MCB 14

228 6 1
                                    

Aku tengah asyik pilih bahan-bahan pastu tiba-tiba kena tarik dengan Ashqal ke sisi dia sampai terlindung aku sebab badan dia menghalang.

"Apa? Kau tak nampak aku tengah buat apa ni? Baik kau tolong aku cari bahan lain" Aku soal dia dengan nada geram sebab ingatkan dia saja-saja.

"No! Stay still love, menarik sangat ke pilih bahan mentah tu sampai ada orang tengah usya love pun tak perasan? Love milik Ash sorang jer...ni yang Ash geram nak sumbat love dalam poket" Lepas dia kata begitu baru aku faham maksud dia, first time dia marah geram begitu.

" Lah terbalik? Aku suruh kau cover tapi aku yang jadi attention orang kat sini. Sorrylah, mana aku tahu...so,sekarang kau nak aku buat apa? "
Aku pilih cara mudah dengan mengalah, kang dia merajuk kat sini naya aku.

"Kita balik jom...?"

"Tak nak makan? Aku nak masak macam mana bahan takde?"

"Love duk tepi Ash je biar Ash tolak troli ni"

"Ok" Dan yes, memang ada pun lelaki yang asyik pandang aku. What? Ingat aku nak layanlah? Sorry k, aku ada 'baby besar' ni sorang pun tak terjaga.

"Cepat sikit tau? Aku ada class pulak kejap lagi takut tak sempat nak masak"

.............................................................................................

"Kau nak makan apa?"

"Anything, if love bagi nasi kosong pun Ash makan tau!"

"Auta" Jadi aku pilih untuk masak yang simple je, cepat siap.

"Ash, tolong aku kupas bawang ni then kau ambik cili sikit"

"Okay" Aku ingat nak buat sardin pedas, telur dadar dengan sayur campur.

"Power ah kau tak nangis langsung potong bawang"

"Hey, Ash pun biasa tolong mama tau!. Nah, dah siap siram sekali " Balasnya lalu menghulurkan bakul kecil yang berisi bawang dan cili. Selepas setengah jam, semua telah siap terhidang.

"Kau nak makan sekarang atau nak tunggu aku mandi dulu?"

"Love pergilah mandi dulu"

"Okay"

.
.
.

"Sedap love masak! Thanks masakkan untuk Ash"
Puji dia dengan muka full senyum tu betullah sedap bagi dia.

"Aku pergi dulu"

"Wait-"

"Apa?"

"Ash hantar boleh?"

"Why kau jadi rajin tetiba ni? Kau takut aku kena ngorat ke?"

"Salah satunya, tapi Ash betul-betul nak hantarkan love"

"Ok"

"Yess!!" Dia punya happy dapat green light dari aku sampai melompat dia plus dengan gaya tangan yang menumbuk angin tu....(I think)

🌼🌼🌼🌼🌼

"Kenapalah cinta hati Ash ni cantik sangat...? Ash jadi susah hati tau nak lepaskan love..."

"Kau ni dah kenapa? Aku bukannya tak balik, sejam je nanti kau datang ambik aku kalau kau lambat takut aku kena kebas orang nanti"

"Aa...mana boleh, ok Ash tak lambat. Kalau dah balik, call Ash tau? Nanti Ash pecut datang sini"

"Tak yah mengada! Accident nanti kena stay ward balik, kau nak ke masuk sana balik?" Aku just ingatkan dia je, kalau dia buat betul-betul K.O aku nanti.

My Clingy BoyWhere stories live. Discover now