MCB 28

135 3 0
                                    

Setelah 5 hari Ashqal dan Aralyn berada di kampung itu, mereka decided nak stay lagi 2 or 3 hari lagi sedangkan parents mereka dah balik semalam.

"Kak Lyn, kito gi pata nok?"​Soal Izzat dengan loghat kelantan dia sebab ayah dia asal sana bila maklong Ashqal kahwin orang sana, anak dorang auto pandai cakap sana.

"Hah? Apa tu?"

"Ijat cakap, akak nak pergi pantai tak?" Kata Izzati, kakak kepada Izzat

"Ouhh, pantai? Dekat ke?"

"Naik kereta takdelah jauh sangat. Kalau akak nak pergi, Zati pergi panggil abang Qal"

"Okay"

"Kak Lyn...kak Lyn suko ko (suka dekat) abang Qal kan? Umi oyak (cakap) akak dengan abang Qal ni gewe (kekasih) halal tapi Ijat pun suko ko kak Lyn"

"Kenapa Ijat suka dekat akak?"

"Akak comey!"

"Kalau akak dah tak comel or cantik, Ijat dah tak suka akak lah?"

"Ehh...tak, akak comey sokmo (sentiasa cantik)"

"Thanks, tapi akak dah tua, nanti bila Ijat dah besar, Ijat carilah gewe halal jugak, kalau Ijat jadi budak baik, ramai yang suka"

"Ye ke kak? Kalu macam tu...Ijat nok jadi budak baiklah"

"Apa Ijat cakap...? Tak padan dengan badan kecik ada hati nak rampas cinta abang ye"

"Ehh...Ijat masih budak memanglah kecik! Abang tu yang dah tua. Kak Lyn tak kesah pun, bluerkk"

"Abang report kat umi cakap yang Ijat gelenya (gatal/miang)"

"Kak Lyn...tengok abang Qal tu..."

"Biarkan je dia tu, dia memang tak matang sebab tu suka gaduh dengan budak"

"Ouhh...takpe, korang nak palau abang eh, takpe...abang boleh pergi pantai tu dengan Zati je"

"Ehhh...nak jugakk!!"

.........................................................................................................

"Sorry Love, Ash tak bawak pun Love pergi air terjun tapi kat sini pun okay gak kan?"

"Hmm"

"Nak balik bila? Kang nanti papa bising Love cuti lama sangat"

"Takpe, nanti aku handle yang tu. Btw kan Ashiey, aku rasa lepas malam doa selamat tu kan dah lama tak nampak mak lampir tu datang mengacau kau"

"Entah, biar je lah dia. Tak muncul terus pun takpe"

"I hope so"

"Nanti aku drive eh?"

"Takpelah, Ash okay je"

"No! Kau dah janji masa kita datang hari tu, nanti balik turn aku yang drive"

"Love boleh ke drive jauh? Larat ke?"

"Kau kan sebelah, kalau aku tak larat kau drive lah"

"Ye lah tuan puteri"

.........................................................................................................

"Wan Aki, kami balik dulu ye? Kalau ada waktu luang kami datang lagi"

"Ye lah, hati-hati pandu kereta tu, kalau penat berhenti kejap. Jangan terburu"

"Baiklah Wan, kami akan ingat"

My Clingy BoyWhere stories live. Discover now