MCB 19

183 2 0
                                    

'Menangis
merupakan bahasa hati.
Air mata itu mengalir untuk membahasakan apa yang tidak terungkapkan oleh kata.
Menangislah untuk meluahkan rasa itu.
Tidak ada yang salahnya.
Ya tidak ada yang salahnya.'

'Senyummu,
Setidaknya senyuman indahmu menjadi alasan supaya aku turut tersenyum hingga hari ini'

.........................................................................................................
03 Julai xxxx

Sebulan telah berlalu kejadian di mana Ashqal tercedera, mereka jalani hidup mereka seperti biasa.

.
.

Saat ini, Aralyn baru pulang dari hal luar tetapi bila dia tiba di rumahnya, dia hanya disapa dengan keadaan rumah yang gelap gelita. Dia cuba menghubungi Ashqal tetapi tidak bersambung, hati dia mula berfikir bukan-bukan kerana jika bekalan terputus sudah pasti yang lain turut gelap, ini hanya rumah dia. Mahu kata bil tertunggak, dia sentiasa on time bayar.

"Ash...? Kau ada kat dalam ke? Why aku call kau tak angkat ?" Setelah berjejer rapalan dibaca baru lah kaki melangkah masuk rumah.

"Ashh....not funny okay! If kau ada kat sini, jawablah. Hish...mana budak ni pergi? Tak inform pun aku nak keluar...phone tu kalau tak reti nak guna baik tak payah guna"

Kkangg...!!​

"Who's there? Ash? Is that you?" Di saat Aralyn mula cemas bila dia tidak mengetahui keberadaan Ashqal, dia terdengar sesuatu terjatuh datang dari arah dapur. Bila dia ingin melangkah ke sana secara perlahan kerana gelap, tiba-tiba ada satu suara garau menyapanya dari belakang plus tangannya ditahan oleh orang misteri itu. Tambahan pula, phone dia low battery tadi, dapat call Ash pun last dah sebelum phone tu mati.

"Diam"

Diam terkutik Aralyn dibuatnya kerana bila keadaan cemas otak dia dah tak boleh fikir logik akal. Kini dia hanya ingat Ashqal, panjang kemain berharap Ashqal tiba-tiba balik.

"Ash...mana kau...?" Saat itu dia merasakan jarak dia dengan orang itu semakin rapat tiada jarak sehingga dia mampu merasakan hawa hangat datang dari nafasnya menyentuh kulit leher Aralyn sebelum orang itu bertindak memeluknya dan sempat membisikkan sesuatu.

" Kau siapa hah? Nak apa kacau aku? Pergilah...."

"Happy birthday love..." Saat ucapan itu diucapkan, refleks Aralyn tersedar sesuatu dan bila dia pusing belakang tiba-tiba lampu sudah menyala. Dia memandang orang yang menahannya tadi dengan pandangan yang dah berkaca.

"Hiks...sampai hati kau prank aku macam tu...?! Gugur jantung aku tau...! Kau jahat....!" Aralyn terus melemparkan badannya kepada sosok itu.

"Ash sorry tau love. Ash nak surprise kan love je, mama dengan papa pun ada sekali tu"

"Ma... Pa..."

"Sorry sayang, kalau kami buat kamu shock. Suami kamu punya idea lah ni. Gigih dia atur semua ni. Selamat ulang tahun anak cantik mama dengan papa" Kata mama papa Aralyn.

"Selamat ulang tahun juga menantu mama"

"Hiks...thanks ma...pa..."

"Happy birthday again love, thanks for everything you did. Thanks for being my other half of my heart, thanks for being born into this world. I wish you a wonderful and meaningful life. Please continue be my strong wife"
Ucap Ashqal lembut seraya membelai surai rambut Aralyn tetapi balasan Aralyn yang tidak dijangka masih mampu mengejutkan Ashqal even dia dah selalu kena culture shock dengan Aralyn tetapi setiap tindakan refleks Aralyn sangat bermakna baginya.

My Clingy BoyWhere stories live. Discover now