MCB 30

238 8 3
                                    

09 march xxxx

"Assalamualaikum, ma" Sapa Aralyn terlebih dahulu

"Waalaikumsalam, ye Alyn. Ada apa call mama pagi-pagi ni?"

"Mama papa busy tak mlm ni?"

"Mama tak busy tapi papa tak tahulah tu, kenapa?"

"Alyn ingat nak buat surprise birthday untuk Ash and kalau semua ok maybe stay for one night"

"Ouhh, boleh-boleh nanti mama confirm dengan papa. Jadi kamu nak buat kat mana?"

"Alyn ingat nak buat kat pantai sebab nak stay kat chalet tu untuk semalam"

"Okay, nanti kamu bagitaulah mama balik apa yang perlu. Kalau takde apa-apa mama end dulu."

"Okay ma, thanks tau"
Selepas menelefon parents dia kemudian dia menelefon parents Ashqal pula. Dia menanyakan perkara yang sama dan semua boleh join tiada halangan jadi yang last dia call Naim untuk bantu dia jayakan surprises itu.

.......

"Lovee..."

"Yes me?"

"Ash nak keluar kejap boleh? Si Im tu yang tiba-tiba ajak outing...tapi Ash dah tolak sebab Ash nak duduk rumah je dengan Love" Dia memeluk dari belakang dengan dagu dia diletakkan di atas bahu Aralyn.

"Alah pergi je lah, kau kan baru je habis exam so chill lah bukan selalu. For now kau spend time dengan kawan seketul kau tu, dengan aku anytime boleh. Jangan risaulah pasal aku, cuma kau jangan out sampai bawa balik 'madu lebah' kat aku je"

"Alaa...kenapa Love macam suka je Ash nak keluar? Love tak sayang Ash eh? Hey, Love tak risau ke orang nak 'culik' suami Love ni?"

"Mana ada aku cakap tak sayang kau? Kalau aku tak sayang kau takde maknanya aku nak biarkan kau sentuh aku apatah lagi peluk aku macam ni"

"T-ttapi...."

"Full stop!"

"Fine! Love dah tak sayang Ash dah! Okay, Ash akan keluar dengan budak tu tapi kalau Ash majok, Ash dah tak nak termakan pujukan ayat gula Love tu. Bye! " Ashqal terus melepaskan pelukannya pada Aralyn dan pergi meninggalkan gadis di belakang plus hentakan kaki dia yang persis budak kecil yang tak dapat aiskrim. IDK

" Kita tengok nanti... "Bisik Aralyn pada diri dia sendiri.

🌼🌼🌼🌼🌼

" Tak, kau ni dah kenapa Dar? Sejak awal ikut aku sampai sekarang masam je muka tu. Kut ye pun terpaksa janganlah obvious sangat muka tu" Celah Naim

"Hahh, lantak kaulah. Disebabkan kaulah...wife aku dah tak kesah pasal aku! Kau pun satu! Takde orang lain ke selain aku yang kau boleh heret temankan kau?!"

"Woi bang! Kau lupa ke pura-pura bujangg.... Eh, salah. Lupa? Aku kenal kau je kat Uni tu and kau first encounter aku" Ketus Naim

"Kau tu yang bujang! And now aku pula rasa macam bakal jadi bujang balik sebab kau selalu bodek wife aku ikut kau! Kau tu laki tapi asyik nak berteman macam perempuan, wife aku pun berani" Kemain Ashqal hentam Naim dengan ejekan biasa.

"Pastu? Kau nak show off kau ada wife lah sekarang? Aku pun bolehlah oneday! Kau tu dapat awal sebab kau miang kecik-kecik orang hantar gi sekolah kau sibuk gi usya crush. Kau tengoklah nanti, silap hari aku dapat wife yang lagi cantik daripada senior Alyn tu baru kau tahu langit tu tinggi ke rendah! Heh! "

" Im, orang kata jangan berangan tinggi-tinggi nanti jatuh sakit, lagipun kau yakin cakap macam tu entah-entah nanti kau dah kahwin kau punya gedik lagi parah dari aku" Ashqal membalas selamba takde filter langsung, bak kata Ashqal : kata-kata sahabat ni lebih jujur kalau kawan ni banyak tipu sebab nak jaga hati.

"Kutuklah aku bebanyak nanti aku gi claim dengan wife kau"

"Kalau boleh"

"Hmph"

"Hantarlah aku balik, dah malam ni. Kau sedar tak yang kau culik aku dari tengahari tadi sampai malam! Aku nak balik, wife aku risau kat rumah tu"

"Alah, senior cakap takpe. Dia dah bagi green light dekat aku tadi lagipun aku nak bawa kau pergi satu tempat ni"
Naim terus memandu pergi ke location yang dishare oleh Aralyn bila dia memandang jam tangan dia tepat waktu yang dijanjikan.

"Kau nak pergi mana pulak? Kau jangan macam-macam, aku straight tau! Tak main aku laki macam kau ni"

"Woi giler! Kau ingat aku takde taste ke? At least aku nak yang cantik kebaboom bukan buruk tapi jual peti sejuk macam kau" Cepat-cepat Naim balas bila ingatkan balik fuhh meremang bulu ketiak

"Habistu kau nak bawak aku gi mana? Aku nak balik! Aku tahulah aku hensem tapi janganlah kejam sangat sampai nak jual aku kat siam"

"Ya Allah, sabarkanlah aku.....kau merepek apa ni Haydar? Bila pulak aku nak jual kau kat siam? Kau nak aku kena kejar dengan senior kalau aku buat macam tu" Geleng kepala Naim dibuatnya dengan pemikiran absurd Ashqal.

'Nasib baiklah senior yang suruh aku penatkan diri semata nak surprise kan kau kalau tak mana maunya aku saja-saja bawa kau gi pusing macam ni'

"Hehehe" Ashqal hanya menyengir menayangkan giginya di hadapan Naim

"Tak payah nak nak sengih-sengih! Kau duk diam, ikut je aku bawa kau pergi mana!"

"Tapi Aralyn tak tahu aku balik lambat ni? Aku inform dia jap eh?"

"Suka hati kaulah" Balas Naim menyampah dengan pasangan sejoli itu kerana asyik nak bersawit depan dia, tergugat hati single dia.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Aralyn suruh kau hantar husband dia balik jangan tercicir tepi jalan pulak kalau tak dia cari kau sampai ke rumah" Kata Ashqal tokok tambah pesanan Aralyn

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Aralyn suruh kau hantar husband dia balik jangan tercicir tepi jalan pulak kalau tak dia cari kau sampai ke rumah" Kata Ashqal tokok tambah pesanan Aralyn.

"Kau ingat aku ni tua sangat ke sampai lupa kau? Aku belum nyanyuk lagi tau! Even sometimes aku ingat ingat lupa asbab termakan semut." Cantas Naim memotong ucapan Ashqal

My Clingy BoyWhere stories live. Discover now