Ash" Jahat siak aku...kenakan dia macam tu sampai menangis budak tu. Aku tarik tangan dia sampai dia terjatuh atas aku sebab dia tak sempat nak imbangkan badan dia and aku pun tak expect dia akan jatuh macam ni...ok aku menyesall.

"Ekhem..." Aku sengaja berdehem sebab nampak dia pun terpaku macam taknak bangun je. Aku pun hampir tergoda dalam pandangan dia yang kelam seperti langit malam tapi bersinar dikelilingi bintang.

"Ahh...sorry,sorry...Ash tak sengaja" Nampak yang dia tengah gelabah, cepat-cepat nak bangun tapi aku sengaja tahan dia.

"Temankan aku malam ni"

"Pardon me?" Dia terhenti sebab dia pun macam terkejut dengan permintaan aku.

"Aku takkan ulang"

"Are you serious love?"

"Yes kiddo, just sleep it's not like I ask you something big"

"Ok, but lepaskan dulu tangan love, Ash nak bangun risau nanti love tak selesa pulak sebab Ash berat"

"Hmm..." Aku terus peluk pinggang dia sebab aku rasa sejuk, automatik muka aku tersembam ke dada dia.

"Love ok tak ni?"

"Aku sejuk biarkan je lah aku macam ni, jangan ganggu aku"

"Taknak makan dulu? Love makan pagi tadi je, ni dah petang"

"Taknak, aku nak tidur, kalau kau lapar pergi je jangan tunggu aku."

"Nanti perut masuk anginlah...macam ni lah kalau love lapar nanti bagitau je Ash" Putus dia sambil mengusap kepala aku lembut.

"Hmm"

"Takkan nak tidur balik? Baru je bangun kan? Tak eloklah tidur time petang"

"Ok" Wangi siot bau dia...! Waitt...

"Jap,aku tak mandi lagi...kau pun satu tak ingatkan aku kalau tak aku sambung tidur balik nanti macam tu je"

"Sorry"

.
.
.
.
.

Aku keluar je dari bilik air terus kena tegur dengan dia tapi aku nampaklah yang dia tak pandang aku time bercakap and aku perasan telinga dia merah.

"Love..are you sure you gonna wear only that? Maybe you forgot something else? Or you mistook it with others. You can catch a cold if you wear that"

"No, aku ambik yang betul mana ada silap. Tak sekarang ni yang muka kau merah kenapa? Takkan kau dah berjangkit demam dengan aku?" Aku duduk di samping katil sambil mengelap rambut

"Ahh...tu...tu...se-sebab...baju...love...too revealing..."
Sampai tergagap dia nak jawab

"So? Apa yang tak kena dengan baju aku?" Aku betul-betul blur sejak demam ni tu yang aku tak sempat tangkap lagi apa maksud dia.

"Love...Ash ni laki tau...kalau love pakai macam ni depan Ash macam mana Ash nak tahan buatnya Ash terbabas macam mana? Ash taknaklah buat benda yang akan tambahkan lagi benci love dekat Ash even Ash ni suami love but Ash tetap hormatkan privasi love" Ouh..jadi itu sebab dia, ok aku ngakulah salah aku sebab tadi aku fikir takpe.

"I'm sorry, aku tak fikir sangat tadi pasal ni kalau tak aku takkan pakai yang ni. Ermm...kau nak aku tukar yang lain ke atau kau ok je?"

"Takpe, love pakai je buat susah je nak tukar yang lain nanti"

"Sorry Ash, aku tak layan kau macam husband yang lain...tapi aku tak boleh layan kau macam biasa selagi hati aku tak terima sebab aku taknak hidup dalam kepuraan nanti kau lagi sakit kalau kau boleh sabar lagi aku janji dengan kau, aku akan layan kau selayaknya"

"Takpe, Ash tak kecik hati dengan love sebab love masih ada dengan Ash, selagi love tak buang Ash ok je lagipun dalam hal ni Ash tak boleh nak paksa love"

"Thanks sabar dengan aku! Now, kau nak tolong keringkan rambut aku tak?" Aku tak tahu setan apa yang rasuk aku sampai aku berani kiss dia punya dahi and aku pun terkedu tak tahu nak react macam mana tapi aku cepat-cepat cover alang-alang dia tengah melamun tu. Aku pura-pura hulurkan hair dryer kepada dia.

" Ekhem"

"Ahh...ouhh...nak nak" Dia yang baru kembali ke alam nyata pun sambut dengan happy.

"Kenapa kau happy sangat ni?"

"Nothing😁, thanks love for your gift just now." Aku tersilap je tu pun dah buat dia happy sampai macam tu sekali kalau aku balas cinta dia aku tak dapat bayangkan macam mana reaction dia nanti. Hilang terus perasaan gugup dia tadi sebab dia terlampau happy.

My Clingy BoyWhere stories live. Discover now