Ya, benda yang menyapa pandanganku first ialah badan kaku Ash yang tersandar di dinding dengan rupa dia yang berantakan tak seperti dia datang pagi tadi bersama aku.
"Ash...weyh...wake up please...jangan buat aku macam ni...asal kau bodoh tak lawan balik diorang?! Dahlah aku call, chat tak reply...takkan sebab aku palau kau jadi lembik macam ni😭..." Aku tetap cuba membangunkan dia walau aku tahu dia pengsan
"Anyone boleh tolong aku angkat dia ke kereta tak?" Pintaku kepada students yang ada di belakang sebab aku memang tak mampu nak angkat dia walaupun boleh je nak papah dia.
"Boleh senior"
"Thanks"
Selepas Ash diletakkan dalam kereta, aku terus bawa dia pergi hospital. Disebabkan keadaan dia takde yang serius kecuali nak tunggu dia sedar dari pengsan dia sepatutnya boleh balik terus bila dia dah sedar tapi aku minta dia bermalam di sana semalam. Aku dah bagitau family kami katanya nak datang nanti petang sikit.
"Ash...kau bodoh tau tak? Badan punyalah besar tapi asal tak lawan balik? Buatnya lawan kau tu ada senjata tak ke naya kau?! Kau kena tanggungjawab sebab dah buat aku risau...and kalau kau taknak bangun memang aku sepak kau masuk gaung...see...dah buruk dah muka cute kau...dah tak perfect. " Aku sengaja merapu semata nak sedapkan hati aku yang celaru
" I hate you kitten" Ucapku perlahan sebelum aku terlelap di samping katilnya dengan beralaskan lenganku. Mungkin dalam setengah jam kemudian Ash mula sedar dan bila dia memandang sekeliling ruangan yang tampak asing bagi dia tapi dia terus mengenalinya saat tercium bau ubat-ubatan, yakinlah dia bahwa dia lagi di hospital dan bila dia memandang ke sebelah dia ternampak Hazel yang terlena
"Lovee...Ash minta maaf kalau Ash dah buat love risau...tapi Ash happy sebab love ada kat sini dengan Ash...adakah Ash perlu sakit untuk biarkan love selalu ada dengan Ash? Sorry...Ash tak lawan balik...Ash taknak susahkan love kalau sampai berkait dengan disiplin sebab Ash...Ash sayang love" Ash memohon maaf sambil mengelus lembut rambut milik Hazel dan terhenti bila terasa pergerakan daripada dia.
"Emm...kau dah bangun? Kau ada rasa tak selesa tak or nak apa-apa?" Soalku bila lihat Ash dah sedar
"Love...Ash minta maaff..." Aku memandang wajahnya yang berubah mendung
"Bodoh, kenapa kau tak lawan dia tadi? Kau fikir kau keballah tu tak sakit? Suka buat aku marah? Sakit tau tangan aku buat pukul mamat tu tadi. Punya lama aku tunggu kat kereta satu pun takde reply"
"Lovee...masih marahkan Ash lagi ke? Ash minta maaf pasal semalam, Ash tak sengaja...Ash sedih tau...sebab love dingin je ngan Ash, taknak pandang pun Ash...Ash takutt...Ash takut love benci Ash...😭 Ash tak okay kalau love benci Ash...If...love nak marah Ash marahlah but please don't leave me...🥺😣" Ucap Ash dengan nada sedih plus raut macam anak kucing kena marah
" If aku taknak maafkan kau jugak?"
Aku sengaja je nak menyakat dia tapi reaksi dia bukan biasa-biasa, dia terus menjatuhkan badannya ke arahku dan memeluknya erat tak lama tu kedengaran esakan halus yang datang daripadanya. Kau jangan cakap dia nangis weyh...apa aku nak buat ni? Aku bukannya pandai hal macam ni."J-jangan...benci Ash...nan-ti love nak t-tinggalkan Ash...Ash janji...taknak jadi budak nakal lagi...love janganlah tinggalkan Ash..."
"w-weyh...kau nangis ke? Stoplah, aku mana pandai nak pujuk orang ni..." Aku cuba lepaskan pelukan dia dari aku tapi tak boleh nak tak nak aku terpaksa jugak biarkan dia peluk tapi aku beralih duduk di samping dia atas katil,gila nak suruh aku berdiri je entah bila dia stop tak tahu.
" Shhh...kenapa kau nangis ni hmm? Kau sedih sangat ke kalau aku tak maafkan kau? Dah lah nangis nanti nampak buruk muka kau.
"Tanakkk...hiks...nanti love tak suka Ash...hiks..."
"Tak aku takkan,if kau dengar cakap aku jadi budak baik..."
"Ok! Ash akan jadi budak baik takkan nakal-nakal lagi...Ash taknak love tinggalkan Ash..." Aku tarik paksa badan dia agar menjauh daripada aku and aku dapat lihat muka merah dia akibat nangis dengan mata merah, hidung merah macam nak minta cendol...huish,cute namatey laki aku ni(nose bleed).
"Semalam kau nangis jugak ke?"
"mm" Dia hanya menganggukkan kepalanya. Alahai...kenapa aku rasa yang aku lagi marah anak kucing? Gumush sekali kau ni Ash...! Nak je aku sumbat dalam poket biar orang tak boleh tengok kau. Sampai nangis laki ni hanya gara-gara aku tak maafkan dia, hish..manalah datang lelaki macam dia ni sekarang. Mama ni makan apa masa mengandungkan dia ni. Minah yang tinggalkan kau pun satu, manusia comel macam ni sanggup dia buang. Rugi...rugi...
"Hey,little kitten please stop crying will you? I'm sad too seeing you like this...okay, if I forgive you then...you must stop crying? How about this? You can ask me anything what you want and I will try my best to grand it for you"
Aku try pujuk dia even dengan janji yang aku sendiri pun tak tahu boleh tunaikan ke tak. Tapi at least berhasil bila dia mula berhenti nangis."Ash...nak hug"
"Hug?"
"Mmm...Ash nak hug yang macam semalam... Ash suka, love wangi sangattt...." Alahai...budak ni kalau macam ni punya gaya macam mana aku nak tolak
"Sebab aku wangi je? If aku busuk, kau tak suka lah? Dah, tidur sini sorang-sorang! Aku nak balik" Aku berura-ura bangun ingin pergi namun terhalang dek pelukan Ash dari belakang, aku dapat dengar esakan halus.
"Lepas Ash..."
"Noo...I don't want! Nanti love pergi...janganlah pergi...Ash suka love...Ash tak kisah if love busuk ke wangi sekalipun...pleasee...jangan pergi..."
"Ash...lepas please? Aku bukan nak tinggalkan kau, aku just nak pergi toilet je...kejap je, aku janji aku takkan tinggalkan kau"
"Tipuuu...!! Love tipuu...Ash nak ikuttt...taknak duk sini..."Eh eh budak sorang ni ada yang kena ketuk dengan aku satgi
" Kau nak kena babap? Tadi dah janji nak jadi good boy right? Lupa dah? " Nasib baik aku tukar dia dekat bilik private kalau yang biasa mau nya jadi pusat perhatian aku nanti sebab dia punya merengek kalah bayi kat sini silap-silap kena halau nanti.
"emm...taknak,s-sakit...tapi napa Ash takleh ikut...?"
"Kau lelaki"
"Tapii...love wife Ash..."
"Tak boleh jugak sebab kau gatal"
"Mana ada Ash gatal...sebab Ash tak garu pun"
"Suka hati kau lah! Aku pergi kejap kalau aku tengok kau takde...aku terajang kau masuk longkang tepi tu"
"Huwaa...love scary..." Aku terus tinggalkan dia merengek sorang-sorang.
YOU ARE READING
My Clingy Boy
RomanceSi clingy yang hanya berkelakuan seperti itu kepada orang tertentu tetapi sebaliknya jika terhadap orang lain. Si kasar yang hampir untouchable, bersikap dingin kepada orang lain kecuali keluarganya. Tanpa disangka si kasar ditakdirkan untuk bertemu...